ZombiFUUU

Skribent
ZombiFUUU

Första intrycket av #ZombiU:

Njaa...

Det känns som det första Wii U-spelet jag lirat som verkligen är anpassat efter spel med gamepaden. Det är bra. Och visst känns det lite extra nervöst att behöva justera sitt inventory i realtid när de hjärndöda kan dyka upp när som helst.

Men hela grejen med att man "dör på riktigt" och måste springa samma sträcka om och om igen med nya karaktärer?

Njaa...

Känns som en gimmick som inte ger särskilt mycket efter en handfull dödsfall. Och efter dem blir det mest bara irriterande.

Men jag kämpar på och hoppas att det första intrycket är fel. Första minuterna av #State of Decay tänkte jag till exempel "vad fan är det här?", men det visade sig ju vara ganska hyfsat ändå. Läs min recension här.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
ZombiFUUU

Kan man inte loota sina gamla karaktärer eller något? Kommer zombiesen tillbaka också?

Skribent
Skrivet av DarkZide8:

Kan man inte loota sina gamla karaktärer eller något? Kommer zombiesen tillbaka också?

Ja. Fast de verkar återfödas som zombier precis utanför spawn. Så jag har liksom inte behövt springa runt och leta efter mina gamla karaktärer, vilket jag trodde var hela poängen.

Men det kanske ändras längre fram, jag har bara kört 1-2 timmar.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Är inte meningen att man ska dö högst 2-3 gånger


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Precis, det där verkar oerhört irriterande,


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det finns ju genvägar?

Medlem

Permanent död är det enda som intresserar mig. Lyssna, lyd och lär som en Löjtnant sa till mig i lumpen.
Omedelbar respawn, duck-and-cover och annat som är designat för casual gamers är oerhört tråkigt. Du behöver inte bry dig om utrustning eller om att bli träffad.
Nää.. perma-death lär dig att utveckla ditt spelande och att bli bättre taktiskt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ja, jag är nyfiken på hur det funkar för ROUTINE, rymdskräckisen, ska ha perma-death. Om det funkar ungefär som i ZombiiU så är det väl okej. Man får ju ändå faktiskt vara lite rädd för att dö, inte som i BS:Infinite där man bara vaknar upp igen på samma ställe.

Skribent

Jag blundade för en hel del problem med spelet. Däremot fick de mig att börja gråta. Bra jobbat.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar