Battlefield 4 – trailer för battlelog

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Tybalt:

De kanske skulle kunna ge oss ett BF3 som inte kraschar när man går in i "options". Jag menar... på PC borde det fungera.

Vilken otur du har mitt BF3 har aldrig kraschat. inte ens i betan. Är nog något fel på min ver ,den bara funkar på PC'n:)

Trots att man är en perfektionist och har en över tiden väldigt städad dator så har jag alltid numera 3(hade 2st innan en patch kom och la till en till..) krascher innan jag kommer in på servern.
Men du har väl någon form av magisk hård/mjukvarukombination..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Helt kickass funktioner. Varsågod, här får ni mina pengar.

ELF
Medlem

Ser ingen som helst nytta med det till telefon, men att leka commander med surfplattan är nog nice. Men tyvärr så verkar de endast stödja apple produkter till en början.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

2:22 Låter som att han säger Batlog, vilket jag antar är namnet som även pryder Batmans dagbok.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

byta server på plattan, jaja alt tabba ur och välj ny server är inte sååå jobbigt

Tjejen kommer ju va lagom road om jag lägger beslag på surfplattan samtidigt som datorn haha

Det är ju för konsolspelar givetvis. Precis som inställningar av kit. Jämfört med en handkontroll är ju en tablet en bättre navigeringsupplevelse när man ska igenom listor med val då man kan peta direkt på det man vill istället för att scrolla igenom allt dit man vill.

På en PC är den funktionen ganska meningslös.

Medlem

Kommer faktiskt vara roligt att ha leaderboards som kan filtreras mer lokalt. Jag ska toppa Örebro, that's fer sure!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Hoppa in på sin egen server som sniper.
1.Ställa en vän 100000 meter bort.
2.Höj siktet tills headshot.
3.Bäst sniper i världen.

Kul att fuska?

Lite det jag menar, svårt att fuska till sig att vara "bäst".

Medlem

Kan de inte fixa commander mode på plattor så jag slipper resten av spelet?

Hade kunnat vara spännande att styra folk med plattan utan att faktiskt behöva vara ingame.

Medlem

Battlelog är sånt fruktansvärt skit.

Jag betalar full pris för ett FRISTÅENDE spel! Inte något glorifierat browser-spel som "kräver" ett tredjeparts mjukvara.

Och det är just därför som BF4 automatiskt blir ett no-buy för mig.

Fool me once, shame on you, Fool me twice, Shame on me.

Skrivet av noname1:
Skrivet av Tobblish:

Eftersom det är Battlelog så borde det ju gå att ha kartan öppen på sin andra skärm.

Om inte så är DICE fan helt tappade..

.

Haha precis. Varför inte ge spelaren, framförallt PC spelaren möjlighet att tabba bort killcam, så man kan gå in på server browser, megamap eller config DIREKT istället !!!
En liten counter i ena kanten att nu är det dags att respawna om man vill fortsätta, och vips så har man fått ett ANVÄNDARVÄNLIGT spel.

Hur svårt kan det vara?

PSSST! Skamlöst självfrämjande länk:

Battlescreen fungerar även på en extra datorskärm eller en laptop i samma lokala nätverk


signatur

How can PC gaming be dead if Wu-Tang is forever?

Medlem

Den som whinar om DICE får med min morsa att göra

Medlem

Blir ett givet köp. Två önskemål(xbox) ta bort normal läget, det kräv ju sjuttielva skott för att döda någon.

Inverted lock ska vara default och inte möjlig att ändra, drar man styrspaken bakåt ska siktet stiga inte sjunka såklart. Alla som spelat med "fel" inställning får skylla sig själva.

Givetvis inte allvarligt menat(bäst att förtydliga).

Medlem
Skrivet av Friberg:

Battlefield fortsätter sin nedåtgående spiral.

Tråkigt nog så får jag samma känsla. Förbokning är inte på tapeten, mer wait&see approach på denna. Surfpatta och mobil användningen är väl bara en gimmick för sälja. Räddar ju ingenting om inte spelet i sig växer från BF3.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Schysst möjlighet.
Allt som saknas nu är att de fimpar hela webb-baserade battlelog och tillåter serverval i klienten...

Och på vilket sätt blir detta bättre?

Det enda jag ser med det gamla systemet är.
*Du måste starta spelet varje gång du ska söka efter en server, vilket tar tid. Massa logos och introfilmer som ska klickas bort, om det ens går.

*Om något ska patchas tar det otroligt mycket längre tid än om några web programmerare fixar till Battlelogen.

*krashar spelet tar det extremt mycket längre tid att komma tillbaka till en match än med Battlelog.

Visst Battlelog och BF3 är absolut inte felfria och många konstiga anslutningsbuggar uppkommer. Fast för mig är det främst Origin som skapar problemen.

Att vilja ha tillbaka ett gammalt och förlegat sätt att ansluta till MP-spel är bara trångsynt tycker jag.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Gagoff:

Schysst möjlighet.
Allt som saknas nu är att de fimpar hela webb-baserade battlelog och tillåter serverval i klienten...

Och på vilket sätt blir detta bättre?

Det enda jag ser med det gamla systemet är.
*Du måste starta spelet varje gång du ska söka efter en server, vilket tar tid. Massa logos och introfilmer som ska klickas bort, om det ens går.

*Om något ska patchas tar det otroligt mycket längre tid än om några web programmerare fixar till Battlelogen.

*krashar spelet tar det extremt mycket längre tid att komma tillbaka till en match än med Battlelog.

Visst Battlelog och BF3 är absolut inte felfria och många konstiga anslutningsbuggar uppkommer. Fast för mig är det främst Origin som skapar problemen.

Att vilja ha tillbaka ett gammalt och förlegat sätt att ansluta till MP-spel är bara trångsynt tycker jag.

+1


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Gagoff:

Schysst möjlighet.
Allt som saknas nu är att de fimpar hela webb-baserade battlelog och tillåter serverval i klienten...

Och på vilket sätt blir detta bättre?

Det enda jag ser med det gamla systemet är.
*Du måste starta spelet varje gång du ska söka efter en server, vilket tar tid. Massa logos och introfilmer som ska klickas bort, om det ens går.

*Om något ska patchas tar det otroligt mycket längre tid än om några web programmerare fixar till Battlelogen.

*krashar spelet tar det extremt mycket längre tid att komma tillbaka till en match än med Battlelog.

Visst Battlelog och BF3 är absolut inte felfria och många konstiga anslutningsbuggar uppkommer. Fast för mig är det främst Origin som skapar problemen.

Att vilja ha tillbaka ett gammalt och förlegat sätt att ansluta till MP-spel är bara trångsynt tycker jag.

Så kan man förstås se det, men introfilmer bör man kunna skippa. Jag sa inte att de behövde återinföras.

Hur tänker du angående patcharna? Menar du att utvecklarna aldrig patchar klienten, utan endast battlelog?

Angående krascharna och att komma tillbaka in i matchen håller jag med, men det är för mig inte tillräckligt.
Många äldre spel hade möjligheten att ansluta till specifika servrar vid uppstart, beroende på vad du hade för växlar i genvägen.

Varför inte ha en kombination då?
Låt battlelog finnas kvar som server-browser men launcha spelet med t.ex en connect-växel till exe-filen.
Väl inne i spelet kan du också ha en server-browser.

Battle-log är iofs bara en av problemen jag ser med BF.
Något som stör mig som tusan är deras killcams, och hur du inte kan ta fram huvudmenyerna förrän du spawnat.

Att vilja ha något nytt och dåligt utformat sätt att ansluta till MP-spel är bara meningslöst tycker jag

Medlem

Jag hoppas de ger oss PC spelare en RIKTIG meny ist för konsolifierad skit.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Gagoff:

Schysst möjlighet.
Allt som saknas nu är att de fimpar hela webb-baserade battlelog och tillåter serverval i klienten...

Och på vilket sätt blir detta bättre?

Det enda jag ser med det gamla systemet är.
*Du måste starta spelet varje gång du ska söka efter en server, vilket tar tid. Massa logos och introfilmer som ska klickas bort, om det ens går.

*Om något ska patchas tar det otroligt mycket längre tid än om några web programmerare fixar till Battlelogen.

*krashar spelet tar det extremt mycket längre tid att komma tillbaka till en match än med Battlelog.

Visst Battlelog och BF3 är absolut inte felfria och många konstiga anslutningsbuggar uppkommer. Fast för mig är det främst Origin som skapar problemen.

Att vilja ha tillbaka ett gammalt och förlegat sätt att ansluta till MP-spel är bara trångsynt tycker jag.

Så kan man förstås se det, men introfilmer bör man kunna skippa. Jag sa inte att de behövde återinföras.

Hur tänker du angående patcharna? Menar du att utvecklarna aldrig patchar klienten, utan endast battlelog?

Angående krascharna och att komma tillbaka in i matchen håller jag med, men det är för mig inte tillräckligt.
Många äldre spel hade möjligheten att ansluta till specifika servrar vid uppstart, beroende på vad du hade för växlar i genvägen.

Varför inte ha en kombination då?
Låt battlelog finnas kvar som server-browser men launcha spelet med t.ex en connect-växel till exe-filen.
Väl inne i spelet kan du också ha en server-browser.

Battle-log är iofs bara en av problemen jag ser med BF.
Något som stör mig som tusan är deras killcams, och hur du inte kan ta fram huvudmenyerna förrän du spawnat.

Att vilja ha något nytt och dåligt utformat sätt att ansluta till MP-spel är bara meningslöst tycker jag

Att patcha spelklienten kräver mer testande innan den skickas ut till alla som spelar. Som alla vet så finns det fantastiskt många olika konfigurationer av speldatorer i världen och ändring i koden kan ge problem hos en stor skara användare.

I battlelog är det HTML som används och där är det inte lika mycket som kan gå fel. Sen tycker jag det binder samman communityn på ett bra sätt, spelet, nyheter, forum på samma ställe.

Bara dom polerar battlelog till perfektion så kommer inte många längta tillbaka till ingame server browser.

Medlem

Bland det första jag gjorde i (annat fps) var att bocka bort player stats track.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Att patcha spelklienten kräver mer testande innan den skickas ut till alla som spelar. Som alla vet så finns det fantastiskt många olika konfigurationer av speldatorer i världen och ändring i koden kan ge problem hos en stor skara användare.

I battlelog är det HTML som används och där är det inte lika mycket som kan gå fel. Sen tycker jag det binder samman communityn på ett bra sätt, spelet, nyheter, forum på samma ställe.

Bara dom polerar battlelog till perfektion så kommer inte många längta tillbaka till ingame server browser.

Jaså, då förstår jag vad du menar.
Det är väl egentligen inte svårare än att de läser in en html-sida som server-browser iofs.
Då behöver de bara ändra på en plats så sker ändringen både i webbläsaren och spelklienten.
Jag är fortfarande mest för en hybrid så att båda sidorna kan få det de tycker fungerar för dem.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Att patcha spelklienten kräver mer testande innan den skickas ut till alla som spelar. Som alla vet så finns det fantastiskt många olika konfigurationer av speldatorer i världen och ändring i koden kan ge problem hos en stor skara användare.

I battlelog är det HTML som används och där är det inte lika mycket som kan gå fel. Sen tycker jag det binder samman communityn på ett bra sätt, spelet, nyheter, forum på samma ställe.

Bara dom polerar battlelog till perfektion så kommer inte många längta tillbaka till ingame server browser.

Jaså, då förstår jag vad du menar.
Det är väl egentligen inte svårare än att de läser in en html-sida som server-browser iofs.
Då behöver de bara ändra på en plats så sker ändringen både i webbläsaren och spelklienten.
Jag är fortfarande mest för en hybrid så att båda sidorna kan få det de tycker fungerar för dem.

Valmöjlighet är aldrig fel, men jag tror inte Dice kommer gå dina önskemål till mötes.

Jag skulle vilja kunna ändra grafikinställningar och dyl (utan att haxa cfg-filer) utanför spelet och sen kunna starta upp någon sorts testbana där man kan köra benchmarks osv för att få så bra spelupplevelse som möjligt.

Skrivet av chopper:

Jaha köp/förboka spelet och en platta ok fixat.Nexus 7 beställd
Kan de bara fixa bort alla fuskare så kan det bli kul i höst.
Ja visst ska ju bygga en ny speldator också..
Julklappar är ju ändå överreklamerat..

Julklappar till sig själv är bra Vad blir det för specs på nya datorn?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Battlelog är sånt fruktansvärt skit.

Jag betalar full pris för ett FRISTÅENDE spel! Inte något glorifierat browser-spel som "kräver" ett tredjeparts mjukvara.

Och det är just därför som BF4 automatiskt blir ett no-buy för mig.

Fool me once, shame on you, Fool me twice, Shame on me.

Det som är bra är att man kan välja bort saker i livet om man vill. Själv är jag för nyfiken för att hoppa BF4.
Så mycket annat trams man lägger pengar på så kostnaden med och runt BF4 blir priset för min nyfikenhet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av TexN:

Kommer faktiskt vara roligt att ha leaderboards som kan filtreras mer lokalt. Jag ska toppa Örebro, that's fer sure!

Tyvärr så kommer dessa leaderboards, likt dom nu, att toppas av fuskare och padders.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:

Jaha köp/förboka spelet och en platta ok fixat.Nexus 7 beställd
Kan de bara fixa bort alla fuskare så kan det bli kul i höst.
Ja visst ska ju bygga en ny speldator också..
Julklappar är ju ändå överreklamerat..

Julklappar till sig själv är bra Vad blir det för specs på nya datorn?

Kikade på ditt ny bygge och gillar verkligen din spelburk. Men den blir kanske lite vassare graffe med 770/780 Evga i SLI och vattenkylt. Och annat mobo men inget är skrivet i sten än.

Men sitter och skissar på burken just nu så har väl ingen färdig lista än. Men har ju ett färdigt separat vattenkyl sys på 5000 kyl W så det blir en hel del vatten block som ska hittas. Det beräknas bli klart till BF4 släppet.

Ska testa samma chassi låda som du köpte blev lite nyfiken på den och med separat vatten kyl sys så är det ju bara slangarna som ska in i burken så den blir lättbyggd. O funderar på att vända topp fläkten för trevligt övertryck och se vad det gör för flödet den har ju dammskydd i toppen såg jag. Men återkommer när bygget har "landat" i huvudet


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:

Jaha köp/förboka spelet och en platta ok fixat.Nexus 7 beställd
Kan de bara fixa bort alla fuskare så kan det bli kul i höst.
Ja visst ska ju bygga en ny speldator också..
Julklappar är ju ändå överreklamerat..

Julklappar till sig själv är bra Vad blir det för specs på nya datorn?

Kikade på ditt ny bygge och gillar verkligen din spelburk. Men den blir kanske lite vassare graffe med 770/780 Evga i SLI och vattenkylt. Och annat mobo men inget är skrivet i sten än.

Men sitter och skissar på burken just nu så har väl ingen färdig lista än. Men har ju ett färdigt separat vattenkyl sys på 5000 kyl W så det blir en hel del vatten block som ska hittas. Det beräknas bli klart till BF4 släppet.

Ska testa samma chassi låda som du köpte blev lite nyfiken på den och med separat vatten kyl sys så är det ju bara slangarna som ska in i burken så den blir lättbyggd. O funderar på att vända topp fläkten för trevligt övertryck och se vad det gör för flödet den har ju dammskydd i toppen såg jag. Men återkommer när bygget har "landat" i huvudet

Chassit är verkligen bra, sedan är det grymt smidigt med ett handtag på toppen. Du kommer märka hur bra det är att ha det. Mitt grafikkort är enastående, det känns inte motiverat att lägga ut 4.000:- till på knappt märkbar prestandahöjning. Det är ju redan bra som det är.

Keep me updated, alltid kul att se vad andra bygger


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Missions" verkar läckert
Jag är en av dom som verkligen gillar tablet/telefon-integreringen.
Ska bli najs att se vad alla utvecklare kommer att hitta på!

Jag gillart' !

Medlem

men annars får man koppa sin pad mot en monitor å köra kartan så istället så man har den på sin monitor bredvid iaf så borde dom ju fixa så vi pc spelare kan ha det på 2 skärmar annars är det ju rent av dåligt.. eller har ea/dice börjat sälja pads nu oxo?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Eftersom det är Battlelog så borde det ju gå att ha kartan öppen på sin andra skärm.

Det går!

Medlem

Ser faktiskt rätt nice ut;)

12
Skriv svar