vågar jag köpa 1.6?

Medlem
vågar jag köpa 1.6?

Jag har spelat source i typ ett halv år nu och har blivit ganska bra =P Fast några av mina kompisar spelar 1.6 och jag vill också ha det......men är rädd att jag ska blir för van med 1.6 och spelat dåligt på css

så nu till frågan

är det stor skillnad på 1.6 och source?

ge exempel

Medlem

Mitt enkla svar är att ja det är stor skillnad. Det är dock så att om du kan spela det ena någorlunda bra så kan du också spela det andra kanske bara lite sämre. Det är främst skillnader på fysiken då Source använder en helt annan fysikmotor. Granaterna agerar t.ex helt annorlunda i 1.6, du kommer märka skillnaden direkt. Den största skillnaden måste vara rekylen. Personligen har jag alltid föredragit Rekylen i 1.6, men det är väl en vanesak.

Testa 1.6, det är ju absolut inte dyrt att köpa en licens till Half-life1 :)!

Medlem

skaffa det =D
kul spel, fast sjukt att man kan haxe genom 30 cm tjocka stenväggar :/
sen är det ju de där me rekylen, ja föredrar css där den kommer mkt rakare.


signatur

Rawr

Medlem

CSS är alldeles för lätt med rekylen osv för mig. 1.6 = imba

Inaktiv

Jag säger direkt att du skall köpa 1.6. Där kan man wallhacka och sådant, och attackerna är mycket snyggare där!

Köp det!

Medlem

Köp det och bli bra där så lär du bli l33t i CSS också.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Japp, det är stor skillnad på rekylen. I 1.6 är det mycket svårare att spraya...


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Är du bäst i världen så är det en väldigt stor skillnad som du märker direkt men om du är normal bra så märker du bara att det itne är lika lätt att panga HS på 1.6 men om du är naap så märker du ingen skillnad


signatur

Burn rubber, Not your soul ! <3

Medlem

1.6 <3
behövs inte sägas mera

Inaktiv

1.6 PWNS! jag hade först kört Source ett halvår, var skit tråkigt... inte för att det var för svårt, det var för LÄTT, sen så tänkte jag prova 1.6, Fan vad jag älskar det!

Inaktiv

jävligt stor skillnad, håll dig till css, tro mig, du kommer bli besviken om du köper 1.6

Medlem

Har båda, spelar knappt något.
Lite CSS då och då, gillar inte 1.6 ett dugg.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv

Köp det !
1.6 är är både svårare och roligare än css

Inaktiv

töntigt med det här nostalgi-snacket "Jaa men köp 1.6 skit i grafiken det är ju så skön känsla!" OCH!? Man kan väl spela CSS.
Grafiken är ju skönare, Rekylen bättre ETC.!

Medlem

har båda och föredrar 1.6 (egentligen 1.5 men men)
skön spelkänsla å inte så mycket grafik/fysik-inriktat & grymt duktiga spelare.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Har 1.6 själv och tycker det är ett bra spel men har också kört CSS hos en kompis och tyckte det var en aning bättre om man gillar grafik-motorn och grafiken i sig. Fast dem banor som jag körde där var mest death_run . Det var typ dem som lockade mig mest medans vanliga de_dust2 t ex inte var lika underhållande som den på 1.6 .


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar