Fez 2 inställt – Phil Fish slutar göra spel

Robot
Fez 2 inställt – Phil Fish slutar göra spel
Medlem
Fez 2 inställt – Phil Fish slutar göra spel

Alltså, vad förväntade han egentligen skulle hända när han uppmanade någon att ta livet av sig? Att han skulle bli hyllad som en hjälte, eller vadå?

Medlem

Phill Fish är en skitskalle som har levt på styva linan väldigt länge. Om man är en arsle i median, då kommer det bli konsekvenser.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Phil Fish borde fixa sig ett par cojones.

Annoyed Gamer är ganska underhållande, men vem tar han på största allvar egentligen?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Att säga till Marcus (Angry Gamer) att han ska ta livet av sig var verkligen fel person. Marcus har tidigare i sitt liv haft svåra depressioner där han faktiskt varit nära att ta livet av sig på riktigt. Så det är nog inget man ska slänga ur sig till honom även om det bara är i vredens hetta.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Alternativet är att han fortsatt jobbar med FEZ 2 i hemlighet och typ använder detta som någon form av PR (positiv som negativ).

Medlem

Kan inte folk åtminstone försöka bete sig respektfullt och trevligt på nätet? Då hade det inte gått så långt. Vad är det med internet som gör folk så otrevliga egentligen?

Medlem

Så omogna människor kallade och uppmanade varandra till att göra omogna saker? Oh noes. Omogna reaktioner följde? As expected.

Angrysnubbens argument angående spelutvecklare/journalist-relationer är också så hemskt etiskt fel. Journalister ska göra sitt jobb och vara journalister, inte leka 'klia min rygg så kliar jag din'. Det är dålig journalistik. Spelutvecklare däremot har inget ansvar att alltid vara till en journalists befogande. "No comment" är en grej pga en anledning, och inget som bör göra att en journalist ska välja bort att rapportera om något. Så sjukt irriterande resonemang han denna tyckaren kommer med.

Inaktiv

Det är det bästa med Twitter. Att folk gör bort sig när de skriver helt idiotiska saker, som man får ta del av och skratta åt. I övrigt är tjänsten inget vidare.

Medlem

Han gjorde ett fint spel men han har uppenbarligen en hel del personliga problem att lösa.

Medlem

Vad som är underhållande är relativt och även om det som sagts av Phil var opassande var det inte alls lika farligt som alla får det att låta. Detta är bara typiskt dagens internet moral, det är okej att bete sig hur jävla illa som helst men när moralvinden vänder på en sekund då spelar alla lika oskyldiga och sliter fram både facklor och högafflar.

Förvånande hur enkelt Angry Gamer kom undan med det han sa.

Medlem

Självömkande emo som sitter och tycker synd om sig själv.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Kan inte folk åtminstone försöka bete sig respektfullt och trevligt på nätet? Då hade det inte gått så långt. Vad är det med internet som gör folk så otrevliga egentligen?

Respekt på nätet hah! %&"# " Does not Compute #&%
Nätet är det bästa som hänt folk som vill slänga ur sig all dynga och perversa tankar de sitter på.. tar verkligen fram den verkliga personen bakom skallbenet och, ja man blir ibland skapligt mörkrädd.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Kan inte folk åtminstone försöka bete sig respektfullt och trevligt på nätet? Då hade det inte gått så långt. Vad är det med internet som gör folk så otrevliga egentligen?

På internet kan folk gömma sig bakom sig sina profilnamn. Det är lättare att skriva saker än att säga det öga mot öga med någon, se bara på detta forum som blivit ett skämt senaste åren. Jag skriver här enbart för att få negativa saker tillbaks på mina ironiska inlägg. Ungdomar idag har ingen respekt för något. De tror ju dessutom att allt som ligger på internet är lagligt att ladda hem. och att det är deras rättighet att få ladda hem senaste biofilmen innan premiären

Medlem

Spelet kommer nog snart när pengarna börjar sina ^^


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Att säga till Marcus (Angry Gamer) att han ska ta livet av sig var verkligen fel person. Marcus har tidigare i sitt liv haft svåra depressioner där han faktiskt varit nära att ta livet av sig på riktigt. Så det är nog inget man ska slänga ur sig till honom även om det bara är i vredens hetta.

Förklaring till de som inte vet. Marcus gick faktiskt och satte sig i sin bil i sitt garage och slog på bilen, men hans flickvän upptäckte och stoppade honom, detta berättade Marcus 2012.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av starboy83:

Kan inte folk åtminstone försöka bete sig respektfullt och trevligt på nätet? Då hade det inte gått så långt. Vad är det med internet som gör folk så otrevliga egentligen?

