Fez 2 inställt – Phil Fish slutar göra spel

Medlem

To be fair är "annoyed gamer" rätt efterbliven. Han har inte ens "dåliga åsikter", han har typ inga åsikter, han bara säger skit och hoppas att folk inte skall förstå att han inte vet vad han snackar om.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jävla helblodstönt, Man kan ju inte sluta med nått man älskar att göra!

Medlem

hahahah Kaz bilden dödar! jag lol'ade så hårt!

Medlem

Fez verkar som ett Super Mario i "3D" Med 3D menas att du kan rotera till 4 olika 2D sidor av banan.

Och skaparen har mage att skratta åt en Japan för att de gör för simpla spel som inte är nyskapande?

Ingen större förlust för spelindustrin. Indieutvecklare finns det många av. De flesta ödmjuka och nyskapande.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Fez verkar som ett Super Mario i "3D" Med 3D menas att du kan rotera till 4 olika 2D sidor av banan.

Och skaparen har mage att skratta åt en Japan för att de gör för simpla spel som inte är nyskapande?

Ingen större förlust för spelindustrin. Indieutvecklare finns det många av. De flesta ödmjuka och nyskapande.

Nu har jag inte spelat det, men Fez ska vara ett väldigt bra spel som ska göra en del nya saker med perspektiv. Att nedspela Fish och att killen kan göra spel tycker jag är att fokusera på fel sak, för det verkar det ärligt talat som att han kan. Sen kan man inte bete sig hur man vill för det, och det är ju det han får skit för också.


signatur

Videomupp

Medlem

Ähh. Spelbranschen är rutten ändå. Dåligt betalt och kassa arbetstider. Han gör rätt i att pyssla med ngt annat.

Medlem

HAN ÄR JU EN SÅ TREVLIG OCH ÖDMJUK KILLE

https://thewiredfish.files.wordpress.com/2012/03/phil-fish-tw...

Fish är en arrogant patetisk liten skit vars spel inte ens var så jävla bra. Likt den lilla flicka han är så är han sur att han inte kan bete sig som den arroganta hipsterbög han är utan repressalier.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Just i den videon har han dock helt rätt. Även de andra som ger svar på tal.

Måhända att han har rätt (jag säger inget annat) Men dom kan ju inte direkt skryta med att amerikanarna's AAA titlar är direkt nyskapande heller.. Jag menar, precis som att de beskriver Zelda, så är det ju samma med CoD i USA

Medlem

Jag rekommenderar er att titta på dokumentären Indie Game: The Movie. Där får man följa några av de största indie-utvecklarna de senaste åren, bland annat Phil Fish. Jag såg den igår med anledning av den här nyheten. Jag tycker inte att det Phil sagt är okej, men kan ändå ha viss förståelse över hans känslor med tanke på hur mycket tid av sitt liv han lagt ner på sitt spel. De satsar väldigt mycket med risk att förlora allt.

Medlem

Det enda som jag kom fram till efter att ha läst sandlådan var


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Trevlig pojke, han får väl det bemötande och den behandling han förtjänar av sitt beteende.

Inaktiv

Respekt mot andra människor oavsett branch man jobbar i, vissa det och du kommer långt. Böla och skrik som en bäbis och folk kommer att behandla dig som en sådan. Detta är ett utmärkt exempel med Phil Fish. Det spelar ingen roll hur bra spel man gör, beter man sig som en fem åring så får man räkna med att behandlas som en fem åring.

Medlem

Näthat alltså. Och i denna artikel med. Var är Aftonbladet och skriver en påhittad snyftartikel?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag förstår helt enkelt inte hur folk tänker.. Phil Fish beter sig illa, någon beter sig illa mot honom och han beter sig illa tillbaka.
Phil Fish är den enda som får ta skiten av det hela.

En del i denna tråd som inte har någon koppling överhuvudtaget till någon av personerna beter sig illa och säger något om personen i "nyheten"
Har vi andra rätten att snacka skit om dessa personen nu? Utan att det få några konsekvenser av våra handlingar? Det verkar iaf som om det är så det går till.

Vet inte mycket om varken nyheten i sig eller personen i fråga då detta inte är något som intresserar mig, Jag följer inte varenda "känd" persons tweet och facebook uttalanden o.s.v.
Men det verkar så enkelt att döma andra och vägra bli dömd själv.. speciellt om man har någon fanbase som är totalt blind för allt dåligt en person gör och bara hylla allt annat.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hejhopp, Predator kom på en skitbra idé! Man borde ju inte bry sig om saker som inte händer en själv! Slopa alla nyhetssidor på direkten, inte fan ska folk få tillgång till information om saker som inte handlar om dem själva i huvudsak, än mindre kommentera dessa!

Jag hoppas att du förstod att jag undrar varför folk rasar över en personlig twitter fight som inte berör dom alls på en nyhetssida. Men jag antar att folk gillar skvaller. Själva nyheten är väl egentligen att fez 2 är nedlagt? Men du är väl en sån som personligen tar illa upp när justin bieber spottar på sina fans.

Medlem

Tänk om EA games tyckte samma som Phil då dom blivit hatade i flera år pga av många anledningar, om Blizzard hade gjort samma efter dom fick otroligt mycket hat pga av Diablo 3..

Jag tycker inte det är speciellt pro att skriva så på sin twitter till någon annan när man är med i branschen, varför ska man skriva sånt som ALLA dessutom kan se när det gäller privat.. Tråkigt att det blev som det blev, aldrig spelat Fez men hört att det var roligt.

Medlem
Skrivet av MarKy:

Tänk om EA games tyckte samma som Phil då dom blivit hatade i flera år pga av många anledningar, om Blizzard hade gjort samma efter dom fick otroligt mycket hat pga av Diablo 3..

Jag tycker inte det är speciellt pro att skriva så på sin twitter till någon annan när man är med i branschen, varför ska man skriva sånt som ALLA dessutom kan se när det gäller privat.. Tråkigt att det blev som det blev, aldrig spelat Fez men hört att det var roligt.

Blizzard, EA och alla andra större spelföretag har anställda som sköter all PR. Bara WoW har väll 4-5 Community Managers som har som huvudsakliga uppgift att interagera på forumen. Ställer man samma krav på en ensam indieutvecklare så är man ju dum i huvudet.

Medlem

Visst kan man inte förvänta sig samma av en Indieutvecklare som av ett AAA-företag, men lite professionalism kan man kräva. Det är så det funkar i alla andra branscher. Inte ges en ensamföretagare någon slack på service för att han är ensam, lite mer personligt kanske men fortfarande artigt och professionellt. Kan man inte det ska man inte driva saker själv.

Att hans spel fått en massa internetawards av olika mindre sidor verkar gått honom åt huvudet (för ett spel jag personligen tycker är varken nyskapande eller annat än medelmåttigt). Han beter sig som om att han är ovärderlig och antagligen sitter han nu och tror att han gett alla ett käftsmäll genom att ta bort sig själv från industrin. Det enda han dock lyckats med är att pissa på den skaran folk som fortfarande gillar han.

Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hitler dödade inga av mina släktingar, så det finns ingen anledning att vara sur på han? Tro det eller ej, men vissa människor bryr sig om andra. Trots att de är främlingar.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Visst kan man inte förvänta sig samma av en Indieutvecklare som av ett AAA-företag, men lite professionalism kan man kräva. Det är så det funkar i alla andra branscher. Inte ges en ensamföretagare någon slack på service för att han är ensam, lite mer personligt kanske men fortfarande artigt och professionellt. Kan man inte det ska man inte driva saker själv.

Att hans spel fått en massa internetawards av olika mindre sidor verkar gått honom åt huvudet (för ett spel jag personligen tycker är varken nyskapande eller annat än medelmåttigt). Han beter sig som om att han är ovärderlig och antagligen sitter han nu och tror att han gett alla ett käftsmäll genom att ta bort sig själv från industrin. Det enda han dock lyckats med är att pissa på den skaran folk som fortfarande gillar han.

Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hitler dödade inga av mina släktingar, så det finns ingen anledning att vara sur på han? Tro det eller ej, men vissa människor bryr sig om andra. Trots att de är främlingar.

Sist jag kollade så har inte Phil Fish dödat någon heller.
Det är en minimal händelse detta i jämförelse med dem massmord som utfördes då.

De flesta gör en höna av en fjäder med detta.
Vad skälet än är till att han inte längre utvecklare Fez 2 och inte tänker göra fler spel är upp till honom.
Om han inte känner för att fortsätta efter all skit han tar emot (även om han är en skit själv eller inte) så kan ingen tvinga honom att utföra något han inte vill.

Om du gör någon produkt på ett företag och säger upp dig p.g.a. du får klagomål från vissa som får dig att vilja testa något annat. Men det finns fortfarande någon som gillar det du gör, betyder det att du inte får sluta då?

Det känns alltid som om så fort man blir "känd" för något, vare sig man vill det eller inte... då ska man alltid vara en förebild för andra, aldrig få vara ifred o.s.v.... en jävligt förvriden syn på verkligheten då alla andra verkar så jävla beskyddande om sin egen privata tillvaro.

Medlem
Skrivet av predator:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hejhopp, Predator kom på en skitbra idé! Man borde ju inte bry sig om saker som inte händer en själv! Slopa alla nyhetssidor på direkten, inte fan ska folk få tillgång till information om saker som inte handlar om dem själva i huvudsak, än mindre kommentera dessa!

Jag hoppas att du förstod att jag undrar varför folk rasar över en personlig twitter fight som inte berör dom alls på en nyhetssida. Men jag antar att folk gillar skvaller. Själva nyheten är väl egentligen att fez 2 är nedlagt? Men du är väl en sån som personligen tar illa upp när justin bieber spottar på sina fans.

Men ärligt talat, hur många av nyheterna du läser i tidningen påverkar ditt liv personligen? Skulle detta vara en anledning till att inte bry sig, menar du? Phil Fish är en offentlig person, inte mer än rätt att han får ta skit för att han slänger skit, precis som de flesta andra offentliga personer får.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hejhopp, Predator kom på en skitbra idé! Man borde ju inte bry sig om saker som inte händer en själv! Slopa alla nyhetssidor på direkten, inte fan ska folk få tillgång till information om saker som inte handlar om dem själva i huvudsak, än mindre kommentera dessa!

Jag hoppas att du förstod att jag undrar varför folk rasar över en personlig twitter fight som inte berör dom alls på en nyhetssida. Men jag antar att folk gillar skvaller. Själva nyheten är väl egentligen att fez 2 är nedlagt? Men du är väl en sån som personligen tar illa upp när justin bieber spottar på sina fans.

Men ärligt talat, hur många av nyheterna du läser i tidningen påverkar ditt liv personligen? Skulle detta vara en anledning till att inte bry sig, menar du? Phil Fish är en offentlig person, inte mer än rätt att han får ta skit för att han slänger skit, precis som de flesta andra offentliga personer får.

Dock verkar det ju inte så i denna tråden. Han var ju inte den enda "offentliga" personen som skapade denna nyhet, men uppenbarligen är ju han ett helgon och ingen klagar på det han sa/gjorde. Nej folk tyckte ju till och med att han hade kunde ursäktas och att folk ska tänka på vad de säger.. speciellt till honom då han har varit/är depressiv. Phil är ju tydligen bipolär enligt någon.. samma sak eller?

Det är dags att alla, inte bara "offentliga" personer att de börjar få ta konsekvenser för sina handlingar.

Inaktiv

Det jag har tänkt en del på med Phil Fish är hur han kan ha skapat Fez. Jag antar att han började med stor skaparglädje eller iallafall stor motivation. Han gav sig in i en tuff branch och lyckades skapa ett spel till glädje för många människor. Men vad jag undrar är, gav han sig in att skapa spel utan att veta hur det fungerar att vara spelutvecklare? Jag menar man kommer få kritik för det man gör både bra och dålig, folk kommer att vara otrevliga och kalla det spel man gör för skit. Han kan ju knappast varit så naiv att han inte borde ha förstått detta. Det finns folk som är otrevliga mot dig oavsett hur trevlig och respektfull man är mot människor. Hur trodde han att det skulle sluta? Några av hans kommentarer fick mig att undra hur han överhuvudtaget kunde ta sig in i denna stenhårda marknad från första början?

Med den otrevliga attityd han har och avsaknaden av respekt och att inte kunna ta kritik eller hur han snarare hanterar kritiken, ja då är det inte konstigt att det går som det går. Skapar man spel och har ett företag hur smått eller stort det än är så gör man bäst i att lära sig att ta sådant här med en nypa salt och försöka svara sansat och respektfullt. Spelar ingen roll om det är EA eller ett indieutvecklare. Man har ett ansvar hur man agerar mot andra och väljer man att vara en skit så får man ju skit tillbaka, ganska enkel matematik.

Jag tycker synd om dom som längtade efter Fez 2 men om detta är allt som krävs för att han ska lägga ner och pissa på alla som ville spela hans uppföljare så tycker jag att spelvärlden kan klara sig utan honom.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hejhopp, Predator kom på en skitbra idé! Man borde ju inte bry sig om saker som inte händer en själv! Slopa alla nyhetssidor på direkten, inte fan ska folk få tillgång till information om saker som inte handlar om dem själva i huvudsak, än mindre kommentera dessa!

Jag hoppas att du förstod att jag undrar varför folk rasar över en personlig twitter fight som inte berör dom alls på en nyhetssida. Men jag antar att folk gillar skvaller. Själva nyheten är väl egentligen att fez 2 är nedlagt? Men du är väl en sån som personligen tar illa upp när justin bieber spottar på sina fans.

Men ärligt talat, hur många av nyheterna du läser i tidningen påverkar ditt liv personligen? Skulle detta vara en anledning till att inte bry sig, menar du? Phil Fish är en offentlig person, inte mer än rätt att han får ta skit för att han slänger skit, precis som de flesta andra offentliga personer får.

Dock verkar det ju inte så i denna tråden. Han var ju inte den enda "offentliga" personen som skapade denna nyhet, men uppenbarligen är ju han ett helgon och ingen klagar på det han sa/gjorde. Nej folk tyckte ju till och med att han hade kunde ursäktas och att folk ska tänka på vad de säger.. speciellt till honom då han har varit/är depressiv. Phil är ju tydligen bipolär enligt någon.. samma sak eller?

Det är dags att alla, inte bara "offentliga" personer att de börjar få ta konsekvenser för sina handlingar.

Fast nu gör ju du antagandet att ifall någon inte kritiseras specifikt här så kritiseras denne inte alls. Vilket är rätt absurt. Ja, den här tråden hade mer Phil Fish i focus, men om du tror att Marcus Beer (eller ens Jonathan Blow som också nämndes, även om han inte var viktig för nyheten i fråga) inte blivit kritiserad för vad han har sagt offentligt på andra forum så är du dum i huvudet. Du antyder starkt om att ifall en offentlig person ska få kritiseras så måste alla inblandade också bli det på samma forum, vilket jag absolut inte förstår.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Sist jag kollade så har inte Phil Fish dödat någon heller.
Det är en minimal händelse detta i jämförelse med dem massmord som utfördes då.

Massmord var knappast min en del av mitt argument så jag ska förklara det lite tydligare: Man kan bry sig om dåliga saker som händer andra.

Skrivet av Winzi:

De flesta gör en höna av en fjäder med detta.
Vad skälet än är till att han inte längre utvecklare Fez 2 och inte tänker göra fler spel är upp till honom.
Om han inte känner för att fortsätta efter all skit han tar emot (även om han är en skit själv eller inte) så kan ingen tvinga honom att utföra något han inte vill.

Om du gör någon produkt på ett företag och säger upp dig p.g.a. du får klagomål från vissa som får dig att vilja testa något annat. Men det finns fortfarande någon som gillar det du gör, betyder det att du inte får sluta då?

Det känns alltid som om så fort man blir "känd" för något, vare sig man vill det eller inte... då ska man alltid vara en förebild för andra, aldrig få vara ifred o.s.v.... en jävligt förvriden syn på verkligheten då alla andra verkar så jävla beskyddande om sin egen privata tillvaro.

Jag ser inget fel i att han slutar i branchen, som jag sagt tidigare ser jag inte vad som skulle göra Fez till ett fantastiskt spel. Även om varje förlorad spelutvecklare kan ses som en förlust ser jag det som att han ger plats åt andra.

Han behöver inte vara en förebild, men lite folkvätt och artighet kan man förvänta sig av alla. Det är knappast som att jag skulle acceptera detta beteende av en okänd person heller. Dock så handlar denna nyhet inte om okända personer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av predator:

Varför bryr ni er egentligen? inte så att han förolämpat nån här? Hur orkar ni vara så sjukt jävla arga på honom?

Hejhopp, Predator kom på en skitbra idé! Man borde ju inte bry sig om saker som inte händer en själv! Slopa alla nyhetssidor på direkten, inte fan ska folk få tillgång till information om saker som inte handlar om dem själva i huvudsak, än mindre kommentera dessa!

Jag hoppas att du förstod att jag undrar varför folk rasar över en personlig twitter fight som inte berör dom alls på en nyhetssida. Men jag antar att folk gillar skvaller. Själva nyheten är väl egentligen att fez 2 är nedlagt? Men du är väl en sån som personligen tar illa upp när justin bieber spottar på sina fans.

Men ärligt talat, hur många av nyheterna du läser i tidningen påverkar ditt liv personligen? Skulle detta vara en anledning till att inte bry sig, menar du? Phil Fish är en offentlig person, inte mer än rätt att han får ta skit för att han slänger skit, precis som de flesta andra offentliga personer får.

Dock verkar det ju inte så i denna tråden. Han var ju inte den enda "offentliga" personen som skapade denna nyhet, men uppenbarligen är ju han ett helgon och ingen klagar på det han sa/gjorde. Nej folk tyckte ju till och med att han hade kunde ursäktas och att folk ska tänka på vad de säger.. speciellt till honom då han har varit/är depressiv. Phil är ju tydligen bipolär enligt någon.. samma sak eller?

Det är dags att alla, inte bara "offentliga" personer att de börjar få ta konsekvenser för sina handlingar.

Fast nu gör ju du antagandet att ifall någon inte kritiseras specifikt här så kritiseras denne inte alls. Vilket är rätt absurt. Ja, den här tråden hade mer Phil Fish i focus, men om du tror att Marcus Beer (eller ens Jonathan Blow som också nämndes, även om han inte var viktig för nyheten i fråga) inte blivit kritiserad för vad han har sagt offentligt på andra forum så är du dum i huvudet. Du antyder starkt om att ifall en offentlig person ska få kritiseras så måste alla inblandade också bli det på samma forum, vilket jag absolut inte förstår.

