Skyrim modding....

Medlem
Skyrim modding....

Jo, fastnade en sväng nu på semestern med Skyrim, uppe i sisådär 220 timmar speltid nu

Blev sugen på att göra en egen mod med en ny mount och efter en hel pulande fick jag in den i spelet så att det fungerade att ladda fram och mounta.

Problem:

1: Jag sitter i luften typ en meter över mounten

2: När jag börjar gå eller hoppar med mounten så ställer sig min karaktär upp och promenerar i luften fast han fortrande rider på mounten...

Nån som vet hur fan jag ska fixa detta? Vet att det var några här på FZ som pillade med mods..

det jag har gjort kortfattad är att öppna skeleton filen i nifskope, lagt dit en saddlebone, ändrat race och actor i Creation Kit, lagt in actortypehorse keyword... som sagt, funkar ladda den och mounta men sen buggar det ur lite....

Medlem

Har du några moddar som förändrar skeletons på andra områden? Typ som flyttar vapen till andra kroppsdelar eller liknande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nej har inga såna mods vad jag kan komma på... min fundering på att lösa det var om man kunde korta ner saddlebone så att man sitter lägre ner men verkar inte finnas nån sån funktion i nifskope.

Mounten är ju en ny skin till en werewolfbeast skelett så vete fan om det kan vara det som krånglar till det, att hade man haft originalskinnet så hade man suttit rätt på ryggen.

Medlem

Du bör inte korta ner benet, utan det gör ingenting om det ligger längre ner än vad det "egentligen gör". Det är endast en fysisk referenspunkt som inte nödvändigtvis kolliderar med något.

Mitt tips är att du helt enkelt jämför med en vanlig häst t.ex för att se hur saddlebone normalt sett är placerat.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar