The Bureau: Xcom Declassified

Robot
The Bureau: Xcom Declassified

Överlev. Anpassa dig. Vinn. Välkommen till 60-talets Xcom – som tar oss rakt in i krigszonens hjärta.

#xcom-enemy-unknown, #the-bureau-xcom-declassified


Medlem
The Bureau: Xcom Declassified

Att inte bekämpa en invasion av utomjordingar globalt, utan på en lokal nivå i 60-talets USA känns ganska så ointressant för min del tyvärr.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Att inte bekämpa en invasion av utomjordingar globalt, utan på en lokal nivå i 60-talets USA känns ganska så ointressant för min del tyvärr.

Va? vem annars än mäktiga USA skulle kunna bekämpa dess aliens va lite realistisk xD

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Att inte bekämpa en invasion av utomjordingar globalt, utan på en lokal nivå i 60-talets USA känns ganska så ointressant för min del tyvärr.

Fast handlingen är ju inte en global invasion. Du bekämpar aliens inom usa's gränser och tanken med det hela är att befolkningen aldrig ska få något humm om det

Inaktiv

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Medlem
Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Mjauv:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Jag har spelat gamla X-Com (Det hette UFO i Sverige) regelbundet sedan det släpptes och ser mer för- än nackdelar med nyversionen.
Jag ser definitivt inte hur det skulle vara mer 'konsolanpassat' än originalet designmässigt, du får gärna förklara det för mig.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Mjauv:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Jag har spelat gamla X-Com (Det hette UFO i Sverige) regelbundet sedan det släpptes och ser mer för- än nackdelar med nyversionen.
Jag ser definitivt inte hur det skulle vara mer 'konsolanpassat' än originalet designmässigt, du får gärna förklara det för mig.

Gör du inte? Det låter väldigt konstigt. Du får gärna förklara vilka fördelar du ser. Några få nackdelar enligt mig är ett förenklat basbygge, ingen micromanagement i striderna, AP's är borttaget. Sen är det ju annat också som är förenklat, men inte just har med konsolifieringen att göra.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Mjauv:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Sedan counter strike har pc spel dummats ner till grunden. Så jag skulle inte skylla på konsoler för att en stor del av pc spelarna gillar nerdummade och förenklade shooters med enkel map design, få vapen och rundor som tar en minut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Jag undrar också hur det egentligen ligger till med forskning, basbygge och strategi på ett övergripande plan."

Ja det undrar jag med, var "review copy'n" Ni fick bara några enstaka utvalda uppdrag, eller var det en riktig, "Review copy"?
Dvs, hela spelet med alla features som finns vid release.

Hittar verkligen noll information angående om Research/Beslagta alien tech, fortfarande finns i denna iteration utav spelet.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Mjauv:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Sedan counter strike har pc spel dummats ner till grunden. Så jag skulle inte skylla på konsoler för att en stor del av pc spelarna gillar nerdummade och förenklade shooters med enkel map design, få vapen och rundor som tar en minut.

Många spel idag designas för gamepad. Redan där har man satt en gräns hur djupt man kan gå. Så jo, en viss skuld har dem faktiskt.

Evighetsdiskussion... Som behandlats så många gånger tidigare.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Mjauv:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Xenonauts finns redan på Steam och är underuveckling, samt är orginalen troget... Helt klart värt att spana in om du gillade dem

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Mjauv:

Tycker det är lite trist ändå att de inte fick fullfölja sitt första koncept. Jag tyckte det verkade ashäftigt även om det avvek starkt från varumärket X-com. Detta tycks helt okej också tho.

Det avviker ju dock fortfarande enormt. Hade varit intressant om några gjort en riktig remake av de första spelen. Eller en uppföljare som INTE konsolanpassar det och bantar ner spelet totalt

Sedan counter strike har pc spel dummats ner till grunden. Så jag skulle inte skylla på konsoler för att en stor del av pc spelarna gillar nerdummade och förenklade shooters med enkel map design, få vapen och rundor som tar en minut.

Många spel idag designas för gamepad. Redan där har man satt en gräns hur djupt man kan gå. Så jo, en viss skuld har dem faktiskt.

Evighetsdiskussion... Som behandlats så många gånger tidigare.

Är nog inte gamepaden att skylla.
Se bara på bästsäljare som Diablo 3 och Starcraft 2 som är rejält nerdummade i jämförelse med sina konkurrenter. Där fanns det inga gamepads även om mer avancerade spel som company of heroes och sacred 2 fanns ute.

Den här nerdummningen av spel ligger nog mer i vad marknaden gillar. Rpgn hat alltid varit nerdummade till pc i jämförelse med jrpg till nes och snes.

Nerdummningen av call of duty är en biprodukt av nerdummningen av counter strike som smittat av sig till konsol och inte år andra hållet som många tror.

Men frågan är om nerdummningen är något negativt då marknaden vill ha det och spel som shack har alltid varit nerdummat. Lätt att lära sig men svårt att bemästra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tycker själv detta verkar jätteintressant och har förebeställt. Ang. om nya XCOM var bättre eller sämre än det gamla är väl en smaksak. Jag tyckte överlag det nya var bättre. Jag saknade mest flera baser samt att de kunde anfalla dina baser, samt mer variation av kartor.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Är nog inte gamepaden att skylla.
Se bara på bästsäljare som Diablo 3 och Starcraft 2 som är rejält nerdummade i jämförelse med sina konkurrenter. Där fanns det inga gamepads även om mer avancerade spel som company of heroes och sacred 2 fanns ute.

Den här nerdummningen av spel ligger nog mer i vad marknaden gillar. Rpgn hat alltid varit nerdummade till pc i jämförelse med jrpg till nes och snes.

Nerdummningen av call of duty är en biprodukt av nerdummningen av counter strike som smittat av sig till konsol och inte år andra hållet som många tror.

Men frågan är om nerdummningen är något negativt då marknaden vill ha det och spel som shack har alltid varit nerdummat. Lätt att lära sig men svårt att bemästra.

Hmms, varför pratar du om nerdummning hela tiden? Något jag inte ens nämnt.

Med nedbantning menar jag att man tar bort features som micromanagement för det är jobbigt att utföra med en gamepad, eller iaf utveckla ett bra interface för att kunna utföra det med en gamepad. Går säkert men har hittils inte sett det.

Gällande RPG och jRPG så jämför du äppel och päron. (Och det finns toppar och dalar på båda sidor.)

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:

Är nog inte gamepaden att skylla.
Se bara på bästsäljare som Diablo 3 och Starcraft 2 som är rejält nerdummade i jämförelse med sina konkurrenter. Där fanns det inga gamepads även om mer avancerade spel som company of heroes och sacred 2 fanns ute.

Den här nerdummningen av spel ligger nog mer i vad marknaden gillar. Rpgn hat alltid varit nerdummade till pc i jämförelse med jrpg till nes och snes.

Nerdummningen av call of duty är en biprodukt av nerdummningen av counter strike som smittat av sig till konsol och inte år andra hållet som många tror.

Men frågan är om nerdummningen är något negativt då marknaden vill ha det och spel som shack har alltid varit nerdummat. Lätt att lära sig men svårt att bemästra.

Hmms, varför pratar du om nerdummning hela tiden? Något jag inte ens nämnt.

Med nedbantning menar jag att man tar bort features som micromanagement för det är jobbigt att utföra med en gamepad, eller iaf utveckla ett bra interface för att kunna utföra det med en gamepad. Går säkert men har hittils inte sett det.

Gällande RPG och jRPG så jämför du äppel och päron. (Och det finns toppar och dalar på båda sidor.)

Nerdummning är ordet man valt att använda på Sweclockers.
Vilka spel har bantats ner på grund av gamepaden och inte på grund av pc marknaden som suktar efter förenklade spel?