Det jag menade var att i just denna diskussion mellan Phil och Marcus som mer eller mindre skapade denna nyhet så verkade det mest som om det endast var Phil som fick skit för det han sa, Marcus fick till och med sympati för att han hade depression som bakgrund och tänkte tydligen ta livet av sig pga det som Phil sa till honom som var överreagerat från Phil's sida.
Som sagt, det var ju bara om denna nyhet som diskuteras här och då var det 2 parter som höll på.
Och nej, jag antyder inget starkt på det sättet som du skrev det.
Det jag antydde om i denna tråd var tex kommentarer som denna: "Good shit, han var inte värd mer.
Hoppas han aldrig kommer tillbaka men vissa fåntrattar verkar ju gilla honom."
Är det nödvändigt av en person som helt och hållet inte påverkas något av denna nyhet eftersom slänga ur sig detta, och sedan fortsätta att med att bete sig korkat själv och kalla andra som han inte ens vet något om fåntrattar... inte för att det är någon stark förolämpning precis, men helt onödig att säga överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Winzi:

Sist jag kollade så har inte Phil Fish dödat någon heller.
Det är en minimal händelse detta i jämförelse med dem massmord som utfördes då.

Massmord var knappast min en del av mitt argument så jag ska förklara det lite tydligare: Man kan bry sig om dåliga saker som händer andra.

Skrivet av Winzi:

De flesta gör en höna av en fjäder med detta.
Vad skälet än är till att han inte längre utvecklare Fez 2 och inte tänker göra fler spel är upp till honom.
Om han inte känner för att fortsätta efter all skit han tar emot (även om han är en skit själv eller inte) så kan ingen tvinga honom att utföra något han inte vill.

Om du gör någon produkt på ett företag och säger upp dig p.g.a. du får klagomål från vissa som får dig att vilja testa något annat. Men det finns fortfarande någon som gillar det du gör, betyder det att du inte får sluta då?

Det känns alltid som om så fort man blir "känd" för något, vare sig man vill det eller inte... då ska man alltid vara en förebild för andra, aldrig få vara ifred o.s.v.... en jävligt förvriden syn på verkligheten då alla andra verkar så jävla beskyddande om sin egen privata tillvaro.

Jag ser inget fel i att han slutar i branchen, som jag sagt tidigare ser jag inte vad som skulle göra Fez till ett fantastiskt spel. Även om varje förlorad spelutvecklare kan ses som en förlust ser jag det som att han ger plats åt andra.

Han behöver inte vara en förebild, men lite folkvätt och artighet kan man förvänta sig av alla. Det är knappast som att jag skulle acceptera detta beteende av en okänd person heller. Dock så handlar denna nyhet inte om okända personer.

Jag tyckte att du skrev relativt aggressivt om det med ditt antagande om var han tror att han just gjort mot alla.
Jag skulle likna det med det som MS gjorde när de tog bort Always Online DRM och samtidigt tog bort family gameshare utan anledning, mer än att ge en sur eftersmak på den kritik de fick för sitt DRM.

Nej denna nyhet handlar inte om okända, men okända här sitter och fördömer hans beteende samtidigt som de beter sig lika illa själva.'
Det var det jag menade med att bara för att någon är känd så måste de bli något helgon som förebild för andra. Jag finner bara detta så korkat. Tror inte att folk blir spelutvecklare för att bli kända på det sättet. Kanske känd för att ha gjort ett bra spel, men inte bli någon speciell förebild för andra och bli tvungen att bli en person som man helt enkelt inte är.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Att säga till Marcus (Angry Gamer) att han ska ta livet av sig var verkligen fel person. Marcus har tidigare i sitt liv haft svåra depressioner där han faktiskt varit nära att ta livet av sig på riktigt. Så det är nog inget man ska slänga ur sig till honom även om det bara är i vredens hetta.

Det är visserligen rätt grovt att be någon ta livet av sig. Men man kan knappast begära av någon att ta reda på en person fullständiga bakgrundshistoria innan man slänger ur sig kommentarer, såväl opassande som passande.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Winzi:

Sist jag kollade så har inte Phil Fish dödat någon heller.
Det är en minimal händelse detta i jämförelse med dem massmord som utfördes då.

Massmord var knappast min en del av mitt argument så jag ska förklara det lite tydligare: Man kan bry sig om dåliga saker som händer andra.

