Klasserna i The Mighty Quest for Epic Loot

Robot
Klasserna i The Mighty Quest for Epic Loot

Jag avinstallerade igår, håller med om allt som TotalBiscuit sa på sin videoblogg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Avinstallerade första dagen jag testade spelet, så jävla värdelöst koncept. Som ett jävla p2w spel för mobiler. Ska man göra PC spel ska man göra PC spel, inte använda samma modell/mall som spel för mobiler.

Jävla idioti.

Medlem

Avinstallerade efter lvl 5. De som betalar kan ta vilket slott de vill från de som inte betalar, och de som inte betalar kan inte ta ett enda slott av de som betalar. Värdelöst koncept som jag hoppas kommer gå i graven så fort som möjligt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag gillar spelet men betalningsmodellen är helt åt skogen som den är just nu. Att de som betalar mycket får fler fördelar än de som betalar lite (eller inte alls) är helt OK tycker jag men inte i den här utsträckningen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag tycker spelidén är asskön, och med ett gäng spelande vänner skulle man nog kunna ha rätt kul. Dock blir det inget köp, då jag precis som de som kommenterat ovan totalt avskyr p2w. Ubisoft... varför gör ni så här?

Medlem

Bra koncept men dålig betalningsmodell, tyvärr. Hade gärna spelat detta. f2p = p2w alltför ofta.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Avinstallerade efter lvl 5. De som betalar kan ta vilket slott de vill från de som inte betalar, och de som inte betalar kan inte ta ett enda slott av de som betalar. Värdelöst koncept som jag hoppas kommer gå i graven så fort som möjligt.

Ehrm, jag har bättre utrustning än vad som kan köpas i affär, har fått mitt castle heart till level 6. Och har inte spenderat en enda bling (spelets valuta) inne i spelet. Inte ens de man får från träning/uppdrag.

Det enda som deras system gör är att man levlar/bygger fortare när man använder bling. ABSOLUT ingen annat.
Man kan få precis samma/bättre prylar genom att faktiskt spela spelet.

Alldeles för många p12'or och TB fanboys som gnäller.

Och att bli anfallen gör inte så ont. Du förlorar 20% av det du har i resurs kistorna, Och du blir skyddad från fler anfall i 18 *censored* timmar.

Spelet har dock en hel del problem med obalanserade och buggade slott. Detta är 100 ggr värre än att man kan uppgradera allt i slottet med blings.

Medlem

Så man är en "p12:a" för att man inte gillar systemet? Dummaste jag hört.
Som sagt, jag spelade upp till level 5, följde tutorialen, köpte så mycket monster jag hade råd med. Blev sacked direkt. Så jag gick till en annan level 5:s slott. Han hade ca. 10 gånger mer monster än mig, plus en boss (betydligt svårare än nåt slott jag varit i fram tills dess). Då tänkte jag "är det såhär det är - samma level, fast känns som 10 gånger värre. nej tack". Då slutade jag spela - saknar det inte för en sekund.

Håll dina nedvärderande stämplar till dig själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Iden och spelet är rätt skoj.

Dock säger jag tack men nej tack till p2w.

Dålig och trist trend som ej bör uppmuntras IMO.

SE

Medlem

Spelet i sig är riktigt skoj, men som med i stort sätt alla spel som bygger på P2W så håller det inte i längden. Riktigt synd. Jag hade kunna tänka mig att betala ett fast pris, ca: $10 låter rimligt, för att slippa det här uttjatade systemet.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av bjosarn:

Avinstallerade efter lvl 5. De som betalar kan ta vilket slott de vill från de som inte betalar, och de som inte betalar kan inte ta ett enda slott av de som betalar. Värdelöst koncept som jag hoppas kommer gå i graven så fort som möjligt.

Ehrm, jag har bättre utrustning än vad som kan köpas i affär, har fått mitt castle heart till level 6. Och har inte spenderat en enda bling (spelets valuta) inne i spelet. Inte ens de man får från träning/uppdrag.

Det enda som deras system gör är att man levlar/bygger fortare när man använder bling. ABSOLUT ingen annat.
Man kan få precis samma/bättre prylar genom att faktiskt spela spelet.

Alldeles för många p12'or och TB fanboys som gnäller.

Och att bli anfallen gör inte så ont. Du förlorar 20% av det du har i resurs kistorna, Och du blir skyddad från fler anfall i 18 *censored* timmar.

Spelet har dock en hel del problem med obalanserade och buggade slott. Detta är 100 ggr värre än att man kan uppgradera allt i slottet med blings.

Det handlar om att ha en balans mellan de som betalar och de som inte gör det och det är därför man oftast ser mer P2W än F2P eftersom utgivaren/utvecklaren har svårt att hitta en sådan balans (eller så vill de inte göra det då det handlar om lättförtjänta pengar). Själv tänker jag inte stödja ett sådant system eftersom det representerar allting som jag avskyr med spelindustrin idag. Om inte Ubisoft gör om den här modellen tror jag de kommer få problem med att få spelare och utan spelare inga pengar, inga pengar innebär att spelet kommer läggas ner.

Om det här är framtiden för spel så tror jag nog att jag avstår och går tillbaks och spelar alla de spel jag missat. Jag ser många tecken på att vi går mot ännu en spelkrasch och den kommer få kraschen som skedde 1983 att framstå som löjlig.

http://www.denofgeek.com/games/24531/the-1983-videogame-crash...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag avinstallerade igår, håller med om allt som TotalBiscuit sa på sin videoblogg.

https://www.youtube.com/embed/0v-teUHwEqM

Ja om man jämför hans första video på spelet med den där så blir man nästan mållös över utvecklarnas dumhet.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av walter_iego:

Jag avinstallerade igår, håller med om allt som TotalBiscuit sa på sin videoblogg.

https://www.youtube.com/embed/0v-teUHwEqM

Ja om man jämför hans första video på spelet med den där så blir man nästan mållös över utvecklarnas dumhet.

Ja, gillar även TB´s förslag om att personifiera sitt slott så att den som försöker stjäla ens skatter kanske får skrattar åt alla ens tokiga idéer och håller helt med om att det är där Ubisoft borde ta betalt då det är (enligt mig) det bästa sättet att göra F2P spel på, att ta betalt för kosmetiska saker som inte påverkar balansen i själva spelet.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Alldeles för många p12-or och TB fanboys som gnäller.

Wow!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ni som har betakonto och inte vill spela kan gärna skicka inloggningsuppgifterna till mig. Jag är otroligt sugen på att betatesta spelet, men har inte fått någon invite.

Jag tänker att det är bättre att jag får pröva på spelet än att ert konto ligger och möglar när ni inte vill spela det längre.

1
Skriv svar