Jrpg är en form av rpg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Nerdummning är ordet man valt att använda på Sweclockers.
Vilka spel har bantats ner på grund av gamepaden och inte på grund av pc marknaden som suktar efter förenklade spel?

Ja men det är ju inte ner"dummning" vi diskuterar. Om du blandar in saker som skrivits på sweclockers i denna tråd blir det ju väldigt märklig diskussion.

Ja exempelvis x-com enemy unknown, där taktisk micromanagement i striderna plockats bort. Som jag kommenterade ovan.

Skrivet av marcus8958:

Jrpg är en form av rpg.

nähä, det menar du inte...

aja, let's agree to disagree

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:

Nerdummning är ordet man valt att använda på Sweclockers.
Vilka spel har bantats ner på grund av gamepaden och inte på grund av pc marknaden som suktar efter förenklade spel?

Ja men det är ju inte ner"dummning" vi diskuterar. Om du blandar in saker som skrivits på sweclockers i denna tråd blir det ju väldigt märklig diskussion.

Ja exempelvis x-com enemy unknown, där taktisk micromanagement i striderna plockats bort. Som jag kommenterade ovan.

Skrivet av marcus8958:

Jrpg är en form av rpg.

nähä, det menar du inte...

aja, let's agree to disagree

Dåligt exempel då första spelet har kommit till konsol och det blev inte förenklat.
Så där kan man med all säkerhet säga att spelet blev förenklat för att pc spelarna helt enkelt ville ha det enklare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Dåligt exempel då första spelet har kommit till konsol och det blev inte förenklat.
Så där kan man med all säkerhet säga att spelet blev förenklat för att pc spelarna helt enkelt ville ha det enklare.

Det var på den gamla goda tiden ja.

Förklara gärna hur du tänker när du menar att man med all säkerhet kan säga att det är pc spelarna som ville ha ett enklare spel och inte konsol spelarna? (när spelet är utvecklat till alla platfomar )

Jag tror dock inte att spelarna var så mycket involverade i att göra dessa bestämmelser utan det var helt och hållet upp till de som skötte speldesign och utveckling.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:

Dåligt exempel då första spelet har kommit till konsol och det blev inte förenklat.
Så där kan man med all säkerhet säga att spelet blev förenklat för att pc spelarna helt enkelt ville ha det enklare.

Det var på den gamla goda tiden ja.

Förklara gärna hur du tänker när du menar att man med all säkerhet kan säga att det är pc spelarna som ville ha ett enklare spel och inte konsol spelarna? (när spelet är utvecklat till alla platfomar )

Jag tror dock inte att spelarna var så mycket involverade i att göra dessa bestämmelser utan det var helt och hållet upp till de som skötte speldesign och utveckling.

För innan man började göra spel till alla plattformar har det varit populärare bland PC spelare med enklare spel.
Typiska rollspel till PC var ofta förenklade och mer actionbetonade medans rollspel till konsol var mer strategi och hade en djupare story.
Med shooters som counter strike till PC har man startat en trend med förenklade shooters som smittat av sig till konsolerna med Call of Duty serien.

Jag kan inte komma på en enda speltyp eller serie var man förenklat spelet i jämförelse med PC och för att tidigare spel som tex. Xcom finns till konsol utan någon förenkling är ett starkt bevis på att det går att göra spel som Xcom utan förenklingar till konsol och vilket är ett tecken på att det inte har något med en gamepad att göra.

Jag skulle gärna vilja veta var du har fått det ifrån att en gamepad är orsaken till förenklingar i spel. Det enda man förenklat är att konsolspelarna i en del shooters har autoaim. Men utan cross plattform har det ingen betydelse, precis som PC spelarna har auto aim i en del RPGn som Diablo 3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

För det första, ser riktigt trevligt ut faktiskt. Fick intrycket att det var litet likt ME-spelen, eller iaf var det vad de siktade på, med litet mer fokus på strider.

För det andra.... jrpg mindre enkla än pc-rpgs? Vad i hela friden? Kanske om man jämför med 'rpgs' som Diablo 3, om du förstår vad jag menar.