På internet kan folk gömma sig bakom sig sina profilnamn. Det är lättare att skriva saker än att säga det öga mot öga med någon, se bara på detta forum som blivit ett skämt senaste åren. Jag skriver här enbart för att få negativa saker tillbaks på mina ironiska inlägg. Ungdomar idag har ingen respekt för något. De tror ju dessutom att allt som ligger på internet är lagligt att ladda hem. och att det är deras rättighet att få ladda hem senaste biofilmen innan premiären

- Mot anonymitet på nätet
- Mot FZ trots aktivt deltagande
- För copyrightfacism
- Skriver enbart för negativ respons (agitation?)
- Beklagar "respektlös ungdom"
- Viftar bort påstådda rättigheter

Jag älskar vilken härligt grinig gammal stofil du blivit, Robbis. Speciellt sen Xbox 180 släpptes, då fick du nästan pacemaker installerad när det gick som hetast i trådarna.

Dig kan man alltid lita på för lite "ironi" som du själv beskriver det. Du brukar alltid lite kutryggigt försöka bestrida vad sunt förnuft och intelligentsian tycker, med käppen i högsta hugg!

Har man inga argument så är det bara att pudra om peruken och dubbla sina ansträngningar. Din indignierade utmattning är något jag alltid uppskattar med dina inlägg.

Hängslen och bälte, allid redo!

Moderator | Testpilot

Varför bry sig? Sudda bort "mobbningen" och gör det DU VILL GÖRA ändå, så vitt jag vet så har han gillat att göra FEZ och spel i allmänhet men ska sluta för att andra ser ner på honom ? T__T KOM IGEN, STÅ PÅ DIG MÄNNISKA!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av sarg:

Så omogna människor kallade och uppmanade varandra till att göra omogna saker? Oh noes. Omogna reaktioner följde? As expected.

Angrysnubbens argument angående spelutvecklare/journalist-relationer är också så hemskt etiskt fel. Journalister ska göra sitt jobb och vara journalister, inte leka 'klia min rygg så kliar jag din'. Det är dålig journalistik. Spelutvecklare däremot har inget ansvar att alltid vara till en journalists befogande. "No comment" är en grej pga en anledning, och inget som bör göra att en journalist ska välja bort att rapportera om något. Så sjukt irriterande resonemang han denna tyckaren kommer med.

Nu har ju både Jonathan Blow och Philippe Poisson båda trackat på Microsoft i åratal om hur dom stryper indieutvecklare, och nu när Microsoft helt plötsligt gör en 180 sväng när det gäller indieutveckling på Xbone, så vill dom såklart ha en kommentar från dom 2 mest högljudda anti-microsoft utvecklarna, istället får dom svar som kan likställas med "Hur fan vågar ni ställa frågor till oss?" Med som följd att Marcus Beer kallar ut dom och undrar hur fientligt inställda Blow och Poisson är inställda till gaming media när det är dags att prångla sina egna spel.

Här är Tweetsen som är borttagna nu:

http://i.imgur.com/LeC2d1R.png

Det är ingen lättsam underhållning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Här är Tweetsen som är borttagna nu:

http://i.imgur.com/LeC2d1R.png

Det är ingen lättsam underhållning.

Fyfan =O


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av robbis:

Ungdomar idag har ingen respekt för något. De tror ju dessutom att allt som ligger på internet är lagligt att ladda hem. och att det är deras rättighet att få ladda hem senaste biofilmen innan premiären

*Putting on the monocle and shakes the wine glass* Sir! Det är fullt lagligt att ladda ner allt, om det kostar så betalar man förstås innan man får tillgång till nedladdningslänken/fullversione/etc. etc.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Medlem

Fish verkar inte direkt vara en väldigt trevlig människa, MEN citatet där han uppmanar AnnoyedGamer att ta livet av sig var ett direkt citat (utan " " tecken) från den briljanta serien "Futurama" där karaktären "Bender" säger skämtet. (i Phils fall var det väl mer menat som en förolämpning, men ändå.)

Men Phil Fish glömmer det som så många (alla) på internet gör,
Dvs. Humor är mer ord, det levereringen av orden som gör skämtet.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Kan inte folk åtminstone försöka bete sig respektfullt och trevligt på nätet? Då hade det inte gått så långt. Vad är det med internet som gör folk så otrevliga egentligen?

Nästan alla beter sig respektfullt. Vi som gör det, har inget att tillägga i detta. Vad ska vi som inte kunde bry oss mindre börja öppna och säga vad vi tycker? Måste man t.ex. skriva respektfulla saker bara för att eller vad?

Folk värkar tro att alla hatar allt och lyssnar alltid på minoriteten, de flesta som inte kunde bry sig mig mindre kommer inte ens orka säga ett ord om det.

Medlem

Synd och bra. Fisk är en total hipster, men han gjorde bra spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

fann det här på youtube:

Och vi ska inte glömma den här bilden:

Varför ska man respektera den här killen?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Good riddance. Han är ju ett redigt praktarsle.

Medlem

"Suck my dick, choke on it" - Fille Fisk

Medlem

Blir så urbota less på alla dessa "konstnärliga" typer som tror att deras talang är så jäkla UNIK och de är små speciella snöflingor bara för att deras förklemade föräldrar sagt så och de inte klarade av grundläggande uppfostran 101 genom att sätta tydliga gränser och lära sitt barn att universum (och alla andra i det) INTE kretsar kring dem.

Ja du är speciell, men gissa vad? SÅ ÄR ALLA ANDRA PÅ PLANETEN! Så rätta in er i ledet, era muppar!

Egocentriska, självupptagna emo-gnällspikar som ger upp och ringer mamma så fort saker inte går EXAKT som de vill. Har bara en sak att säga till människor som dessa:

Get real, get a f***ing grip and get a job and a haircut... son.

SE

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av robbis:
Skrivet av starboy83:

Kan inte folk åtminstone försöka bete sig respektfullt och trevligt på nätet? Då hade det inte gått så långt. Vad är det med internet som gör folk så otrevliga egentligen?

På internet kan folk gömma sig bakom sig sina profilnamn. Det är lättare att skriva saker än att säga det öga mot öga med någon, se bara på detta forum som blivit ett skämt senaste åren. Jag skriver här enbart för att få negativa saker tillbaks på mina ironiska inlägg. Ungdomar idag har ingen respekt för något. De tror ju dessutom att allt som ligger på internet är lagligt att ladda hem. och att det är deras rättighet att få ladda hem senaste biofilmen innan premiären

- Mot anonymitet på nätet
- Mot FZ trots aktivt deltagande
- För copyrightfacism
- Skriver enbart för negativ respons (agitation?)
- Beklagar "respektlös ungdom"
- Viftar bort påstådda rättigheter

Jag älskar vilken härligt grinig gammal stofil du blivit, Robbis. Speciellt sen Xbox 180 släpptes, då fick du nästan pacemaker installerad när det gick som hetast i trådarna.

Dig kan man alltid lita på för lite "ironi" som du själv beskriver det. Du brukar alltid lite kutryggigt försöka bestrida vad sunt förnuft och intelligentsian tycker, med käppen i högsta hugg!

Har man inga argument så är det bara att pudra om peruken och dubbla sina ansträngningar. Din indignierade utmattning är något jag alltid uppskattar med dina inlägg.

Hängslen och bälte, allid redo!

Han har dock en viss poäng IMO.

Det en del vräker ur sig mot andra på nätet, hade kunnat reslutera i en rejäl käftsmäll om man sagt det rätt upp i ansiktet till någon IRL och med all rätta.

Du kan inte bete dig hur som helst IRL, det blir konsekvenser som du dessutom (förhoppningsvis) lär dig av, men på nätet kan du säga i princip vad som gång på gång och ändå komma undan med det.

Det uppmuntrar dålig karaktär och ger folk möjlighet att slippa ta ansvar för sina handlingar, vilket inte är bra, varken för den som är utsatt eller för den som slipper undan.

Jag är helt och hållet för att man ska ta ansvar för sina handlingar. Det är bland det viktigaste man kan lära ett barn och i mina ögon så är man inte en fullvärdig vuxen om man inte gör det själv.

Dessutom är det inte ok att "gömma sig" bakom en skämtsam attityd. Som med alla hot så är det hur det uppfattas som räknas, så om man tror att man kan vräka ur sig att man ska döda någon (eller en grupp skolbarn för den delen) och sen slippa undan genom att göra en smiley eller skriva "j/k" efter, så har man nog fel.

Internet eller inte, varje individ måste hållas fullt ansvarig för vad de gör och vad de säger/skriver. Detta gäller oss alla IRL, så detsamma måste gälla på internet då det fortfarande är människor man har att göra med.

SE

123
Skriv svar