Bara 10 000 sålda Wii U i Europa under förra kvartalet

Robot
Medlem
Bara 10 000 sålda Wii U i Europa under förra kvartalet

Ouch...

Medlem

Tja nu är ju jag lekeman men...dom kan kanske släppa spel som folk vill ha? Jag väntar fortfarande på spel från den konsollen som kan motivera ett köp. OK att dom bett om ursäkt att det dragit ut på tiden men det hjälper ju inte mig som konsument direkt. Jag hinner få mitt PS4:a och varva både Watch Dogs och AC4 innan jag ens kan tänka mig köpa Wii U. Kompisen studsar för att han ska få mitt Wii när jag väl uppgraderar till Wii U men han lär va bra spänstig när han väl får den.

Avstängd

Katastrof... Men det blir tyvärr så när det knappt finns spel till konsolen. Samma sak gäller Vita som jag ångrar att jag köpte för tidigt.

Medlem

Jag tycker de kunde döpt den till nåt annat...

Medlem

Tråkiga siffror, får väl hoppas de nya släppen drar publik. Annars är jag rädd för att det inte kommer komma så mycket mer spel till den. Å andra sidan har väl nintendo marginaler för att fortsätta stödja med spel, men tredjepartsutvecklarna skräms väl bort.

Jag har inte hunnit spela myclet alls på sistone. Punkt. Så WiiUs segstart rör mig inte så mycket, och man har ju att göra. Men framtiden ser oroande ut. Netflix flyter iofs på bra på den.

Skribent
Skrivet av Playcrafter:

Jag tycker de kunde döpt den till nåt annat...

Du menar något som inte får de flesta att se ut som frågetecken?

Jag tror det vänder för stackars Nintendo.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Kan inte vara lätt för Nintendo just nu. Hoppas dom kan vända tränden och släppa spel så att folk köper Wii U. Det är ju inget man köper bara för att ha, det måste ju finnas spel att spela så att säga:)

Medlem

Det blir ju inte direkt lättare att vända detta när konkurrenterna släpper nytt om några månader.

Medlem

De kanske skulle prova att återgå till sina rötter med hardcore-plattformsspel, men för 10-talet. Men tack vare indiespelskaparna har nog det tåget redan gått.

Medlem

Att nämna SuperMario i varannan mening kanske inte räcker.

Min reflektion - ingen major bilracingtitel vid lansering.
Finns en någon sedan dess.

Sedan stundade ju XBone and PS4 som nästa generation ovanpå det - då Wii U knappt matchade Xbox o PS3.

För att rädda skivan får nog Nintendo betala det mesta som utvecklas för WiiU.

Medlem
Skrivet av neocon:

Nog för att Nintendo har varit ett innovativt företag förr men det kanske är dags för dem att gå SEGAs väg och tillverka spel åt andras konsoller istället. Alla har vi olika åsikter och personligen ser jag gärna att Nintendo som hårdvarutillverkare går under. Sen om det är ett troligt scenario eller icke låter jag vara osagt.

Kan bara hålla med dig där!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Flakmonkey

Jg tycker det känns lite som när vi gick från 8 bitars till 16. nintendo dominerade helt med NES och alltför bekväma vilket gjorde att de tappade mycket marknadsandelar till SEGA som var väldigt mycket aggresivare i sin marknadsföring samtidigt som de själva var avvaktande och litade på sitt arv. Då gick det ju bra ändå men då hade de också ett "lättare" motstånd. Nu har de Sony och MS på andra sidan och de är inte att leka med.

Kanske har jag varit blind men jag har inte sett någon som helst reklam för Wii-U utanför gamingens normala kretsar. Inget på TV och det håller inte när deras målgrupp för Wii till stor del var de som normalt inte surfar trunt på spelsidor eller följer E3. Och nu när de inte får en massa gratisreklam om Wii fick tack vare hypen kring rörelsegrejen så måste de själva visa att de står för sin produkt. Syns man inte så finns man inte helt enkelt och då blir det lätt sämre försäljning, hur bra produkt man än har.

Medlem

När nästa Xeno spel kommer från Monolith blir det köp tills dess finns det inget som motiverar ett köp tyvärr.

Medlem

Skulle gärna vilja se ett Super Mario till kommande PS4. Kommer dock aldrig mer röra vid en Nintendo-konsoll.

Herr rygg

Den där jäkla Nook


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Min gissning är att konsumenterna inte ser vad WiiU gör som de inte redan kan få med Xbox 360 och PlayStation 3, samtidigt är många väldigt trötta på den generationen WiiU tekniskt bör jämföras med.

Tror inte att den börjar sälja enormt mycket bara för att Mario 987 släpps, då kostar en Wii bara 700kr och har New Super Mario och allt vad de heter. Hade Pikmin dessutom ökat försäljningen skulle Nintendo knappast vänta med pressmeddelandet.

Medlem

Dom har stannat i utvecklingen, om dom bara själva kunde inse det att folk vill inte köpa det där skräpet no way...

Medlem

Som det tidigare varit inne på är ju grundproblemet att den inte tillför något. Detta är synd för om de hade spelat sina kort rätt kunde Wii U varit en Xbox 360/PS3 ersättare som dessutom innebar en hög med exklusiva nintendospel (Mario, Zelda etc).

Nu släppte de den för tidigt. De skulle släppt den samtidigt med PS3 och xbone och sett till att ha haft samtliga klassiker färdiga. Wii klarade sig på att de hade wii sports och zelda två starka titlar.

Skrivet av Nosnos:

Jg tycker det känns lite som när vi gick från 8 bitars till 16. nintendo dominerade helt med NES och alltför bekväma vilket gjorde att de tappade mycket marknadsandelar till SEGA som var väldigt mycket aggresivare i sin marknadsföring samtidigt som de själva var avvaktande och litade på sitt arv. Då gick det ju bra ändå men då hade de också ett "lättare" motstånd. Nu har de Sony och MS på andra sidan och de är inte att leka med.

Kanske har jag varit blind men jag har inte sett någon som helst reklam för Wii-U utanför gamingens normala kretsar. Inget på TV och det håller inte när deras målgrupp för Wii till stor del var de som normalt inte surfar trunt på spelsidor eller följer E3. Och nu när de inte får en massa gratisreklam om Wii fick tack vare hypen kring rörelsegrejen så måste de själva visa att de står för sin produkt. Syns man inte så finns man inte helt enkelt och då blir det lätt sämre försäljning, hur bra produkt man än har.

Kunde inte formulerat det bättre själv, precis så är det faktiskt.

Medlem

För mig är Nintendo en konsol för klassiska spel som Mario, Zelda m.m och den enda intressanta konsolen då jag är hardcore PCG i vanliga fall. Köpte iaf Wii för att kunna spela 8bit klassiker och dylikt
Men den här konsolen hade ju egentligen ingenting alls som som gjorde det värt att byta upp sig? Undrar ju lite vad de tänkte..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Väldigt tråkigt att läsa. Men som sagts tidigare, kan man göra en sämre marknadsföring än vad de gjort med Wii U? Jag har frågat några av mina kompisar som inte är så gaming intresserade och dem har ingen aning om vad Wii U är. Någon trodde att det var en ny portabel konsol som DS, en annan att det bara var en dosa till Wii.

När jag var på Media Markt senast så såg man ju knappt konsolen och spelen stod bland de andra Wii spelen vilket känns väldigt skumt. Lätt för folk att köpa fel.

Hoppas att de gör något snart för jag älskar verkligen nintendo och tyckte faktiskt att Wii var underbart förutom att det inte kom tillräckligt många spel men de som kom var helt klart de bästa jag spelat på mycket länge! (Galaxy 1/2, Zelda, Metroid, Mario bros wii, DK Country...)

Medlem

haha bara massa nötter på denna sida ju


signatur

Names are for friends,so i don`t need one.

Medlem

Ja sådär går det när man inte släpper spel till sin konsol...
Jag älskar Nintendo och har alltid gjort och jag har även en Wii U här hemma.
Men utan några stora "Nintendo titlar" så står den bara och samlar damm.

Personligen tycker jag att det är otroligt dåligt av dem att inte släppa något "nytt" på så här länge...

När Nintendo 64 kom fick vi Mario 64 direkt tex.
Och NEJ! New super mario bros U är inte ett "NYTT" spel, det fanns på vanliga Wii också same same.

Det är synd Nintendo... ni kan vara så bra egentligen...

Medlem

Jag visste seriöst inte att WiiU var en nu konsol förens nyligen, trodde det var någon tilläggshårdvara till Wii...


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Som jag förstår är det en hel del människor som gjort det misstaget

Medlem

Jag ser fram emot att spela det kommande Xeno-spelet och Bayonetta 2, men att köpa en Wii U innan dess känns rätt onödigt.

Tror inte försäljningen av Wii U riktigt kommer ta fart tills ett nytt Zelda kommer (ej Wind Waker HD) eller om dom släpper ett Wii U Sports som inkluderar rörelsekontroller. Väldigt många som köpte Wii gjorde det bara för Wii Sports.

Medlem

Det är väl inte ofta Nintendo släpper konsol utan att släppa någon egen stortitel samtidigt?

Det är som att släppa ett album utan en bra singel först.

Medlem

Återstår att se hur det kommer gå för PS4 och Xbox One.
Kan hålla med om att det varit brist på spel, men det verkar vända nu. Pikmin 3 finns, snart Wonderful 101 och Rayman Legends. Bara invänta Wind Waker remaken och Donkey Kong, samt nya Mario.

Medlem

Hoppas att det vänder för Nintendo och att dom får vatten på sin U

12
Skriv svar