Battlefield 4 – Dice undersöker dataöverföring mellan konsolgenerationer

Robot
Battlefield 4 – Dice undersöker dataöverföring mellan konsolgenerationer
Medlem
Battlefield 4 – Dice undersöker dataöverföring mellan konsolgenerationer

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hur svårt kan det vara, de har ju hela ens profil på battlelog.
Kopiera/klipp skiten till ens xbox one/ps4 profil första gången man loggar in på den, om man haft en 360/ps3 tidigare.

Eller ännu bättre, en universal profil för alla plattformar.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet

Med tanke på hur BF3 blev så tror jag snarare på det sistnämna alternativet

Skämt åtsido,BF3 var en gigantisk beta som vi fick betala för, oavsett om eländet fungerade eller inte för oss stackars Geforce användare, det sket EA fullständigt i. Det vore bara tragiskt om BF4 skulle visa sig fungera lika illa, kommer pröva betan men absolut inte köpa det färdiga spelet förrän communityn ger det grönt ljus


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet

För att snacka om dom senaste releasen av EA spel så är det bara och hoppas att spelet lever upp till förväntingarna, det enda spelet jag ser fram emot är Battlefront 3 och det får dom fan inte förstöra.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet

Med tanke på hur BF3 blev så tror jag snarare på det sistnämna alternativet

Skämt åtsido,BF3 var en gigantisk beta som vi fick betala för, oavsett om eländet fungerade eller inte för oss stackars Geforce användare, det sket EA fullständigt i. Det vore bara tragiskt om BF4 skulle visa sig fungera lika illa, kommer pröva betan men absolut inte köpa det färdiga spelet förrän communityn ger det grönt ljus

Vad är detta jag missat nu då? Jag har GeForce både på min nya och gamla dator och har aldrig haft problem med BF3.

Däremot vägrade Origin låta mig spela betan...

Medlem

Det beror väl lite på Nvidia också, de senaste versionerna av drivrutinerna har varit skräp, och förutom bsod orsakat en massa grafiska buggar i bf3. 320.xx och allt därefter är skit.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet

Med tanke på hur BF3 blev så tror jag snarare på det sistnämna alternativet

Skämt åtsido,BF3 var en gigantisk beta som vi fick betala för, oavsett om eländet fungerade eller inte för oss stackars Geforce användare, det sket EA fullständigt i. Det vore bara tragiskt om BF4 skulle visa sig fungera lika illa, kommer pröva betan men absolut inte köpa det färdiga spelet förrän communityn ger det grönt ljus

Vad är detta jag missat nu då? Jag har GeForce både på min nya och gamla dator och har aldrig haft problem med BF3.

Däremot vägrade Origin låta mig spela betan...

Dice strulade till optimeringen med en rad av Nvidias grafikkort som resulterade i att spelet kraschade efter 5-10 minuters spelande, och man fick inte tillbaka sina pengar trots att produkten inte fungerade. Battlelog var fylld med arga klagomål under flera månaders tid.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet

Med tanke på hur BF3 blev så tror jag snarare på det sistnämna alternativet

Skämt åtsido,BF3 var en gigantisk beta som vi fick betala för, oavsett om eländet fungerade eller inte för oss stackars Geforce användare, det sket EA fullständigt i. Det vore bara tragiskt om BF4 skulle visa sig fungera lika illa, kommer pröva betan men absolut inte köpa det färdiga spelet förrän communityn ger det grönt ljus

Vad är detta jag missat nu då? Jag har GeForce både på min nya och gamla dator och har aldrig haft problem med BF3.

Däremot vägrade Origin låta mig spela betan...

mitt 670 har strulat till å från så länge att jag inte rört bf3 på evigheter xD allt annat funkar fint men just bf3 är bara 20 min sen får datorn hjärnfrys


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Vafan händer egentligen? Jag behöver inte sånt här skit? Jag vill kunna installera spelet som vanligt, starta skiten på en ikon på skrivbordet och sen joina en server och lira med polare.

Spelet kommer bli ospelbart, kommer förlora anslutningen tiill servrar som jag fortfarande har problem med idag. Mina polare också. Man laggar ur, problem hit och dit.

Sen DLC...herregud vad less man blir

Back to Basic

Medlem

Skumt att folk får BSOD, har nyaste GTX 780 OC och har aldrig fått det. Spelar bf3 dagligen med nyaster drivisarna.

Medlem

Vem är så trött att man köper samma spel två gånger?

Inaktiv

Jasså? Inga rapporter om vi som fortfarande spelar BF3 vill ha ut alla fuskare och buggar fixade? Var som fan.

Medlem
Skrivet av jocksson:

Skumt att folk får BSOD, har nyaste GTX 780 OC och har aldrig fått det. Spelar bf3 dagligen med nyaster drivisarna.

Det är kanske för att du köpte ditt 780 ganska nyligen och inte när BF3 släpptes. Om du nu inte har en Delorean på gården...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av jocksson:

Skumt att folk får BSOD, har nyaste GTX 780 OC och har aldrig fått det. Spelar bf3 dagligen med nyaster drivisarna.

Det är kanske för att du köpte ditt 780 ganska nyligen och inte när BF3 släpptes. Om du nu inte har en Delorean på gården...

Tänkte mer på det Blackwolfe sa. Glömde citera, lite för många öl igår kanske!

Medlem
Skrivet av jocksson:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av jocksson:

Skumt att folk får BSOD, har nyaste GTX 780 OC och har aldrig fått det. Spelar bf3 dagligen med nyaster drivisarna.

Det är kanske för att du köpte ditt 780 ganska nyligen och inte när BF3 släpptes. Om du nu inte har en Delorean på gården...

Tänkte mer på det Blackwolfe sa. Glömde citera, lite för många öl igår kanske!

Tror att nyaste betan funkar bättre. Sen kom jag på att 320.xx kom långt efter BF3. Men det är fortfarande många som har problem med 320.xx+ drivrutinerna med BF3, alltså grafikbuggar osv. Men det har varit flertalet på nvidia forumet som klagat på bsod även på grafikkort så långt fram som 770, dock är det inte relaterat till bf3. 314.22 funkar så gott som felfritt.

Inaktiv

Varför kan man inte tumma ned kommentarer?

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Varför kan man inte tumma ned kommentarer?

För det förstörde forumet med att man kunde tumma ner vettiga inlägg bara för att majoriteten av alla läsare är fanboys av något.
Att man bara kan tumma upp betyder att det finns en chans att något vettigt tummas upp vilket är bättre än det förra systemet där något vettigt kunde tummas ner.

EDIT: Det är alltså min teori. Det kan ju vara så att killen ansvarig för sidan var full och råkade ta bort knappen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Vem är så trött att man köper samma spel två gånger?

Det har jag gjort massa gånger! =D
Har ett par ex av Diablo 2 och Half life 1. Har nog 2 ex av BF2 också faktiskt

Medlem

BF4 släpps 2013-10-29.
Både Xbox One och PS4 kommer släppas i November, December någon gång.

Varför ska man ha så bråttom att man köper spelet till den äldre generationen för att spela det i någon vecka för att sedan köpa det ytterligare en gång och krångla med att föra över det lilla man hunnit spela till den nya maskinen?


signatur
Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av MrStrange:

BF4 släpps 2013-10-29.
Både Xbox One och PS4 kommer släppas i November, December någon gång.

Varför ska man ha så bråttom att man köper spelet till den äldre generationen för att spela det i någon vecka för att sedan köpa det ytterligare en gång och krångla med att föra över det lilla man hunnit spela till den nya maskinen?

Det är EA som drömmer våta drömmar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

börjar få den där känslan nu att antingen blir det det bästa online fps genom tiderna eller ett helvette av strulande funktioner och buggar som bombar sönder spelet

Varför tror du de fokuserar på allt detta skit runt spelet istället för själva spelet?

De har inget att komma med.
Idag säljer Web 2.0 och socialmedia bullshit.

Battlefield 4 kommer vara vad BF3 skulle varit. BF3 med commander och bättre banor och mindre meat grinders.

That's it.

Medlem

när ska dice komma och säga HEJ i vårat nya spel kommer det vara 200 spelare i varje lag och konstant 60 fps 400 totalt i mitt huve lät lagom, man ska ju inte överdriva ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Självklart kommer detta kosta pengar.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

så länge Bf inte är ett ww2 spel, så är det inte intressant.
ps. har Gf 560Ti inte haft några problem med bf3.

Medlem

Kan inte förstå erat problem med BF3 med battlelog Origin etc etc. Sen release av BF3 har mitt funkat fel fritt varken problem med Battlelog eller Origin ser ut som att en del har drabbats hårt av det en del har inte ens märkt av nåt vilket jag inte har gjort.

EDIT: Är det nån förresten som vet om det kommer finnas VoIP stöd i sina squad så man kan kommunicera bättre? Minns att BF2 hade man kunde prata i sina squad o kommunicera istället för att lägga ut en attack order o skriva i chatten

1
Skriv svar