Hjälp med att skaffa en ny gaming dator!

Medlem
Hjälp med att skaffa en ny gaming dator!

Har hittat en dator som jag tror kan passa mina krav och min budget, dock så vet jag inte så mycket om alla delar och vad det är som gör att datorn blir det där lilla extra, och det är just därför jag behöver din hjälp.
Jag vill ha en så bra gaming dator som möjligt och som är hållbar och uppgraderingsbar inför framtiden. Den ska klara av spel kommande spel och spel som BF3/4 i så hög grafikinställning som möjligt (Ultra). Min budget ligger på
8,000 :- till 10,000 :-. Är så klart villig att ge några hundralappar mer om någon annan komponent ger mer för pengarna.

Tack på för hand!
Tipsa på, vill ha så många dator val som möjligt allt från bygg själv till färdig byggda.

Här är datorn jag själv hittat och är intresserad av:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...250gb_ssd__2tb

Medlem

Oj ser att länken till datorn inter verkar fungera så jag linkar en gång till,
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/179484-sweclockers_so...

Medlem

Prisvärd dator, enda är att GTX 780 kommer senare i år.
Men inget jag skulle bry mig om.
GTX 760 presterar också väldigt bra.


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av Bibel-John:

Prisvärd dator, enda är att GTX 780 kommer senare i år.
Men inget jag skulle bry mig om.
GTX 760 presterar också väldigt bra.

Ett GTX 780 skulle ju antagligen också förhöja priset med 2-3 tusen kronor, det är en helt annan prisklass.

Jag är rätt så säker på att den där datorn ska klara av BF3 på ultra i 1080p och av det vi fått se av BF4 så verkar det inte vara alltför mycket mer krävande.

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av Bibel-John:

Prisvärd dator, enda är att GTX 780 kommer senare i år.
Men inget jag skulle bry mig om.
GTX 760 presterar också väldigt bra.

Ett GTX 780 skulle ju antagligen också förhöja priset med 2-3 tusen kronor, det är en helt annan prisklass.

Jag är rätt så säker på att den där datorn ska klara av BF3 på ultra i 1080p och av det vi fått se av BF4 så verkar det inte vara alltför mycket mer krävande.

Okej det låter jättebra känns som att jag har gjort ett bra val tack för hjälpen

Medlem

Gtx 780 finns att köpa förövrigt på Webhallen mfl.

1
Skriv svar