Dota 2 första intrycken.

Medlem
Dota 2 första intrycken.

Så efter 30 minuters helt meningslös tutorial, som jag blev tvingad till att köra så ska jag nu testa Dota 2.

Inser redan nu att det inte finns något i menyn som tillåter mig att använda smartcast. Är nu tvungen att använda konsolen, och köra gamla quake 1 kommandon?! För att ändra det, bind "q" "dota_ability_quickcast 0"

Någon som kan något om dota 2 som vet något bättre och lättare sätt att fixa detta?

Inte ens testat spelet än och redan så gillar jag det inte...


signatur

IDKFA

Medlem

Var beredd på att människor kommer att skrika på dig, hata dig och vilja lämna de cirka 50 första matcherna. Som en nybörjarguide heter; "Välkommen till DOTA, du suger!".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Gå in i inställningarna och ändra, inte svårare än så. Då menar jag inne i Dota när du startat spelet självklart. Är likadant i de flesta spel.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Gå in i inställningarna och ändra, inte svårare än så. Då menar jag inne i Dota när du startat spelet självklart. Är likadant i de flesta spel.

Vart?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av redruM:

Var beredd på att människor kommer att skrika på dig, hata dig och vilja lämna de cirka 50 första matcherna. Som en nybörjarguide heter; "Välkommen till DOTA, du suger!".

Spelar LoL så vet hur det är


signatur

IDKFA

Medlem

Tror det är det som heter "Quick-cast" under "Abilities" i inställningarna. Sen om du alltid vill ha dina spells till quick-cast så bindar du dina Q W E R där antar jag...

EDIT: Sen likadant under "Items" för dina föremål typ Veil

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Pooslice:

Gå in i inställningarna och ändra, inte svårare än så. Då menar jag inne i Dota när du startat spelet självklart. Är likadant i de flesta spel.

Vart?

När du startat spelet finns det en fyrkantig knapp längst upp till vänster. Tryck på den så kommer du till options.

Medlem

Kan tyckas att du borde spela mer än 30 minuter innan du skriver vad du tycker om spelet....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av redruM:

Var beredd på att människor kommer att skrika på dig, hata dig och vilja lämna de cirka 50 första matcherna. Som en nybörjarguide heter; "Välkommen till DOTA, du suger!".

Det är därför det finns botar


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av redruM:

Var beredd på att människor kommer att skrika på dig, hata dig och vilja lämna de cirka 50 första matcherna. Som en nybörjarguide heter; "Välkommen till DOTA, du suger!".

Det är därför det finns botar

Jag önskar jag kunde byta ut ryssar mot botar. Spelet borde regionslåsas omedelbart.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av redruM:

Var beredd på att människor kommer att skrika på dig, hata dig och vilja lämna de cirka 50 första matcherna. Som en nybörjarguide heter; "Välkommen till DOTA, du suger!".

Det är därför det finns botar

Jag önskar jag kunde byta ut ryssar mot botar. Spelet borde regionslåsas omedelbart.

Verkligen. Det är sällan man stöter på någon ryss som har koll på hur ett lag fungerar


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Efter att ha spelat några games igår kväll så måste jag säga att spelet saknar fart och snabbhet.

Gillade inte carriern alls.

Dock så gillade jag hjältarna man kunde spela (de få jag han med).

Att få bra cs var inget problem, lite svårare än lol. Men denydelen är lite överskattad i hur "svårt det ska vara".


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Efter att ha spelat några games igår kväll så måste jag säga att spelet saknar fart och snabbhet.

Gillade inte carriern alls.

Dock så gillade jag hjältarna man kunde spela (de få jag han med).

Att få bra cs var inget problem, lite svårare än lol. Men denydelen är lite överskattad i hur "svårt det ska vara".

På så låg nivå som du kommer spela på, så behöver du inte oroa dig för att bli "utdeniad" (finns det ordet? haha), men när du får möta lite skickliga spelare så gör det en enorm skillnad, för du får ingen exp och inga pengar.

Medlem

Lira ett tag så kommer du aldrig vilja återvända till LoL igen

Medlem

Försökte verkligen lära mig D2 under betan och ge det en chans, men styrningen var inte riktigt min grej (har aldrig varit en stor StarCraft-fan, så hela point-&-cklick för att flytta på sin hero kändes omständigt och klumpigt).

Föredrar själv "wasd"-styrningen och 3rd-person perspektivet i Smite, passar mig mycket bättre.

Trots detta så kan jag verkligen förstå charmen med Dota 2 och måste erkänna att det är ett väldigt bra och välgjort spel.

Om du inte redan vet om det, så rekommenderar jag att du kollar på Pyrion Flax Dota 2 videos, de är riktigt underhållande och jag kollar fortfarande på hans grejer även om jag inte lirar D2:

http://www.youtube.com/user/tedhimself

Lycka till med ditt spelande!

SE

Medlem
Skrivet av slanir:

Lira ett tag så kommer du aldrig vilja återvända till LoL igen

Redan återvänt, men ska lira lite då och då.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Apministern:

Kan tyckas att du borde spela mer än 30 minuter innan du skriver vad du tycker om spelet....

Jag skrev första intrycken iofs.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:

Kan tyckas att du borde spela mer än 30 minuter innan du skriver vad du tycker om spelet....

Jag skrev första intrycken iofs.

Det är la individuellt men enligt mig så kan man inte döma ett spel efter 30 minuter. Det första intrycket för mig kommer inte förrens jag har spelat 1-2 timmar av ett spel (Självklart beroende på vad jag spelar)

Edit: Och i detta fallet, efter ett antal matcher.

När jag testade på LoL så spelade jag la ungefär 10 matcher innan jag började bygga någon sorts tycke gentemot spelet. För att vara lite rättvis mot det liksom.

Edit 2: Förövrigt så skrev du tillochmed som första intryck att du inte ens spelat spelet än och redan tyckte illa om det. Just give it a chance yao


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:

Kan tyckas att du borde spela mer än 30 minuter innan du skriver vad du tycker om spelet....

Jag skrev första intrycken iofs.

Det är la individuellt men enligt mig så kan man inte döma ett spel efter 30 minuter. Det första intrycket för mig kommer inte förrens jag har spelat 1-2 timmar av ett spel (Självklart beroende på vad jag spelar)

Edit: Och i detta fallet, efter ett antal matcher.

När jag testade på LoL så spelade jag la ungefär 10 matcher innan jag började bygga någon sorts tycke gentemot spelet. För att vara lite rättvis mot det liksom.

Spelade 2-3 timmar igår. Spelet föll inte mig i smaken, men det kanske ger sig vad vet jag. Har en kompis som lirar det och det är kul att köra sådana här spel med folk man känner. Så jag har defenetivt inte lagt det på hyllan.

Jag tycker hela shopen var lite rörig samt när man startar ett spel med hur man ser champioins, ofta har jag märkt att man inte har den bästa överblicken i spelet. Kanske bara är en vanesak och att jag inte spelat dota 1 mer än någon enstaka gång.

Edit: Stavfel som jag inte orkar ändra på


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:

Kan tyckas att du borde spela mer än 30 minuter innan du skriver vad du tycker om spelet....

Jag skrev första intrycken iofs.

Det är la individuellt men enligt mig så kan man inte döma ett spel efter 30 minuter. Det första intrycket för mig kommer inte förrens jag har spelat 1-2 timmar av ett spel (Självklart beroende på vad jag spelar)

Edit: Och i detta fallet, efter ett antal matcher.

När jag testade på LoL så spelade jag la ungefär 10 matcher innan jag började bygga någon sorts tycke gentemot spelet. För att vara lite rättvis mot det liksom.

Spelade 2-3 timmar igår. Spelet föll inte mig i smaken, men det kanske ger sig vad vet jag. Har en kompis som lirar det och det är kul att köra sådana här spel med folk man känner. Så jag har defenetivt inte lagt det på hyllan.

Jag tycker hela shopen var lite rörig samt när man startar ett spel med hur man ser champioins, ofta har jag märkt att man inte har den bästa överblicken i spelet. Kanske bara är en vanesak och att jag inte spelat dota 1 mer än någon enstaka gång.

Vet inte vilket "view mode" du har när du väljer hjältar, men trycker du ctrl så kan du se alla hjältar istället för att behöva bläddra

Edit: Det ska även finnas ett annat "view mode" för shoppen med, en liten ikon i något hörn när du trycker fram itemlistan.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Apministern:

Kan tyckas att du borde spela mer än 30 minuter innan du skriver vad du tycker om spelet....

Jag skrev första intrycken iofs.

Det är la individuellt men enligt mig så kan man inte döma ett spel efter 30 minuter. Det första intrycket för mig kommer inte förrens jag har spelat 1-2 timmar av ett spel (Självklart beroende på vad jag spelar)

Edit: Och i detta fallet, efter ett antal matcher.

När jag testade på LoL så spelade jag la ungefär 10 matcher innan jag började bygga någon sorts tycke gentemot spelet. För att vara lite rättvis mot det liksom.

Spelade 2-3 timmar igår. Spelet föll inte mig i smaken, men det kanske ger sig vad vet jag. Har en kompis som lirar det och det är kul att köra sådana här spel med folk man känner. Så jag har defenetivt inte lagt det på hyllan.

Jag tycker hela shopen var lite rörig samt när man startar ett spel med hur man ser champioins, ofta har jag märkt att man inte har den bästa överblicken i spelet. Kanske bara är en vanesak och att jag inte spelat dota 1 mer än någon enstaka gång.

Vet inte vilket "view mode" du har när du väljer hjältar, men trycker du ctrl så kan du se alla hjältar istället för att behöva bläddra

Ah ok ska göra det nästa gång jag lirar, men ikväll blir det lol


signatur

IDKFA

Medlem

När jag har dig på tråden ska jag passa på att fråga om det är någon speciellt meta. Jag har typ bara kört int gubbar bot och mid. Men får känslan att det är fel (inte mid men bot)


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

När jag har dig på tråden ska jag passa på att fråga om det är någon speciellt meta. Jag har typ bara kört int gubbar bot och mid. Men får känslan att det är fel (inte mid men bot)

de flesta int gubbar är antingen pusher, ganker eller support.

kika efter str eller agi hjältar
Då är de ganker, pusher, carry, tank, jungler som mest.

Om du vill ha lite råd oc hhar lite andra frågor så skicka gärna iväg ett PM, har över 1300 spelade timmar i DotA.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

När jag har dig på tråden ska jag passa på att fråga om det är någon speciellt meta. Jag har typ bara kört int gubbar bot och mid. Men får känslan att det är fel (inte mid men bot)

Det finns en flik i huvudmenyn där det står library, där inne kan du läsa all info om hjältarna. Sedan finns alltid den här sidan http://www.playdota.com/heroes

Dock så gäller den främst för original Dota, men det är inte mycket skillnader alls mellan Dota 1 och Dota 2.


signatur

Everybody needs help.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Apministern:
Skrivet av mrFluffy:

När jag har dig på tråden ska jag passa på att fråga om det är någon speciellt meta. Jag har typ bara kört int gubbar bot och mid. Men får känslan att det är fel (inte mid men bot)

Det finns en flik i huvudmenyn där det står library, där inne kan du läsa all info om hjältarna. Sedan finns alltid den här sidan http://www.playdota.com/heroes

Dock så gäller den främst för original Dota, men det är inte mycket skillnader alls mellan Dota 1 och Dota 2.

Finns även en inne i clienten under watch där står det vad dem OFTAST spelas som.

Det kan vara värt att kika på guidens på steam som är gjorda av spelare.
Samt kolla in PurgeGamers serie welcome to Dota, you suck.
http://www.purgegamers.com/welcome-to-dota-you-suck#.UfxTx20z...


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

1
Skriv svar