World of Warcraft tappar ännu fler spelare

Robot
Medlem
World of Warcraft tappar ännu fler spelare

Långsammare än man kunde trott.

Medlem

Nu med Wildstar, ESO och FFXIV vid horisonten så lär de nog tappa ännu fler.

Medlem

Väntat?!
Mmmmmm!

WoW kommer dock inte dö på många år än, det kommer finnas kvar precis som AO och DAOC osv.
Dock kommer spelarbasen tunnas ut rejält, för så fungerar det i spelindustrins värld.
Folk går vidare till nya upplevelser och utmaningar.

Medlem

Detta spelet gav mig många goda minnen men allt gott måste tyvärr ha ett slut.

Medlem

Säg det som lever för evigt...det är skönt att saker går vidare.

Medlem

Dock fortfarande överlägset störst sett till antalet aktiva spelare... vilket det också lär vara tills Blizzard släpper ut sitt nästa MMO.

Eller vad tror ni? Det har ju kommit så pass många "WoW-dödare" nu som det så fint har kallats. xD Men det är ändå just WoW som har fortsatt dominera.

Medlem

Sjukt! Trodde det var mindre faktiskt :), bra jobbat Blizz. Hoppas Titan kan ta över tronen med värdighet

Redaktör
Ponny

That makes me a sad panda!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Och ändå, med dessa siffror, så drar de väl in ungefär 10,000,000,000 per år.

Medlem

Fortfarande grymt imponerande hur de lyckas hålla spelet så aktuellt och populärt. Jag tippar på att spelet går tillbaka till 9 miljoner när nästa expansion kommer ut med hjälp av uppdaterade spelkaraktärer och annat.

Spännande att få se vad Titan är för något.

Medlem

Visste inte att spelet skulle drabbas så hårt av att jag slutade spela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Exxo:

Dock fortfarande överlägset störst sett till antalet aktiva spelare... vilket det också lär vara tills Blizzard släpper ut sitt nästa MMO.

Eller vad tror ni? Det har ju kommit så pass många "WoW-dödare" nu som det så fint har kallats. xD Men det är ändå just WoW som har fortsatt dominera.

Perfect World har alltid varit större och speciellt i asien sett till antalet spelare.
Men WoW är det största subscriptionbaserade spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Håller med chiefen, det e alltid så i mitten av en expansion, sen kommer fler pröva nästa expansion för många tycker om o testa och se va dom ändrat, jag spelade själv inte på 6 månader nyss och nu tkr jag det e kul igen, och jag har spelat sen alphan ^^

Folk som säger wow är dött nu eller kommer dö detta året, har ju bara fel.

Ska bli intressant o se va Blizzcon väntar en iår!

Medlem

sad panda


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Om någon lyckas göra ett mmo med en stor sammanhängande värld utan laddningsskärmar, bra animationer, innovativt combat system och roligt endgame så ska ni se att det går att peta ner wow från sin mmo-tron.

Fast det kräver ju iofs en kompetent utvecklare som har en stor och rik utgivare bakom sig som är beredd på att slanta upp för ett långsiktigt projekt där vinsten inte rasslar in direkt.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Blizzard jobbar väl redan på ett helt nytt MMORPG i en helt ny värld?

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Spännande att få se vad Titan är för något.

Tyvärr så spolade de ju ner det i toaletten för det var så pass dåligt enligt de själva och började om för några månader sedan (sparkade i stort sett alla på hela teamet).
Det tar nog en stund innan vi ser något mer av det...

Medlem

"En skopa sand har försvunnit ur öknen."

Inaktiv
Skrivet av Chnum:

Detta spelet gav mig många goda minnen men allt gott måste tyvärr ha ett slut.

Första gången när man skulle springa ner till Goldshire vid lvl 4-5 och man mötte på vargarna och banditerna som enkelt kunde döda mig då Vilka minnen <3

Medlem
Skrivet av Xzander:

"En skopa sand har försvunnit ur öknen."

Tror att nästan 70 miljoner kronor i månaden räknas som lite mer än det

Medlem

Allting har en början och ett slut, så också world of warcraft. Som någon sa, det lär inte dö än på länge, men att spelarbasen minskar är väl inte nån vidare överraskning.

Hade ett par härliga år med Wow innan jag slutade, men skulle aldrig i livet återvända. Började nånstans mitt i burning crusade och slutade mot slutet av wotlk.

Medlem

Hoppas spelarskaran krymper mer snarast så dom släpper WoW 2! Ska ju bli intressant att se vad Titan blir, men jag gissar att det kommer ett WoW 2 för eller senare. Kommer knappast hända innan dom slutat få in en miljard i månaden för WoW.
Sjuka pengar egentligen, och ryktet sa att Vivendi funderade på att sälja Blizzard? Googlade just på det och hittade ett intressant nyhetstips!

"Activision Blizzard bryter loss från moderbolaget Vivendi

Spelmakaren Activision Blizzard som är känd bakom serier som Warcraft, Starcraft, Diablo och Call of Duty köper sig nu fritt som det franska moderbolaget Vivendi och blir åter självständigt.

Det har länge varit känt att Vivendi sökt att sälja Activision Blizzard, men har enligt flera rapporter misslyckats med att hitta en köpare. Tidigare i maj gjorde nya rykten gällande att Activisions ledning sökte att köpa sig fria från det franska moderbolaget och bli självständigt, någonting som idag blir officiellt.

Activision köper tillbaka 429 miljoner aktier till ett värde av 5,83 miljarder dollar, medan investeringsgruppen ASAC II köper 172 miljoner aktier motsvarande 2,34 miljarder dollar. Totalt uppgår således affären till ett värde av 8,17 miljarder dollar. Vivendi behåller 83 miljoner aktier, motsvarande 12 procent av bolaget, men blir nu minoritetsägare i det självständiga bolaget.

These transactions together represent a tremendous opportunity for Activision Blizzard and all its shareholders, including Vivendi. We should emerge even stronger-an independent company with a best-in-class franchise portfolio and the focus and flexibility to drive long-term shareholder value and expand our leadership position as one of the world's most important entertainment companies.

I spetsen av investeringsgruppen ASAC II är Bobby Kotick och Brian Kelly, som tillsammans bidragit med 100 miljoner dollar, och tar rollerna som vd respektive styrelseordförande. I ett uttalande säger Bobby Kotick att företaget bör bli starkare som en självständig entitet med ökat fokus och flexibilitet vilket bör gynna aktieägarna, inklusive Vivendi. Affären beräknas genomföras i september."

Källa: http://www.sweclockers.com/nyhet/17338-activision-blizzard-br...

Medlem

Kan sätta mina båda ben på att det är den Asiatiska marknaden dom tappar på.
F2P är det som gäller helt enkelt.

Medlem

Kom ihåg när mitt WoW landade i brevlådan i början av 2005. Hade knappt någon aning om vad det var för spel. En stor öppen värld med massa spelare, hur grymt lät inte det?

Samma kväll var det lan med polarna som stod på schemat. Öppnar spelet och möts av detta:

Oj oj, har hur många bra minnen som helst från detta spel. Fullkomligt översköljs av nostalgi när jag tittar tillbaka på gamla videos och lyssnar på musik från spelet. Har försökt att gå tillbaka många gånger men det har aldrig varit samma sak.

Alla minnen kommer dock att finnas kvar.

Medlem

kung fu panda expansionen var en besvikelse utan like.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det är sommar! När Hösten infaller och vädret blir grått och trist kommer siffrorna säkert att stiga igen.

Medlem

Vilken osis det här är, nu när jag började med WoW för ett tag sedan. Jag hoppas verkligen att det finns kvar ett tag till så jag hinner tröttna


signatur

May the force be with you.

Medlem

Första gången man kommer till Stormwind och står på bron med alla statyerna av hjältarna ifrån Warcraft 2: Beyond the Dark Portal och Stormwind Theme drar igång. Nog en av de få gånger jag fått redig gåshud av ett spel.

http://www.youtube.com/watch?v=QYidb1LvMs8

Medlem

Vad hände egentligen med guild wars 2 som skulle ta alla spelare från wow? Länge sen man hörde nåt tycker jag.

123
Skriv svar