Must see TV: Ricks Antikhandel

Flakmonkey
Must see TV: Ricks Antikhandel

Egentligen är nog inte Ricks Antikhandel det som på andra sidan pölen kallas för Must see TV utan snarare vad som många skulle kalla för skräp. Jag råkar dock tycka att skräp kan vara riktigt kul och jag är speciellt svag för serier där man får följa riktiga människor i deras liv. Det kan vara allt från folk som letar efter ett nytt hus på andra sidan världen till människor som köper övergivna förråd i hopp om att göra ett kap.

Ricks Antikhandel handlar någonstans däremellan då det handlar om Rick (surprise!) som restaurerar gamla colamaskiner, motorcyklar, neonskyltar, bilar, växelautomater, ja i princip vad som helst. Detta gör han både för att sälja vidare och som beställningsjobb åt diverse luriga människor och av någon anledning tycker jag att det är fascinerande. Visas gör det två gånger varje kväll vid 20-tiden på TV10 och ofta tittar jag på båda avsnitten.

Borde jag skämmas? Kanske det. Jag inser ju själv att det knappast är vad som kan kallas för finkultur, men det skiter jag ärligt talat i. Är det underhållande så är det underhållande och så länge inga barn eller djur skadas under inspelningen så är det det enda som räknas ^^

#blogg

Medlem
Must see TV: Ricks Antikhandel

American Restoration finns på History Channel också, rullat ett tag. Helt okej tycker jag.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det man INTE får göra i dom där programmen är att se "riktigt folk" i sitt verkliga liv, dom där serierna* är ju stenhårt regisserade och fejk så innihelvete.
Senast var det väl en snubbe som fick kicken från "Storage Wars" för att han gick ut med att produktionen planterade intressanta prylar i förråden.

Ett exempel jag kommer ihåg personligen var nått program om folk som restaurerade gamla bilar, dom får in en bil i verkstan och hela jävla tiden snackar dom om en jävla vindruta som är "oersättelig, den finns inte o få tag på blablabla" och vad händer off-camera om inte den jävla rutan plötsligt är paj, Ohnoes!!!..DRAMA!!!ONE, men likförbannat lyckas dom hitta en ruta i sista stund trots att det var "omöjligt".

BLECH! säger jag bara.

*ja kanske inte dom dära engelska serierna om hus och så, men de amerikanska.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Flakmonkey
Skrivet av Zymac:

Det man INTE får göra i dom där programmen är att se "riktigt folk" i sitt verkliga liv, dom där serierna* är ju stenhårt regisserade och fejk så innihelvete.
Senast var det väl en snubbe som fick kicken från "Storage Wars" för att han gick ut med att produktionen planterade intressanta prylar i förråden.

Ett exempel jag kommer ihåg personligen var nått program om folk som restaurerade gamla bilar, dom får in en bil i verkstan och hela jävla tiden snackar dom om en jävla vindruta som är "oersättelig, den finns inte o få tag på blablabla" och vad händer off-camera om inte den jävla rutan plötsligt är paj, Ohnoes!!!..DRAMA!!!ONE, men likförbannat lyckas dom hitta en ruta i sista stund trots att det var "omöjligt".

BLECH! säger jag bara.

*ja kanske inte dom dära engelska serierna om hus och så, men de amerikanska.

Ja självklart är det tillrättalagt. Inte så mycket i de engelska som i de amerikanska, men de är ändå underhållande

Samma sak med nått engelskt bygg program á la "House makeover" där dom skulle tigga ihop 20 000 pund för annars gick bygget åt h*elvete

såg halva och då hade dom fått i hop 5 plyfa skivor och en låda spik. lukta fejk låååång väg haha

PS: ÄR det är Sammy Hagar?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar