Medlem
Space Hulk

Nån annan som är sjukt pepp på detta? Kommer ut 15/8 tydligen. Min preorder är iaf lagd


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker det ser hyfsat ut men får tråkigt nog ingen "wow-känsla" av det jag sett från gameplay, jag diggar dock tabletop liret och har alltid gillat W40k universumet.

Medlem

Vet inte. kan bli bra, kommer ihåg att jag älskade ett av spelen när jag var liten. Blir nog att testa någon demo först.

Medlem

Jag har haft mycket roligt med brädspelet så är faktiskt lite pepp på att det kommer till dator nu. Någon förbokning blir det dock inte. Aldrig en förbokning igen. Inte utan en sjukt bra anledning i alla fall.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

KoP
Medlem

Är det dags för ett till Space Hulk spel? EA släppte ju ett 1993. Nåväl.. kan väl behövas uppdateras lite?

phi
Medlem

Det är säkert 15 år sedan jag spelade brädspelet sist och har länge varit sugen på att köpa det men det är ju i princip omöjligt att få tag på. I alla fall om man inte är villig köpa det på ebay.

Ett givet köp på både steam och paddan för min del.

Medlem

För er som föredrar bräd och/eller kortspel så finns det ett kortspelsvariant av Space Hulk.
http://boardgamegeek.com/boardgame/71721/space-hulk-death-ang...
Helt OK, och skoj att spela med några polare.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Har alltid varit sugen på brädspelet. Spelat flera av GWs bräd och figurspel under min uppväxt men aldrig Space Hulk tyvärr.
Jag har kikat lite på detta spel och det ser ganska nice ut men känns fortfarande som det kan bli tråkigt ganska fort, charmen med brädspel är ju att sitta med lite öl runt ett bord o snacka skit.
Som pc spel tror jag inte det håller länge om de inte utvecklar det lite.

Något som skulle få mig att köpa det troligen utan tvekan är om man får uppgradera/kustomisera (ord?) och utveckla sina terminators, men jag vet ju också att de allra flesta Space Hulk uppdrag är självmordsuppdrag så det funkar ju inte riktigt :/

Jag inväntar release och lite reviews/filmer innan jag bestämmer mig.
Kommer det till iOS så åker det nog in på paddan.

Edit: Instämmer på att kortspelet Death Angel är riktigt roligt!

Såg också att spelet kommer till iOS, ibland skriver jag utan att orka söka själv, sen söker jag direkt efter endå....Internethjärna...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ända sedan jag sålde mitt Space Hulk brädspel har jag personligen längtat efter ett nytt datorspel. Från vad jag såg på preorder filmen så verkar spelet brädspelet troget. Gamla Space Hulk från '93 var ju real time. Detta är, som det ska vara, turn based. Hoppas på bra multiplayer på det också!


signatur

I drank what?

Medlem

Space Hulk '93 var trevligt när det begav sig. Svårt som fasen har jag för mig att det var.

För er som vill lära er spelet på nytt kan alltid testa Alien Assault som baseras på Space Hulk brädspelet. Riktigt roligt men som vanligt; sjukt svårt.

En polare skaffade 3rd Edition för nått år sedan. Grymt vackert.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nån annan som är sjukt pepp på detta? Kommer ut 15/8 tydligen. Min preorder är iaf lagd

Som god konsument gör jag aldrig "preorder". Däremot så hoppas jag spelet är bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Mirage:

Nån annan som är sjukt pepp på detta? Kommer ut 15/8 tydligen. Min preorder är iaf lagd

Som god konsument gör jag aldrig "preorder". Däremot så hoppas jag spelet är bra.

Du är klok du. Själv faller jag i fällan ofta när man får en drös pre-order bonus...som oftast ändå släpps senare för rabatterad peng....

Medlem
Skrivet av Amelek:

Space Hulk '93 var trevligt när det begav sig. Svårt som fasen har jag för mig att det var.

https://www.youtube.com/embed/WwOBxoaiJfU

För er som vill lära er spelet på nytt kan alltid testa Alien Assault som baseras på Space Hulk brädspelet. Riktigt roligt men som vanligt; sjukt svårt.

https://www.youtube.com/embed/iKDLGwII82Q

En polare skaffade 3rd Edition för nått år sedan. Grymt vackert.
http://i35.photobucket.com/albums/d170/pauljamesog/SpaceHulkD...

Svårt var bara förnamnet eftersom det gick i real time.

Jag hade 2nd ed. av Space Hulk en gång i tiden, och jag hade målat varenda jävla figur också. Dock ingen att leka med Så det blev att sälja.


signatur

I drank what?

Medlem

Ja Space Hulk 93 spelade även jag. Soldaterna dog som flugor i det spelet. Svårt? Ja! Inget fel med det, för många spel är enkla i dagens läge.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar