Crytek berättar mer om Ryse: Son of Rome

Robot
Crytek berättar mer om Ryse: Son of Rome

Så vad han menar är att dessa QTE är finishers?!
Men det blir ju ändå bara snäppet bättre än "vanliga QTE"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Han beskrev QTE men kallar det för "FLOW". Genious!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lets make a great game about roman soldiers, we add QTE and call it "flow" :DDDDDD ... seriöst var skit tagged när jag såg att det var romerska soldater och sen detta "flow" förstörde allt

Medlem

Inte intresserad, visst ser det väldigt snyggt ut men grafik är inte allt. När jag spelar många äldre spel märker jag hur mycket som dagens spel gått tillbaks till tiden innan Elite, hur valmöjligheterna bara blir mindre och mindre, hur spelen mer verkar vara som Dragon´s Lair (som var ett av de första spelen att använda sig av QTE).

Om spelet inte är ett QTE spel så varför då inte visa detta istället för att fokusera på det? Allt handlar om hur man presenterar något, visa upp en massa QTE och folk kommer självklart tro att spelet kommer spelas på det här sättet.

Medlem

Snälla Crytek, gå å lägg er.. Ni har inte gjort något bra sedan det första crysis

Medlem

" you will always outnumbered but through your heroics and how well you fight you'll be able to win the fight"

Varför ska det alltid vara så, "jag mot världen" i alla spel.
Ibland vill man bara köra över motståndet.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

" you will always outnumbered but through your heroics and how well you fight you'll be able to win the fight"

Varför ska det alltid vara så, "jag mot världen" i alla spel.
Ibland vill man bara köra över motståndet.

Precis, hade varit bättre om man hade varit kontroll över en grupp soldater, såg ju lite kul ut i början med formationer och så. Väntar fortfarande på ett spel med Romare man kan spela som "vanlig" soldat :/

Medlem

Hm. Sen när fick legionärerna oändligt med Pilums. Använder dom sig av en trainer måntro?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Romare, Romare, Jippi, Jippi, Jippi


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

det är inget lone wolf-spel, men "you will always be the one tipping the battle"
detta får ju CODBLOPS att kännas som trovärdigt och genomtänkt.

Medlem

Finns det online? Hade varit nice att slakta lite live, likt War of the Roses och Chivalry.

Medlem

Än en gång när det kommer till Crytek är det bara grafiken som tilltalar. Och jo, det är visst QTE. Ni har bara gjort dem kortare men ännu mer frekventa...

Medlem

Tänk om ett spel som detta hade Dark Souls stridssystem. Jag hade köpt det direkt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Tänk om ett spel som detta hade Dark Souls stridssystem. Jag hade köpt det direkt.

Jag älskar DS men stridsystemet är inte det bästa, finns bra andra stridssystem i RPG som är övervida bättre.

Medlem

Ja detta lär man irritera sig sönder och samman på, men dock blev det Ryse och Dead Rising 3 som mina launchtitlar.

Medlem

Känns som det är lika mycket QTE i Assassins Creed bara att man inte ser vilka knappar man ska trycka på.

Medlem

Tack alla jävla konsollgamers för att ni ser till att förstöra alla nya spel. Tack så in i helvete!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Tack alla jävla konsollgamers för att ni ser till att förstöra alla nya spel. Tack så in i helvete!

U welcome.,,,,,,

Medlem
Skrivet av azynkron:

Tack alla jävla konsollgamers för att ni ser till att förstöra alla nya spel. Tack så in i helvete!

Ja, visste du att de alla mailar/ringer till alla (och då menar jag ALLA) spelfirmor i HELA VÄRLDEN och TVINGAR samtliga att "förstöra alla nya spel"! IT'S A CONSPIRACY~


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av azynkron:

Tack alla jävla konsollgamers för att ni ser till att förstöra alla nya spel. Tack så in i helvete!

Oj. Så dumt.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Tack alla jävla konsollgamers för att ni ser till att förstöra alla nya spel. Tack så in i helvete!

bara inse, pc gamers är fosiler,

1
Skriv svar