Robot
Mad Max

Avalanche ska följa upp enorma Just Cause 2 med Mad Max, en postapokalyptisk sandvärld med stora vapen och större bilar. Men vi är inte helt övertygade.

#avalanche-studios, #mad-max


Medlem
Mad Max

Tror nog det kan bli något med detta

Fick intrycket att Carl inte blev så imponerad...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

"Samtidigt kan nog ingen, med handen på plånboken, säga att Mel Gibsons tidiga trio är något som kittlar mycket mer än nostalgin."

Men vad tusan säger du människa!?

Mad max trilogin (ok, inte så mycket trean...) är dom absolut bästa postapokalyptiska filmer som gjorts, bilarna, miljöerna, kameravinklarna, stuntsen åååhhh.

Känslan när man pluggar i valfri Mad Max i sin laserdisk och ser någon av introbiljakterna och hör motorvrålen framkallar tårar i ögonen av välbehag.

Du är numera stämplad som fiende av god smak Herr Sundelius...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

"Samtidigt kan nog ingen, med handen på plånboken, säga att Mel Gibsons tidiga trio är något som kittlar mycket mer än nostalgin."

Men vad tusan säger du människa!?

Mad max trilogin (ok, inte så mycket trean...) är dom absolut bästa postapokalyptiska filmer som gjorts, bilarna, miljöerna, kameravinklarna, stuntsen åååhhh.

Känslan när man pluggar i valfri Mad Max i sin laserdisk och ser någon av introbiljakterna och hör motorvrålen framkallar tårar i ögonen av välbehag.

Du är numera stämplad som fiende av god smak Herr Sundelius...

Du får inte glömma bort sjukhusscenen i första filmen, då Max´s läderoutfit är så jeffla tight så det låter som någon skrapar fingrarna mot en ballong så fort han rör på sig


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Du får inte glömma bort sjukhusscenen i första filmen, då Max´s läderoutfit är så jeffla tight så det låter som någon skrapar fingrarna mot en ballong så fort han rör på sig

Ingen kan knarra som Max!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Mad max trilogin (ok, inte så mycket trean...) är dom absolut bästa postapokalyptiska filmer som gjorts, bilarna, miljöerna, kameravinklarna, stuntsen åååhhh.

Du är numera stämplad som fiende av god smak Herr Sundelius...

Trean är lite underskattad enligt mig. Den är faktiskt helt ok den också, men har vissa problem. De andra två är riktigt bra.

Angående Mad Max, ett spel som lägger mycket av fokuset på bilar i vildmark får mig att minnas gamla Interstate '76. Ser fram emot Mad Max, tror det kan bli riktigt bra.

Enda tråkiga är crossplattform med gamla konsoler, vilket innebär en del tekniska hinder. Skägget såg dåligt ut i korta trailern.

Inaktiv

Ettan är ju grymt bra!

För att kommentera det tidiga intrycket, jag skulle då inte ha något emot att ha lite bil-rpg kombinerat med fighting-segment. Tycker det verkar bli en skoj kombo.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Kom att tänka på "BulletStorm"...


signatur

autograph

Medlem

Att misslyckas med Mad Max är att betrakta som hädelse. Några av de absolut främsta filmer som gjorts (1 & 2).

Medlem

"Är detta det första bilrollspelet vi ser?"

Nej *snyft*, Auto Assault gick alldeles för tidigt i graven..
Sjukt underskattat lir.
Detta blir plåster på såren-ish..

Medlem

"Vapen och ammunition" är inte alls halvbra! Du kan vara halvbra!

(Fast texten var helbra skriven. Skit också...)

Medlem

Om Avalanche ska ha en jättestor spelvärld även den här gången, utan flygande fordon, så kan det kanske bli lite segt att färdas genom världen. Hoppas de har tänkt på det.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

"Samtidigt kan nog ingen, med handen på plånboken, säga att Mel Gibsons tidiga trio är något som kittlar mycket mer än nostalgin."

Men vad tusan säger du människa!?

Mad max trilogin (ok, inte så mycket trean...) är dom absolut bästa postapokalyptiska filmer som gjorts, bilarna, miljöerna, kameravinklarna, stuntsen åååhhh.

Känslan när man pluggar i valfri Mad Max i sin laserdisk och ser någon av introbiljakterna och hör motorvrålen framkallar tårar i ögonen av välbehag.

Du är numera stämplad som fiende av god smak Herr Sundelius...

Laserdisk? Finns det inga dugliga utgåvor på DVD eller Bluray?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Laserdisk? Finns det inga dugliga utgåvor på DVD eller Bluray?

Jovisst, jag har dom på DVD och Bluray också, men det är inte samma goa känsla som på LD formatet


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

"Samtidigt kan nog ingen, med handen på plånboken, säga att Mel Gibsons tidiga trio är något som kittlar mycket mer än nostalgin."

Say whutt?

k3m
Medlem

"Samtidigt kan nog ingen, med handen på plånboken, säga att Mel Gibsons tidiga trio är något som kittlar mycket mer än nostalgin."

Snacka för dig själv. Jag vill ha Mel!

Inaktiv
Skrivet av Buio:

Angående Mad Max, ett spel som lägger mycket av fokuset på bilar i vildmark får mig att minnas gamla Interstate '76.

Blä, jag hade missat att skaparen av Interstate 76 pitchat ett nytt bilspel, MotorGun, på Kickstarter . Tyvärr gick det åt skogen, hade jag känt till det hade jag bidragit.
http://www.kickstarter.com/projects/1517270521/motorgun-retur...

Bakom projektet var Zack Norman (Interstate 76 m.m.) och David Jaffe (God of War m.m.).

Snyft, det spelet hade jag velat sett.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Buio:

Angående Mad Max, ett spel som lägger mycket av fokuset på bilar i vildmark får mig att minnas gamla Interstate '76.

Blä, jag hade missat att skaparen av Interstate 76 pitchat ett nytt bilspel, MotorGun, på Kickstarter . Tyvärr gick det åt skogen, hade jag känt till det hade jag bidragit.
http://www.kickstarter.com/projects/1517270521/motorgun-retur...

Bakom projektet var Zack Norman (Interstate 76 m.m.) och David Jaffe (God of War m.m.).

Snyft, det spelet hade jag velat sett.

Amenfan!

FZ, hur i Helvete kunde ni missa detta?

1
Skriv svar