Åh nej, Ouya! Få köper spel till konsolen

Robot
Åh nej, Ouya! Få köper spel till konsolen
Medlem
Åh nej, Ouya! Få köper spel till konsolen

Jag har köpt två spel så här långt, finns ett halvhyfsat spelutbud, men Ouyan kan inte konkurrera med Shadowrun returns så just nu får den vänta.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Många klagar på att Apple i stort sett tvingar en att koppla ett betalkort till sitt konto direkt vid registrering. Själv tror jag att det är en av de enskilt största anledningarna till att betalningsviljan är så mycket högre på ios just nu.

Tror och hoppas att den kommer öka på android också, så fort folk i allmänhet vänjer sig vid digitala betalningar och att kvalitét alltid kostar.

Medlem
Medlem

Jag hade från början svårt att se att den kunde slå, men det kanske bara är tillfälligt. Konsolen, utvecklarna och spelarna får gärna bevisa att min pessimism var/är oebefogad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Backade på Kickstarter. Finns ett fåtal spel tillgängliga som jag känner är värda pengarna. Tyvärr är samtliga av dessa renodlade coop-spel lokalt vilket medför att jag nästan aldrig spelar de ändå.

I övrigt är handkontrollerna under all form av kritik. Sitter 2,5 meter från tvn och den tappar anslutning med konsollen nästan varannan sekund vilket medför att de flesta spel i praktiken är helt ospelbara. Visst är det en lågbudgetkonsoll men lite bättre kvalitet än de 4-1 maskinerna med pong och tetris man kan köpa på usb-sticka från teknikmagasinet hade jag nog räknat med.

Skrivet av från artikeln:

In the last month, 27 percent of Ouya gamers have paid for a game — a figure that she said is significant for a free-to-play console. In addition, 13 of Ouya's 20 top grossing games have recorded an average of 8 percent of gamers upgrading from the free to paid versions of their titles.

Det där är riktigt bra siffror, om man jämför med andra liknande tjänster (mobil, social, f2p etc)

Medlem

Ha ha vilket skit, kan ju lika bra spela på ipaden om jag nu måste spela skitspel...

Medlem

Jag tror det är rätt kört. Vi har fått en hel generation som anser att all film, musik och spel ska vara gratis.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Skrivet av JohnnyGreed:

Jag tror det är rätt kört. Vi har fått en hel generation som anser att all film, musik och spel ska vara gratis.

Hemligheten ligger tydligen i att ta betalt i förväg och sälja en storslagen vision istället för en färdig produkt.
Och det ligger ju en viss logik i att det ska vara gratis, kan man göra klart produkten innan man börjar ta betalt för den, så behöver man ju helt uppenbarligen inga pengar till utvecklingen

Kan tänka mig att majoriteten köper Oyua för emulering endast.

Medlem

Hmm vill jag köpa spel till en stationär konsoll med underdimensionerad hårdvara eller köpa samma spel till min jävla telefon som jag kan spela vartsomhelst? Tough choice.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.


signatur

Meep!

Medlem

Phobo, är inte det en skröna? Hur många rootar sin telefon. Jag tror att det är fler som Jailar.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av dukedoom72:

Ha ha vilket skit, kan ju lika bra spela på ipaden om jag nu måste spela skitspel...

Skitspel är väl att ta i. Finns en del sköna titlar på Ouyan! Beast Boxing Turbo t ex.

Skrivet av elimsen:

Många klagar på att Apple i stort sett tvingar en att koppla ett betalkort till sitt konto direkt vid registrering. Själv tror jag att det är en av de enskilt största anledningarna till att betalningsviljan är så mycket högre på ios just nu.

Samma sak på Ouya, betalkort måste registreras för att komma åt spelen/apparna.

Medlem

Vem vill köpa sådan skit? Doomed to fail sen dag 1.

Medlem

perfekt, då blir det ingen "ström" av utvecklare som flyttar från de riktiga konsollerna till denna emulatormaskin...

Medlem

Skulle aldrig få för mig att köpa "konsolen" har grymt mycket bättre alternativ. .

Medlem
Skrivet av Phobo:

Floppar nog, androidanvändare är ju inte vana med att saker kostar pengar.

? Jag förstår inte dig, jag har rootad s2, och jag har inte laddat ner ett enda spel olagligt till den. Betalat för varenda spel (utom 3 f2p som jag inte ens spelar). Men nej, jag vill inte behöva betala för en ringsignal, med dåligt utbud så jag inte kan välja vilken låt jag vill. Nej jag tänker inte krångla med program när jag inte behövt göra det dom senaste 10 åren

Inaktiv

Köpte Ouya för emulering endast.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

"Det vi erbjuder köps inte som vi vill! Det är konsumenternas fel!"

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Jag tror det är rätt kört. Vi har fått en hel generation som anser att all film, musik och spel ska vara gratis.

Snarare så att folk inte vill betala för skräp.

Medlem

visste i stort sett inte om dess existens såatt...

Medlem

bara min som var DOA?

Medlem
Skrivet av Vashgang:

bara min som var DOA?

Min elkabel var DOA, men maskinen i sig fungerade.
Ren tur att jag hade en annan kabel från någon annan maskin, vet inte vilken, som låg på samma spänning och ampere

Medlem

Åtta procent conversion rate måste väl endå anses som helt okej.

Medlem

Döp om den till ojda, eller ojdå!

Inaktiv

Vilken flopp.

Medlem

Är en av de som kickstartade Ouya. Har inte ens fått den ännu. Skickades i maj. Bra jobbat! Sedan så har dom en FANTASTISK support också. NOT!

12
Skriv svar