Har spelat spelet fram till berget med aliens!

Medlem
Har spelat spelet fram till berget med aliens!

Nu har jag spelat crysis fram till berget där det kommer ut aliens. I början när jag spelade spelet så såg jag direkt att dx 10 var mycket snyggare än dx 10 hack i vista. Trots vad alla har sagt om att det inte är någon skillnad så såg jag direkt att tex ljuset var mycket finare, solen mycket mer verklighetstrogen med sitt ljus, vattnet var mycket verkligare och finare.

Nu till själva spelet. I början den första tiden så var jag lite skeptisk till spelet och tyckte att det här är väl inget märkvärdigt förutom den fantastiska grafiken som är den bästa som finns än så länge i spel. Jag tänkte att den här grafiken skulle oblivion ha. Sedan ju längre jag spelade blev det allt bättre och spännande. Nu kan jag inte sluta spela det. Spelet är helt underbart och riktigt riktigt bra. Om det fortsätter så här så kommer det få absolut högsta betyg av mig.

Det lustiga är att min dator ställde in sig automatiskt på allt very high och 1024/768 och jag trodde det var en missbedömning, men spelet har inte hackat en endaste gång. Det måste vara superoptimerat.:up:

Medlem

1024x768 är en skitupplösning och gör spelet fult. 1280x1024 eller mer ska det vara. Sedan är dx10 veryhigh och dx9 Veryhigh config samma sak. Det är inte någon vissuell skillnad mer än motion blur och partiklar. I annat fall kan du väl ta bilder där du jämför dx10 vista vs dx9 veryhigh XP landahl.

Crysis är bra optimerat för att vara så krävande ja. Det skalar också väldigt bra. Skaffa ett SLI moderkort och ett til GT så kan du köra på högre upplösningar och kanske tillochmed slänga på lite AA.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Konstigt du som sa att 1024/768 går ann jaja. Nu har jag ändrat till 1280/1024 det är max vad min 19 tft klarar. Ingen större skillnad visuellt tycker jag men det flyter ju på lika bra. Inga som helst hack på denna upplösningen och allt är very high. Så vad sjutton ska jag med två grafikkort till. jag kommer aldrig att köra med sli...

Och varför i hela friden skulle jag skaffa ett sli modekort när jag precis har köpt ett nytt bra moderkort? VA det inte du som sa att tex ett 9800gx2 är ett bra val om man inte har ett sli moderkort. Du talar emot dig själv.

Medlem

att byta till 1280x1024 påverkar mest om du har en tft med 5:4, en vanlig crt har 4:3 och en widescreen kan ha 16:9. Om du kör 4:3 ,1024x768, på en 5:4 så blir grafiken suddigare och utdragen. Nu kan man oftast ställa om ratio i moderna spel, men jag kommer inte ihåg om man kan göra det i Crysis.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag har en 19 tft och det är ingen widescreen. Jag ser absolut ingen skillnad mellan 1024/768 och 1280/1024!!??

Medlem

Kan någon förklara för mig varför jag inte ser någon som helst skillnad mellan 1024/768 och 1280/1024? Jag har en viewsonic vx922 tft 19...

Och en sak till. Håller ni med Laxen om att jag skulle skaffa ett sli moderkort och köra med 2 8800 gt eller tycker ni som jag att jag ska vänta tills nvidias nästa generation kommer ut och ta det snabbaste av dem korten. Jag vill absolut inte köra med sli eftersom många säger att skillnaden inte är så stor. Jag har detta moderkortet ---->

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASP5E3DLX

Medlem
Skrivet av landahl:

Konstigt du som sa att 1024/768 går ann jaja. Nu har jag ändrat till 1280/1024 det är max vad min 19 tft klarar. Ingen större skillnad visuellt tycker jag men det flyter ju på lika bra. Inga som helst hack på denna upplösningen och allt är very high. Så vad sjutton ska jag med två grafikkort till. jag kommer aldrig att köra med sli...