Skrivet av Winzi:

De flesta gör en höna av en fjäder med detta.
Vad skälet än är till att han inte längre utvecklare Fez 2 och inte tänker göra fler spel är upp till honom.
Om han inte känner för att fortsätta efter all skit han tar emot (även om han är en skit själv eller inte) så kan ingen tvinga honom att utföra något han inte vill.

Om du gör någon produkt på ett företag och säger upp dig p.g.a. du får klagomål från vissa som får dig att vilja testa något annat. Men det finns fortfarande någon som gillar det du gör, betyder det att du inte får sluta då?

Det känns alltid som om så fort man blir "känd" för något, vare sig man vill det eller inte... då ska man alltid vara en förebild för andra, aldrig få vara ifred o.s.v.... en jävligt förvriden syn på verkligheten då alla andra verkar så jävla beskyddande om sin egen privata tillvaro.

Jag ser inget fel i att han slutar i branchen, som jag sagt tidigare ser jag inte vad som skulle göra Fez till ett fantastiskt spel. Även om varje förlorad spelutvecklare kan ses som en förlust ser jag det som att han ger plats åt andra.

Han behöver inte vara en förebild, men lite folkvätt och artighet kan man förvänta sig av alla. Det är knappast som att jag skulle acceptera detta beteende av en okänd person heller. Dock så handlar denna nyhet inte om okända personer.

Jag tyckte att du skrev relativt aggressivt om det med ditt antagande om var han tror att han just gjort mot alla.
Jag skulle likna det med det som MS gjorde när de tog bort Always Online DRM och samtidigt tog bort family gameshare utan anledning, mer än att ge en sur eftersmak på den kritik de fick för sitt DRM.

Nej denna nyhet handlar inte om okända, men okända här sitter och fördömer hans beteende samtidigt som de beter sig lika illa själva.'
Det var det jag menade med att bara för att någon är känd så måste de bli något helgon som förebild för andra. Jag finner bara detta så korkat. Tror inte att folk blir spelutvecklare för att bli kända på det sättet. Kanske känd för att ha gjort ett bra spel, men inte bli någon speciell förebild för andra och bli tvungen att bli en person som man helt enkelt inte är.

Jag tycker inte att jag är speciellt aggressiv. Jag presenterar min tes och redogör vad som underbygger den. Jag tycker att jag har ganska bra skäl att tro att detta är något sett för han att ge igen på de som kritiserat han. Han är uppenbart en person som tror att han är bättre än pödeln. Hade jag varit aggressiv i Phil Fish:s stil hade jag svarat "Eat a dick and die" eller dylikt.

Ironiskt nog är det hans fans som får ta skiten genom att varken få en uppföljare eller mer kontakt men han.

(Om du undersöker flera trådar om Xbox och Microsoft den senaste tiden så kommer det nog stå klart för dig att väldigt många är mer än missnöjda med Microsoft, så jag förstår inte varför detta skulle vara relevant?)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av MarKy:

Tänk om EA games tyckte samma som Phil då dom blivit hatade i flera år pga av många anledningar, om Blizzard hade gjort samma efter dom fick otroligt mycket hat pga av Diablo 3..

Jag tycker inte det är speciellt pro att skriva så på sin twitter till någon annan när man är med i branschen, varför ska man skriva sånt som ALLA dessutom kan se när det gäller privat.. Tråkigt att det blev som det blev, aldrig spelat Fez men hört att det var roligt.

Blizzard, EA och alla andra större spelföretag har anställda som sköter all PR. Bara WoW har väll 4-5 Community Managers som har som huvudsakliga uppgift att interagera på forumen. Ställer man samma krav på en ensam indieutvecklare så är man ju dum i huvudet.

Jag förstår hur du menar, men jag tänkte lite annorlunda. Men jag tycker ändå att han gjorde fel med o säga så på twitter, det är lite oprofessionellt att säga sådant på sin twitter.

123
Skriv svar