Massmord i ny trailer från Splinter Cell: Blacklist

Medlem
Skrivet av blohm:

Suck, vadå "Assault mode" och "Panther mode"... Vilken skit, snacka om att förstöra den gamla hederliga spelstilen som är Splinter Cell.

Du har ju ett val att spela den gamla hederliga stilen. Jag kommer göra det, och jag hoppas verkligen att man kan göra det igenom hela spelet.

Nu har Fisher laddat bössan
För att mota bort en drös
P p pojkar som vill bara för att komma till
på var fjortis som går lös
Så håll hårt i truckermössan om du är en utav dom
P p pojkar som vill bara för att komma till
För då lär Fisher ladda om.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Loltron:

ungefär som att göra en die hard film där sylvester stallone är john mcclayne..

McClane. Bara så där i förbi farten. Please do continue!

En jämförelse, synonymer även kallat. Kan dra en till inom spel världen, när sam fischer ser ut som en jävla guido från new jersey... och inte har några liknelser i ansiktsdrag. eller röst..

Hur dumt det känns när en sequel, eller vad är det här typ 6ätte spelet.
Som handlar om sam fisher men inte ens har med sam fisher. i alla fall inte en glimt av det man upplevt från dom tidigare 5 spelen.

Som man inte ens känner igen på något sätt, och han smyger hur snabbt som helst och pangar hela rum hela tiden.

Ai'n var hemsk i conviction, och att dom har tagit bort ljud systemet från dom gamla spelen är rätt tråkigt, minns i conviction hur man kan bokstavligt talat kan smyga crouch i full fart bakom en karaktär som inte tittar på en fastän man kör på svåraste.

Tag and kill system är typ bara grafiskt njutbara i att se, men jag gillar utmaning bakom sånt som att skjuta 10 snubbar i huvudet på första försöket när man går in i ett rum, efter att ha kollat under dörren...

I slutändan är det så att splinter cell har blivit så otroligt overkligt, därför hyllar jag dom gamla spelen.
Sam fisher liknar mer en superhjälte än en föredetta spec op operative rehired.

Jag antar att skitlätta spel säljer, tog mig otroligt lång tid och träning att klara av chaos theory på svåraste med så få kills som möjligt, och conviction kändes som ett barnspel.

ELF
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Smoo87:

Jag har en fråga, om man väljer ghost eller panther, blir det då som gamla splinter cell? Jag köper om man kan välja ett sådant alternativ

Om du kollar videon så förstår du vad de olika spelsätten är.

-Ghost ska vara smyga utan att bli upptäckt med någon enstaka knockout här och där om man så måste. Det vill säga, precis som i Splinter Cell.

-Phanter är döda utan att bli upptäckt.

-Assault är run and gun.

Tror inte du riktigt förstod frågan . Alltså, i gamla splinter cell spelen så om larm gick för ofta (och ibland överhuvudtaget) så vart det game over t.ex. Om du kanske förstod frågan nu lite bättre? Såg videon så förstod självklart vad själva spelstätten kallades för

Läs din egen fråga ett par ggr så kanske du förstår varför


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Som vanligt en massa människor som klagar över att det var bättre förr...men som 1) inte verkar ha spelat de gamla spelen och 2) inte verkar ha läst/sett något om Blacklist.

Går vi tillbaka till första Splinter Cell så har vi ju slakthusbanan som avslutas med att man mejar ner horder av öststatsgangsters med turrets, granater och allt man har. Ser inte många som välter skrivbordet och med fradgan sprutande ur käften skriker om hur det bara är en CoD-kopia för det.

Ubisoft har under hela utvecklingen varit väldigt tydliga med att de har tre olika sätt att klara banorna på, och de har visat upp allihop: Ghost (stealth utan att döda), Panther (stealth med stealth kills) eller Assault. Du väljer hur du vill spela, och jag förstår inte hur det kan vara något negativt.

Men så är det ju på FZ, alla ska naturligtvis klaga på alla spel som är lättare än Ninja Gaiden 3, eftersom de per definition då är casualspel för konsolkids.

Och Chaos Theory är fan i mig inte ett svårt spel.

Medlem

Verkar bra. Gillar att man kan välja sitt tillvägagångssätt.
Men jag kommer nog att vara en sneaky bastard i det här spelet också.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Smoo87:

Jag har en fråga, om man väljer ghost eller panther, blir det då som gamla splinter cell? Jag köper om man kan välja ett sådant alternativ

Om du kollar videon så förstår du vad de olika spelsätten är.

-Ghost ska vara smyga utan att bli upptäckt med någon enstaka knockout här och där om man så måste. Det vill säga, precis som i Splinter Cell.

-Phanter är döda utan att bli upptäckt.

-Assault är run and gun.

Tror inte du riktigt förstod frågan . Alltså, i gamla splinter cell spelen så om larm gick för ofta (och ibland överhuvudtaget) så vart det game over t.ex. Om du kanske förstod frågan nu lite bättre? Såg videon så förstod självklart vad själva spelstätten kallades för

Läs din egen fråga ett par ggr så kanske du förstår varför

Jag förstår varför frågan kan misstolkas. Därför jag förklarade

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är det bara jag som vill ha mindre hightech saker?

Nej!

Jag minns med glädje smygaren Hidden and Dangerous 2. Detta otroligt buggiga och brutalt svåra soldat-smygar-sim. Under andra världskriget. En kula=game over typ. Mer sånt!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

12
Skriv svar