Och varför i hela friden skulle jag skaffa ett sli modekort när jag precis har köpt ett nytt bra moderkort? VA det inte du som sa att tex ett 9800gx2 är ett bra val om man inte har ett sli moderkort. Du talar emot dig själv.

Jag har sagt att det går an, men det är fult. Sedan är det visst skillnad mellan 1024x och 1280, hade en 19" syncmaster och det var märkbar skillnad.

Sli ska du ha om du antingen vill köra högre upplösningar eller använda AA i crysis. Vanligast är det att man vill köra högre upplösning, speciellt de med stora widescreen skärmar. Har du två snabba kort kan du säkert köra både upplösning och AA, beror på. Varför du skall skaffa ett sli moderkort? För att du redan har ett 8800gt och det vore dumt att sälja det för att köpa ett 9800gx2. Det hade vart mycket smartare att bara köpa till ett extra GT. 9800gx2 är ett bra val om man inte har ett SLI moderkort och inte har köpt något nytt grafikkort än eller ska uppgradera, i ditt fall är det redan försent. Så jag talar inte mot mig själv grabben.

Skillnaden är större än vad du tror i flertalet spel vad gällande SLI. I crysis får du 30 - 40% mer FPS.Jag säger bara att i ditt fall är ett 9800gx2 inte aktuellt, vill du ha mer prestanda köp ett SLI moderkort för runt 1000:- och sedan köper du ett till 8800gt för 1600:- det blir 2600:- och ett 9800gx2 kostar 4500:- Det blir dock inte riktigt lika snabbt som gx2, men nästan

gx2 presterar som två 8800gts 512 i SLI. Moderkortet du köpt är bra, byt det inte. Spar ditt GT och släng på lite OC, sedan satsar du på nvidias eller ATI's nya serie i höst.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Så om jag behåller mitt 8800 gt och köper det snabbaste kortet av den nya generationen som kommer ut i höst så är det toppenbra? Eller skulle ni rekommendera mig att köpa ett sli moderkort och köra med 2 grafikkort av nästa generation i höst?

Medlem

Det beror på om du har råd med det. Köper du ett SLI moderkort nu kan du köpa ett till GT och köra SLI fram tills i höst, då säljer du båda GT korten för runt 1000:- styck och så köper du två 9900gtx eller eventuellt två 9900gx2 om du har råd haha.

Ps, siffrorna är bara fantom siffror, har inte en blekaste om vad nvidias nästa kort kommer heta.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag tycker det är bortkastade pengar. Jag väntar tills det kommer ett riktigt snabbt grafikkort från nvidia. De thär med sli är inget för mig. Och hur ska du ha det egentligen, du som inte tyckte att ja skulle göra mig av med mitt moderkort. Du kör ju inte själv sli

Medlem

Bortkastade pengar är det ju inte, du får ju ett marginellt snabbare system. Och sedan uppgraderar du ju till ett modekort som stödjer SLI som du kan ha god nytta av i framtiden. Sedan om du ska vänta till det kommer ett riktigt snabbt grafikkort från nvidia får du vänta ett bra tag.

Jag kör själv SLI, ska plocka upp ett till 8800gtx förhoppnigsvis i morgon, annars blir det på måndag. Har ett SLI moderkort som funkar hur bra som helst, bra övercklockningsegenskaper också. Kör min C2D E8400 i 4.2ghz.

Bortkastade pengar är det inte, två 8800gt presterar nästan som ett 9800gx2 vilket är marknades snabbaste kort. 30+ fps i crysis med allt maxat och 4xAA.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Spelet suger ändå efter berget med aliens du


signatur

B lup

Medlem

Dumheter Givet, jag gillade delen fram tills berget med aliens bättre, och Core var bara roligt första gången man for igenom... men efter det så är det lika bra som det alltid varit.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

00a
Medlem

Fast det är bra drygt när man är inne berget.

Medlem

Core (Banan i berget) går på under 15 minuter om du bara skiter i allt och tar dig igenom så fort du bara kan.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

00a
Medlem

Det är tur det

Medlem

Det är bara för att aliens i Crysis har IQ som kottar, de uppför sig idiotiskt.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar