Witcher 3-utvecklare tror inte på att sälja DLC

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Varje gång dom öppnar käften så får man höra deras underbara profetior och funderingar.

Någon som har tänkt starta en religion med cdpr?

Vi sammlas varje tisdag. Införskaffa vin, vasselin och en affisch på Tess, finns redan getter på plats. Max 3 dvärgar får medtages.

Inaktiv

Det finns hopp trots allt. Tack CD Projekt Reds för att ni finns och sätter ribban för hur kunder ska hanteras och spel produceras. Ser fram mot The Witcher 3 men även deras Cyberpunk 2077.

Medlem

DLC är ett rätt diffust begrepp, vissa utvecklare ser DLC som ett nytt vapen eller något krimskrams medan andra ser DLC mer som forna tidens addons.

Om man kan motivera priset med innehåll som folk vill ha så varför inte?

Det tragiska är ju om en utgivare har en uppenbar mjölkningsstrategi, annars välkomnar jag nytt innehåll till bra spel för ett rimligt pris.

Medlem

+ poäng incoming baby!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

<3


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

göttans, + 1
Bra att det finns utvecklare som bryr sig, så någon öht kan få mina pengar

Medlem

Med ett sånt här uttalande kan man inte annat göra en att köpa deras spel!!!

Finns det ljus så finns det hopp!!

ELF
Medlem

Hoppas folk köper det på GoG som nu mera ägs av CD Projekt Red. Dumt att ge pengarna till tredjepart som inte har ett dugg att göra med utvecklarna.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag tycker att Eugen Systems också har en vettig DLC policy till deras Wargame serie.
Gratis DLC!

Medlem

Har stridssystemet i tvåan ändrats mycket sedan första Witcher?

Jag spelade bara introt, men jag var inte så förtjust i stridssystemet....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag ser gärna expansioner I FORM av DLC. DLC konceptet har vi ju sett många exempel när det inte funkar och kommer själv inte på när det först dök upp men stora patchar förr med extra banor och större justeringar va ju alltid gratis för det va just patchar.

Expansioner va nått helt annat men dom försvann nästan helt för nått snille såg en affärsidé i en DLC som kostar pengar med lite mer innehåll än en patch. Hutlösa priser (med tanke på innehåll) för större patchar när det är bättre att dom samlar på nytt innehåll under en lite längre period och släpper som ett tillägg/DLC där priset faktiskt motiverar innehållet.

Medlem

Hur kan en utvecklare vara så baserad? Är ni reda för att prisa era polska överherrar?

Medlem

Känns som att jag läst denna nyhet ett flertal gånger, det är väl allmänt känt vid det här laget att CD Project är en utvecklare som inte sysslar med fula DLC-knep.

Medlem
Skrivet av Syahin:

Hur kan en utvecklare vara så baserad? Är ni reda för att prisa era polska överherrar?

Precis, hur kan en utvecklare vara sååååå baserad? Helt otroligt baserad. Mest baserade utvecklaren jag vet asså.

Medlem
Skrivet av Staffan:
Skrivet av PcGamer:

Mentaliteten är PENGAR NU, de skiter i att spel LEVER kvar...

100%. Pengar spelar för stor roll. Få utgivare går in med inställningen att publicera ett så bra spel som det går, de har inställningen att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Man måste skapa ett bra spel för att sälja.
Hur går din ekvation ihop egentligen?

12
Skriv svar