Cliff Bleszinski: "Kom tillbaka Phil, vi saknar dig"

Robot
Cliff Bleszinski: "Kom tillbaka Phil, vi saknar dig"
Medlem
Cliff Bleszinski: "Kom tillbaka Phil, vi saknar dig"

Vilket skämt.

Medlem

"Den här branschen behöver folk som säger vad de tycker"

Anledning till folk beter sig som skitstövlar?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

"Den här branschen behöver folk som säger vad de tycker"

Anledning till folk beter sig som skitstövlar?

Javisst ska man kunna säga vad man tycker. Men det innebär inte att man inte ska vara respektabel gentemot de man kritiserar.

Att Phil inte tycker om japanska spel exempelvis, det är helt okej. Inget fel med det. Men på det sätt som han uttrycker detta är oacceptabelt. Man måste förstå att det finns andra människor som inte håller med och att man måste respektera deras åsikter.

Tycker han kan stanna hemma och skämmas.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Skriver inte under namninsamlingen, vill inte mata Phils ego. Han vill att Invisible Walls ska be om förlåtelse men det ordentliga problemet ligger hos honom och vad han gjorde mot sina fans.

Medlem

Låt honom vara ifred och stå för det valet han gjort.

Medlem

Personer som tycker att att Phil Fish förtjänade den internetmobbningen han fick utstå är samma personer som tycker det är den våldtagnes fel att hen blev våldtagen för att hen "frestade" gärningsmannen. Victim blaming på högsta nivå och tragiskt att se.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Personer som tycker att att Phil Fish förtjänade den internetmobbningen han fick utstå är samma personer som tycker det är den våldtagnes fel att hen blev våldtagen för att hen "frestade" gärningsmannen. Victim blaming på högsta nivå och tragiskt att se.

Att kalla honom för ett offer vet jag inte om jag skulle göra. Han verkar ju slå folk på käften till höger och vänster, samtidigt som han gnäller när han får ett slag tillbaka. Så du menar han kan förolämpa folk till höger och vänster, men om någon säger något till/om honom så är det helt oacceptabelt?

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Personer som tycker att att Phil Fish förtjänade den internetmobbningen han fick utstå är samma personer som tycker det är den våldtagnes fel att hen blev våldtagen för att hen "frestade" gärningsmannen. Victim blaming på högsta nivå och tragiskt att se.

Det var nog den värsta halmgubben jag sett på länge.
Phil uppförde sig som en idiot, tryckte ned andra när han fick chansen och var allmänt odräglig. Det plockar man inga charmpoäng på och han fullständigt spydde förolämpningar över Marcus Beer. Jag kan inte påstå att jag sett någon mobbing av Phil i övrigt men det kan mycket väl stämma och nej, mobbing är inte okej bara för att Phil är dum i huvudet men det innebär inte att han ska betraktas som en martyr.

Ja, han är kompetent som spelutvecklare och förhoppningsvis börjar han arbeta på Fez 2 igen sinomtid men rampljuset i övrigt kan han gott hålla sig borta ifrån då han inte verkar ha psyke nog att klara av det.

Medlem

Bleh, både Phil och Cliff kan stanna hemma. Nu väntar jag bara på att ärkepaddan Beer ska lägga av också. Tillsammans med alla andra nötter som gör en karriär av att vara arslen.


signatur
Medlem

Det är ju precis detta som fisken vill, att folk ska be och vädja till honom... så han slipper lära sig ta samma kritik som han själv är så frikostig med.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Bleh, både Phil och Cliff kan stanna hemma. Nu väntar jag bara på att ärkepaddan Beer ska lägga av också. Tillsammans med alla andra nötter som gör en karriär av att vara arslen.

Gör karriär? Beer har jobbat inom den här industrin i 20 år, det är knappast som att han behöver göra karriär. Att han numera jobbar för Gametrailers beror nog mer på att han gillar spel än att han skulle vilja bli en "känd" profil.

OT:
Phil är ju en person som varit i rampljuset en hel del tack vare Microsofts kommande konsol. Han har sig själv att skylla, vill man inte ha någon uppmärksamhet så behöver man heller inte uttala sig så som han gjort.

Inaktiv
Skrivet av Xzander:

Det är ju precis detta som fisken vill, att folk ska be och vädja till honom... så han slipper lära sig ta samma kritik som han själv är så frikostig med.

Detta. Så jävla detta.

Vägra kyssa Phillipes överdimensionerade ego - brinner han för att göra spel så kommer han börja göra spel igen.

Medlem

Haters gonna hate

Medlem

Haha man kanske inte blir förvånad att det kommer från honom av alla människor, från en skitstövel till en annan.

Bara för att man har talang för något så ursäktar det inte att bete sig som ett svin. Phil tycks ju ha mentala problem, jag undrar om Cliffy har någon ursäkt alls?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mytos:

Haha man kanske inte blir förvånad att det kommer från honom av alla människor, från en skitstövel till en annan.

Bara för att man har talang för något så ursäktar det inte att bete sig som ett svin. Phil tycks ju ha mentala problem, jag undrar om Cliffy har någon ursäkt alls?

Jag måste vara korkad men hur har Cliff varit en skithög? T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Go home Cliff, you're drunk.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Personer som tycker att att Phil Fish förtjänade den internetmobbningen han fick utstå är samma personer som tycker det är den våldtagnes fel att hen blev våldtagen för att hen "frestade" gärningsmannen. Victim blaming på högsta nivå och tragiskt att se.

Is that a troll I see among us?

Vänligen slå upp ordet "ömsesidighet" och begrunda dess innebörd.

SE

Medlem

Jag köpte "DLC:et" till Indie The Movie ENBART för att se vad tusan det var som Phil sa till den där japanska killen som frågade vad han tyckte om Japanska spel som tillverkas idag.

Helt ärligt... han sa ju inget korkat eller dumt alls. Hur många har ens tittat på HELA inslaget som visar HELA svaret som kommer från han samt de andra i panelen? Han vidarutvecklar ju sitt svar senare även.

Verkar mer som att folk med agendor valt att ta det helt ur sitt sammanhang och påstå att han attackerat hela Japan, vilket de också visar upp i dokumentärens extra-material.

Fan låt han säga vad han tycker... ganska skönt med sådant folk. Sedan är det väl synd att han inte kan ta kritik själv, men då får väl ändå kritiken vara rättfärdigad? Den där Annoyed Gamer-snubben verkar helt ute och cykla då han anser att utvecklare SKALL slicka röv hos journalister för att journalister skall vara snälla tillbaka.... helt ärligt?!?! WTF är DET för ideologi?

Medlem

Gör Cliff något annat än att säga idiotiska saker på internet nuförtiden?

Medlem

Fish'n Chips, you can survive, but taste like shit!

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Beer har jobbat inom den här industrin i 20 år, det är knappast som att han behöver göra karriär. Att han numera jobbar för Gametrailers beror nog mer på att han gillar spel än att han skulle vilja bli en "känd" profil.

Jo jag vet att han har varit med ett tag - det har jag också. Men det förändrar inte det faktum att han är i det närmaste helt poänglös. Hans insatser för industrin är knappast något han kommer få en "lifetime achievement award" för och hans alster på gametrailers är bedrövliga. Det vore en sak om han faktiskt grävde lite i ett ämne men det blir aldrig bättre än hans lilla utspel mot Fish härom sisten. Ytligt trams utan något som helst innehåll av värde.


signatur
Medlem

Phil kan fara åt helvete.

Patetiskt av Cliff.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Mytos:

Haha man kanske inte blir förvånad att det kommer från honom av alla människor, från en skitstövel till en annan.

Bara för att man har talang för något så ursäktar det inte att bete sig som ett svin. Phil tycks ju ha mentala problem, jag undrar om Cliffy har någon ursäkt alls?

Jag måste vara korkad men hur har Cliff varit en skithög? T__T

Kritisk på ett nedvärderande sätt.

Och en allmänt uppblåst personlighet.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Fish'n Chips, you can survive, but taste like shit!

Och surströmming är en "delikatess"? Vad har det med topic o göra :S

OT: Att inte tänka sig för i media brukar ge samma konsekvens i alla delar av nöjesbranschen, bara för att nån gjort ett framgångsrikt spel betyder ju inte att han får ett vip pass till att uppföra sig hur som helst. Att vara en barnrumpa på köpet hjälper ju inte, han skadar ju bara sig själv. Marcus Beer har ju "attackerat" många profiler och företag inom spelbranschen men de har alla varit på saker som personer/företag har faktiskt gjort. Och han har även bett offentilgt om ursäkt om han skulle råka vara fel.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Personer som tycker att att Phil Fish förtjänade den internetmobbningen han fick utstå är samma personer som tycker det är den våldtagnes fel att hen blev våldtagen för att hen "frestade" gärningsmannen. Victim blaming på högsta nivå och tragiskt att se.

Tror det är ganska orimlig liknelse här. Han är väl inget offer, han är väl offentlig person med stor trut. Sådana personer brukar få en stor trut tillbaka.

Tycker det är tragisk att se våldtäkt och att offret beskylls bagatelliseras av dig.
Phil behöver inget stöd, finns de med som mobbas på riktigt som borde få backup snarare. Phil verkar bara vara problematisk person som inte kan tänka innan han pratar. Och blir då bemött med samma ton.

Men allvarligt talat, vilket skämt allt detta. Sluta puttinutta allt o alla och leta sympati man inte förtjänar. Ta ansvar istället

Medlem
Skrivet av Scream112:

Fan låt han säga vad han tycker... ganska skönt med sådant folk.

Skrivet av Scream112:

Den där Annoyed Gamer-snubben verkar helt ute och cykla

Talar du inte emot dig själv där genom att säga att det är skönt med folk som säger vad de tycker och sedan nedvärdera Annoyed gamer?

Jag såg även hela klippet (extra materialet) och Jag håller med Fish, MEN, att slänga ut orden på det sättet han gör inför en person som ser upp till honom och även är nöjd med vad han själv lyckats med är bara fel... titta bara på hur Fish själv reagerar nu under hela denna incidenten när han blir kritiserad.

Vad som gör det hela konstigare i klippet är att Fish säger rakt ut vad han tycker "it sucks" osv, sedan att de känner att Japanska spel har på tok för mycket tutorials (och sedan tar upp Zelda som exempel) Har de inte sett hur det ser ut på deras egen front? Vem fan vet INTE hur man spelar Call of Duty? och ändå är det en tutorial i vartenda spel.

Medlem

Jag tycker Jim Sterling säger det ganska väl. Själv vill jag se ett Fez 2 och tycker att kvalitén är viktigare än hur ful i munnen han är.

Medlem

oväntat att sidan blir spam attackerad redan av folk som itne gillar honom

Medlem

Cliffy B är också riktigt korkad, passar perfekt i samma gäng som Fish...

12
Skriv svar