Jag vill shoppa!!

Flakmonkey
Jag vill shoppa!!

Jag vet inte om det är för att det är semester och mindre att göra på jobbet, om det är för att lönen precis kommit eller om det är för att jag är en shopaholic men jag är så extreeemt sugen på att köpa något kul. Jag kan dock inte komma på något jag direkt behöver (är väl egentligen väldigt sällan som man gör det) eller som jag verkligen vill ha. Ändå sitter jag här och funderar på spel jag vill köpa (en 3DS XL lockar väldigt mycket), köksprylar (en nespresso-maskin vore ju praktiskt) och skor (man kan aldrig ha för många sneakers). Det är lite jobbigt faktiskt.

Hade jag haft mindre självkontroll hade jag säkert köpt alltihopa. Inte för att det hade varit någon jättekatastrof ekonomiskt. Plånboken hade klarat lite inköp men det är inte det som håller mig tillbaka. Det känns helt enkelt lite fel att köpa något när jag inte riktigt vet vad jag vill ha och där den enda egentligen orsaken är att jag vill handla något för att det är kul att handla. Kan nog säga att jag är ett praktexempel på det vår konsumsionsinriktade värld skapar. Behöver inte vara något superhemskt men ändå lite läskigt att man tycker att det är så kul och att köpandet i sig blir ett behov.

Får se om jag lyckas hålla mig från att köpa något. Finns ju alltid retrogrejjer att titta på också. En komplett SNES saknas ju tex... ujuj... det här kommer inte bli lätt :/

#blogg

Medlem
Jag vill shoppa!!

Köp en Nespresso!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Har samma känsla här haha,

Royaldesign har jätterea och finns hur mycket som helst jag skulle kunna klicka hem där. Men måste hindra mig då 9 av 10 saker är onödiga haha.

Däremot har jag sålt mitt 3DS och uppgraderat mig till ett 3DS XL och det ångra jag verkligen inte


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Flakmonkey

Ja ni gör det ju inte lättare och jag vågar nog inte gå in på royaldesign och kolla vad de har... men hittills har jag lyckats hålla kortet i fickan iaf

1
Skriv svar