Se inledningen av The Bureau: Xcom Declassified

Robot
Medlem
Se inledningen av The Bureau: Xcom Declassified

Gears of Xcom?

Medlem

spelstilen påminner mycket om mass effect blir å spela det här när det kommer

Medlem

Ganska orelaterat egentligen, men det är helt otroligt vad tråkig gameplay-delarna var att se på. Spelaren spelar uppenbarligen för första gången med en handkontroll, och det faktum att auto-aim var aktiverat gjorde det hela inte precis roligare eller mer intressant att se på.

Berättarrösten var också extremt monoton och ohjärtad. Jag hade inte varit nöjd med videon för fem öre om jag vore ansvarig.

Jag ber om ursäkt om jag framstår som en party pooper då jag inte har fått varken frukost eller kaffe ännu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker det ser helt ok ut... men 3rd person view är ju itne min favorit.. hade hellre sett vanligt FPS....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Medlem

Gud vad spännande det här var. Jag har aldrig sett något liknande gameplay förut, det ser ju helt banbrytande ut? ........

Medlem
Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Det där är lite som att säga att Fallout 3 och NV har ingenting med källmaterialet att göra utan försöker bara sälja på namnet.

Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Så enligt dig får man inte göra ett spel inom samma universum om det inte är exakt samma spelstil som i originalet(och man har ändrat namnet så att det skiljer mer från originalet)?

Medlem

Am i the only one around here
That actually likes this game?

Detta gjorde mig mer sugen på att spela,

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Så enligt dig får man inte göra ett spel inom samma universum om det inte är exakt samma spelstil som i originalet(och man har ändrat namnet så att det skiljer mer från originalet)?

Det är ju just det som är problemet! Detta är som att göra ett nytt resident evil spel och istället för zombies så är det aliens! Detta har inget med Xcom att göra över huvudtaget, hade de döpt det till Killer aliens from outerspace så hade ingen sett eller märkt att det är Xcom.

Inaktiv
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Det där är lite som att säga att Fallout 3 och NV har ingenting med källmaterialet att göra utan försöker bara sälja på namnet.

Ja för det är ju verkligen en bra jämförelse... för Fallout 3 har ingenting gemensamt med 1:an och 2:an, nej det finns inte en enda fiende typ eller story del som har med spelet att göra nej Fallout 3 är helt eget och allt som finns där har aldrig funnits i Fallout. Om du nu ska komma med liknelser kanske du ska tänka igenom det först.

Skrivet av Brandter:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Så enligt dig får man inte göra ett spel inom samma universum om det inte är exakt samma spelstil som i originalet(och man har ändrat namnet så att det skiljer mer från originalet)?

Det är ju just det som är problemet! Detta är som att göra ett nytt resident evil spel och istället för zombies så är det aliens! Detta har inget med Xcom att göra över huvudtaget, hade de döpt det till Killer aliens from outerspace så hade ingen sett eller märkt att det är Xcom.

Problemet är att vi inte vet så mycket om storyn i spelet. Det är lätt att säga med vad vi har sett idag att det inte har något att göra med xcom-universumet men varken jag eller du vet hur det ser ut längre in i spelet eller vad man kommer möta(då man redan har visat sectoids så är jag säker att man kommer att visa mer ikoniska fiender i en nyare tappning).

Jag personligen har inga problem nu när de har bytt namn till The bureau, det visar att det är en spinoff/ny tappning i samma universum och inte en direkt fortsättning såsom enemy unknown.

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Så enligt dig får man inte göra ett spel inom samma universum om det inte är exakt samma spelstil som i originalet(och man har ändrat namnet så att det skiljer mer från originalet)?

Det är ju just det som är problemet! Detta är som att göra ett nytt resident evil spel och istället för zombies så är det aliens! Detta har inget med Xcom att göra över huvudtaget, hade de döpt det till Killer aliens from outerspace så hade ingen sett eller märkt att det är Xcom.

Problemet är att vi inte vet så mycket om storyn i spelet. Det är lätt att säga med vad vi har sett idag att det inte har något att göra med xcom-universumet men varken jag eller du vet hur det ser ut längre in i spelet eller vad man kommer möta(då man redan har visat sectoids så är jag säker att man kommer att visa mer ikoniska fiender i en nyare tappning).

Jag personligen har inga problem nu när de har bytt namn till The bureau, det visar att det är en spinoff/ny tappning i samma universum och inte en direkt fortsättning såsom enemy unknown.

Ta bort Xcom också så är jag med på tåget.

Inaktiv

Haha, jag har bokat det enbart för att det hette xcom och jag älskade förra. Kollade inte upp mer än så, får hoppas det är skoj.

Drygt 200:- på Greenmangaming (de har höjt det nu,kostar väl 250:-). Ingen mer som är sugen på att boka det så vi får lite fler gratisspel? (se Steam)

Medlem
Skrivet av eatem:

Haha, jag har bokat det enbart för att det hette xcom och jag älskade förra. Kollade inte upp mer än så, får hoppas det är skoj.

Drygt 200:- på Greenmangaming (de har höjt det nu,kostar väl 250:-). Ingen mer som är sugen på att boka det så vi får lite fler gratisspel? (se Steam)

borde ha kollat där innan jag köpte det från steam för 45 euro aja. tur att man kan ha råd med det ^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Brandter:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av Brandter:

Svårt att hålla mig? Nej knappast, detta är åter igen att spel som inte har någonting med källmaterialet att göra. De skulle lika gärna döpt det till någonting annat, men nej de försöker bara sälja spelet på Xcoms namn.

Det där är lite som att säga att Fallout 3 och NV har ingenting med källmaterialet att göra utan försöker bara sälja på namnet.

Ja för det är ju verkligen en bra jämförelse... för Fallout 3 har ingenting gemensamt med 1:an och 2:an, nej det finns inte en enda fiende typ eller story del som har med spelet att göra nej Fallout 3 är helt eget och allt som finns där har aldrig funnits i Fallout. Om du nu ska komma med liknelser kanske du ska tänka igenom det först.

Vad yrar du om? Självklart finns det massa likheter med fiender, story och setting med originalliren i de nya Fallout-liren. Jag vet att du är sarkastisk, men grejen är att samma gäller det nya XCOM-spelet. Den stora skillnaden mellan original och de nya spelen vad gäller både Fallout och XCOM är gameplay. Liknelsen var helt i sin ordning.

Medlem

Trodde det skulle vara mer som LA Noire. Rätt mycket action nu.

Medlem
Skrivet av Maskinisten:

Trodde det skulle vara mer som LA Noire. Rätt mycket action nu.

DET hade varit ett spel!

1
Skriv svar