Far Cry 2 vs Crysis

Medlem
Far Cry 2 vs Crysis

Har ni kollat in Far Cry 2? Crysis har väldigt bra grafik men Far Cry 2 ser ut att ha bättre och spelet är inte klart än och enligt ubisoft kommer det bli ännu bättre grafikmässigt.
Spelet verkar också bli bättre än crysis spelmässigt.

Kolla in dessa bilder ---->

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=228539

Inaktiv

Det verkar ganska orimligt att Far Cry 2 kommer ha bättre grafik då det dessutom kommer till Xbox 360 och Playstation 3.

Medlem

Men grafiken på konsolerna kommer bli nerbantad .. Kolla in bilderna ja har länkat till. En sak till, en kille som har fått en förhandstitt på spelet live sa att det såg verkligare ut än crysis.

Medlem

Åh, är det mytomanen i farten igen? Haha

OT, Far cry 2 ser bra ut. Tyvärr har vi sett för lite från spelet för att kunna döma det. Spelet verkar ha mer realism men kan inte säga att det är snyggare från det lilla man sett. Ljuset dock är ursnyggt, likaså elden.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Mytomanen man tackar. Jag ser att du har blivit varnad för att du snart kommer att bli permanent bannad från denna sidan om du inte skärper dig. Det säger inte lite om dig

Jag tycker FARCRY 2 ser mycket bättre ut än crysis...

Inaktiv

ja håller med landahl, far cry 2 är fan mycke snyggare än crysis och lär bli otroligt mycket bättre!

Medlem

Far Cry 2 ser inte bättre ut än Crysis, särskilt inte då FC2 verkar sakna motion-blur vilket är det bästa som hänt sedan sunrays.
Sedan så känns det som att FC2 kommer att bli betydligt mer repetivt än Crysis. Många delar kommer säkerligen att återanvändas på banorna.

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Men grafiken på konsolerna kommer bli nerbantad .. Kolla in bilderna ja har länkat till. En sak till, en kille som har fått en förhandstitt på spelet live sa att det såg verkligare ut än crysis.

Har du någon säker källa som bevisar att konsolversionerna kommer bli nerbantade?

BlackCatSoul, Far Cry 2 är inte "mycke snyggare" än Crysis. Det kommer dröja ett bra tag innan man kan säga så om ett spel.

Medlem
Skrivet av landahl:

Mytomanen man tackar. Jag ser att du har blivit varnad för att du snart kommer att bli permanent bannad från denna sidan om du inte skärper dig. Det säger inte lite om dig

Haha Ja, jag blev varnad. Men det jag säger stämmer ju. Jag tycker personer är blåsta som kommer med anklagelser som är felaktiga och som dessutom inte stödjer argumenten med någonting, när man därmot påvisar att personen har fel så kommer fler tomma argumentationer. Det är inte att diskutera på en bra nivå och sånt stör mig väldigt mycket. Dock kan jag inte hjäpa att det är mot forumreglerna att säga så. Tough luck med andra ord.

Jag bidrar med bra saker på detta forum och hjälper andra till skillnad från dig. Du bara skapar meningslösa trådar för att göra folk sura. Den som borde bli bannad är du. Du fyller ingen annan funktion här på FZ än att snacka skit och skapa irritation. Hörde att du blev bannad förut från FZ och det tycker jag var bra gjort!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Så hur många gissar att BlackCatSoul och landahl är samma person?


signatur
Inaktiv
Skrivet av BlackCatSoul:

Laxen du verkar va en jävla idiot rent ut sagt. Du kan inte föra disskutioner utan att hoppa på folk ser jag. Hur gammal är du 12? Jag håller verkligen med att det jag har sett av far cry 2 så ser det mycket bättre ut grafikmässigt än crysis. Och du smexy spelet är inte klart än hur vet du att dem inte kommer att ha motion blurr?

Först kallar du Laxen "en jävla idiot". Sen säger du att han inte kan föra en diskussion utan att hoppa på folk. Hmmmmmmmmm...

F.ö. var det inte jag som sade att det inte skulle finnas motion blur. Men du kanske glömde att läsa? Sådant händer den bästa.

Hahahaha. Mystiskt värre. Personen har endast skrivit två inlägg, registrerades samma dag som landahl gjorde tråden, och kommer direkt in och stödjer hans argument.

Medlem

hahaha *hämtar popcorn*

Medlem
Skrivet av Smexy:

Hahahaha. Mystiskt värre. Personen har endast skrivit två inlägg, registrerades samma dag som landahl gjorde tråden, och kommer direkt in och stödjer hans argument.

Haha, märkte det med.. Good job landahl/BlackCatSoul. Visste du förrästen att det är mot reglerna att ha mer än ett konto?

Nu var lite kanske lite väl mycket påhopp och anklagelser här landahl/BlackCatSoul? Tycker att du ska lungna dig lite och föra diskussioner på en bra och schysst nivå, som du går på i både crysis tråden och speciellt hårdvaru delen är enligt mig inte acceptabelt. Du har ju redan sedan dina första inlägg gjort bort dig på FZ, som jag sa förut. Personer som dig upskattas inte ska du veta.

Bara så att du vet så var jag en av dom utvalda att få ett nyckelband av FZ för att man betyder något för forumet och att man bidrar med något. Och nu kallar du mig jävla idiot, bra jobbat landahl/BlackCatSoul! Hoppas att någon moderator genomskådar dig och bannar dig...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

hahaha grattis till ett nyckelband och till en varning att bli permanent bannad hahaha

Vila i frid

Vill bara påpeka att ni inte har bevis för att landahl och BlackCatSoul är samma person. Att komma med anklagelser utan att ens ha fakta är inte så värst smart.

Och Laxen: Bara för att du har fått ett nyckelband betyder det inte att du har diplomatisk immunitet. Du vet vad vi (jag) har sagt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

klart ingen har några bevis, men är det inte välidgt misstänksamt? och det är väl väldigt lätt för en mod att kolla om det stämmer.. gör det inte det så äre skitsamma

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Vill bara påpeka att ni inte har bevis för att landahl och BlackCatSoul är samma person. Att komma med anklagelser utan att ens ha fakta är inte så värst smart.

Och Laxen: Bara för att du har fått ett nyckelband betyder det inte att du har diplomatisk immunitet. Du vet vad vi (jag) har sagt.

Det vet jag, jag ville bara påpeka att jag fick ett nyckelband för att jag har bidragit med något till forumet. Att landahl och blackcatsoul är samma person är ju ganska självklart är det inte? Nu vet jag inte exakt hur det funkar men det ska gå att kolla med IP om det är samma person. Kanske du kan göra det Mikael så att man får veta? Jag är i allafall nästan övertygad.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det här med att man inte får ha flera konton på samma ip nummer.
Jag har några andra konton från min dator,
men det är konton som andra familjemedlemmar skapat.
Så jag kan riskera att bli bannad för det ?
Isåfall får jag se till att få dom andra kontona avslutade.

Vila i frid

Ni tycker om att hitta på regler som inte finns ser jag.

Ett konto per person är det som gäller.

Edit:

Skrivet av Laxen:

Nu vet jag inte exakt hur det funkar men det ska gå att kolla med IP om det är samma person. Kanske du kan göra det Mikael så att man får veta? Jag är i allafall nästan övertygad.

Om det nu är, eller inte är samma person har du faktiskt inget med att göra. Om så är fallet tar jag upp det med personen i fråga.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Jag hittar inte på regler som inte finns. Jag vet sedan tidigare att det är mot reglerna att ha fler än ett konto a.k.a mer än ett konto per person.

Tack


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag ser verkligen fram emot far cry 2. Crysis var en besvikelse. Fulsnygg grafik och ingen höjdare sp.

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

Jag tycker personer är blåsta som kommer med anklagelser som är felaktiga och som dessutom inte stödjer argumenten med någonting, när man därmot påvisar att personen har fel så kommer fler tomma argumentationer. Det är inte att diskutera på en bra nivå och sånt stör mig väldigt mycket.

Du menar saker du har för dig med?
Jag väntar fortfarande på ett bevis att Crysis har sålt bättre än Call of Duty 4, för ditt enda "bevis" på det var detta;

Skrivet av Laxen:

Han har rätt, crysis har sålt bättre än cod4 till PC. Det är bara att kolla runt lite. Det är bara i usa som det sålt dåligt för att alla amerikaner är dumma i huvet och/eller har ovanligt dåliga datorer...

När jag drog upp ännu fler försäljningslistor för hur försäljningen såg ut här i Sverige tex som visade att Crysis sålde dåligt så blev det helt tyst, fastnade du i din egen lögn då eller vad?
Du fortsatte trots allt svara på annat i samma tråd men ignorerade saker du blivit motbevisad på utan att ens försöka dra fram en källa för ditt eget påstående.

Före jul så dök det ju dessutom upp rapporter om att Crysis sålde dåligt (iofs inte lika illa som UT3)...

Nåväl, nu ska jag inte dra den här tråden i samma riktning som den jag länkade till som blev låst pga uppförandet från diverse personer i tråden. Drog mest upp det för att påpeka att du kan bete dig på exakt samma sätt som du själv säger att du inte tål att människor gör (fint hyckleri där), och inte för att starta ännu en debatt om vilket spel som är bäst.

Medlem

Jo, det stämmer.. jag förlitade mig på DarthZ där utan att själv kolla källor. Men vet och andra sidan att darthz är kunnig vad det gäller spel och framför allt crysis. Så det var ett misstag att lita på han då... Ska kolla nästa gång lovar

Så du kan inte riktigt jämföra det så nj. Jag kollar oftast mina källor innan jag snackar. Nu ska du inte vara så smart och leta upp då när jag missar. För saken är den att jag inte argumenterade emot när du bevisade motsatsen vilket killen jag refererar till gjorde.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Laxen du är bara pinsam. Har du inte gjort bort dig tillräckligt eller. Du verkar inte va så populär här.

Medlem

Ahaha, ironin


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ironi hahaha. Du har goda källor ser jag :D:D:D:D

Medlem

Jo, om du ens vet vad ordet betyder...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Om man skulle ta sig tillbaka till trådens mening...

...personligen så hoppas jag, och tror på, att Far Cry 2 blir bättre. Eftersom Crysis är mer likt Far Cry, med likt menar jag att det utspelar sig på en ö och har mystiska fiender (som i stort sätt är lika tråkiga som ettans mutanter) så tror jag att Far Cry 2 (som egentligen bara har namnet som arv) kan bli mer nyskapande och minst lika snyggt. Antagligen snyggare eftersom Afrika har snygga vistas att bjuda på!
Gillar även tanken på hur väder och eld beter sig, och hur vapen går sönder (något som gör spel intressantare om det funkar).
Hela världen med "levande" NPCer ser ut att vara något att se fram emot.

Så jag tror (men man vet aldrig...) att Far Cry 2 vinner om man skulle jämföra de färdiga spelen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Propy jag håller med dig

Inaktiv

Jag vill att de flesta spel ska vara bättre än crysis. Crysis behöver ju verkligen inte vara dåligt för det och sen så är der väll bara bättre med bättre spel

123
Skriv svar