Det finns ju otaliga rpgs som har bra mycket mer djup i spelmekaniken än merparten jrpgs; det senares styrka är ju istället de ostiga storymomenten samt en och annan obalanserad fight. Jag gillar båda, men spelen har litet annorlunda vinkel på hur ett rpg skall vara.

Det har flutit ihop något under de senaste åren dock.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

För innan man började göra spel till alla plattformar har det varit populärare bland PC spelare med enklare spel.
Typiska rollspel till PC var ofta förenklade och mer actionbetonade medans rollspel till konsol var mer strategi och hade en djupare story.
Med shooters som counter strike till PC har man startat en trend med förenklade shooters som smittat av sig till konsolerna med Call of Duty serien.

Ren skitsnack...

Skrivet av marcus8958:

Jag kan inte komma på en enda speltyp eller serie var man förenklat spelet i jämförelse med PC och för att tidigare spel som tex. Xcom finns till konsol utan någon förenkling är ett starkt bevis på att det går att göra spel som Xcom utan förenklingar till konsol och vilket är ett tecken på att det inte har något med en gamepad att göra.

Har aldrig sagt att det inte går att göra. Här är det en port från PC till konsol du pratar om. Inte något som vart utvecklat till flera platformar samtidigt. Det ser helt annorlunda ut när man utvecklar till alla platformar samtidigt.

Skrivet av marcus8958:

Jag skulle gärna vilja veta var du har fått det ifrån att en gamepad är orsaken till förenklingar i spel. Det enda man förenklat är att konsolspelarna i en del shooters har autoaim. Men utan cross plattform har det ingen betydelse, precis som PC spelarna har auto aim i en del RPGn som Diablo 3.

Nu tycker jag inte det är den ENDA orsaken, men jag ser det som en bidragande orsak. Och var jag fått det ifrån? Min egen åsikt. Och jag ser den om och om igen när spel som exempelvis det senaste xcom släppes.

AP systemet togs bort, skulle bli lite mycket "plutt" med gamepad om man hade haft kvar det. Det hade självklart gått, men inte vart så behändigt. Istället så har man två actions där du själv inte kan bestämma hur din char ska ta dig från punkt a till b. Shortest path yay! Att plocka upp vapen och hantera inventory är bortplockat. Hade också blivit mycket pill med en gamepad. Självklart hade även detta också gått, men blivit något jobbigare för spelaren.

Skrivet av toern:

För det första, ser riktigt trevligt ut faktiskt. Fick intrycket att det var litet likt ME-spelen, eller iaf var det vad de siktade på, med litet mer fokus på strider.

För det andra.... jrpg mindre enkla än pc-rpgs? Vad i hela friden? Kanske om man jämför med 'rpgs' som Diablo 3, om du förstår vad jag menar.

Det finns ju otaliga rpgs som har bra mycket mer djup i spelmekaniken än merparten jrpgs; det senares styrka är ju istället de ostiga storymomenten samt en och annan obalanserad fight. Jag gillar båda, men spelen har litet annorlunda vinkel på hur ett rpg skall vara.

Det har flutit ihop något under de senaste åren dock.

Håller med!

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:

För innan man började göra spel till alla plattformar har det varit populärare bland PC spelare med enklare spel.
Typiska rollspel till PC var ofta förenklade och mer actionbetonade medans rollspel till konsol var mer strategi och hade en djupare story.
Med shooters som counter strike till PC har man startat en trend med förenklade shooters som smittat av sig till konsolerna med Call of Duty serien.

Ren skitsnack...

Skrivet av marcus8958:

Jag kan inte komma på en enda speltyp eller serie var man förenklat spelet i jämförelse med PC och för att tidigare spel som tex. Xcom finns till konsol utan någon förenkling är ett starkt bevis på att det går att göra spel som Xcom utan förenklingar till konsol och vilket är ett tecken på att det inte har något med en gamepad att göra.

Har aldrig sagt att det inte går att göra. Här är det en port från PC till konsol du pratar om. Inte något som vart utvecklat till flera platformar samtidigt. Det ser helt annorlunda ut när man utvecklar till alla platformar samtidigt.

Skrivet av marcus8958:

Jag skulle gärna vilja veta var du har fått det ifrån att en gamepad är orsaken till förenklingar i spel. Det enda man förenklat är att konsolspelarna i en del shooters har autoaim. Men utan cross plattform har det ingen betydelse, precis som PC spelarna har auto aim i en del RPGn som Diablo 3.

Nu tycker jag inte det är den ENDA orsaken, men jag ser det som en bidragande orsak. Och var jag fått det ifrån? Min egen åsikt. Och jag ser den om och om igen när spel som exempelvis det senaste xcom släppes.

AP systemet togs bort, skulle bli lite mycket "plutt" med gamepad om man hade haft kvar det. Det hade självklart gått, men inte vart så behändigt. Istället så har man två actions där du själv inte kan bestämma hur din char ska ta dig från punkt a till b. Shortest path yay! Att plocka upp vapen och hantera inventory är bortplockat. Hade också blivit mycket pill med en gamepad. Självklart hade även detta också gått, men blivit något jobbigare för spelaren.

Skrivet av toern:

För det första, ser riktigt trevligt ut faktiskt. Fick intrycket att det var litet likt ME-spelen, eller iaf var det vad de siktade på, med litet mer fokus på strider.

För det andra.... jrpg mindre enkla än pc-rpgs? Vad i hela friden? Kanske om man jämför med 'rpgs' som Diablo 3, om du förstår vad jag menar.

Det finns ju otaliga rpgs som har bra mycket mer djup i spelmekaniken än merparten jrpgs; det senares styrka är ju istället de ostiga storymomenten samt en och annan obalanserad fight. Jag gillar båda, men spelen har litet annorlunda vinkel på hur ett rpg skall vara.

Det har flutit ihop något under de senaste åren dock.

Håller med!

Jag misstänkte att det bara var din personliga åsikt för den var inte speciellt genomtänkt och lät mest som fanboy rage.

Redan i xcom 3 valde dom att testa realtids läge och i xcom klonerna till pc (ufo aftermath) valde man att ta bort ap och förenkla inventory systemet.
Så nej det har inget med gamepad att göra utan förenklingen var redan testad på pc spelarna innan senaste xcom och tydligen tyckte dom om det.

Så du får nog tänka över dina argument.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag misstänkte att det bara var din personliga åsikt för den var inte speciellt genomtänkt och lät mest som fanboy rage.

Redan i xcom 3 valde dom att testa realtids läge och i xcom klonerna till pc (ufo aftermath) valde man att ta bort ap och förenkla inventory systemet.
Så nej det har inget med gamepad att göra utan förenklingen var redan testad på pc spelarna innan senaste xcom och tydligen tyckte dom om det.

Så du får nog tänka över dina argument.

Ok, så vi ska börja förolämpa varandra nu för vi har olika åsikter? Att folk alltid måste sjunka så lågt, varför inte bara respektera varandras åsikter och diskutera?

Jag tror att för att få vissa typer av spel att gå att spela smidigt på alla platformar så får man tyvärr ta bort vissa saker. En gedigen ge och ta process som sker under design och utveckling. Mus och tangentbord tillåter lite mer än en gamepad i vissa spel medans det är helt tvärt om i andra (exempelvis sportspel osv).

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av marcus8958:

Jag misstänkte att det bara var din personliga åsikt för den var inte speciellt genomtänkt och lät mest som fanboy rage.

Redan i xcom 3 valde dom att testa realtids läge och i xcom klonerna till pc (ufo aftermath) valde man att ta bort ap och förenkla inventory systemet.
Så nej det har inget med gamepad att göra utan förenklingen var redan testad på pc spelarna innan senaste xcom och tydligen tyckte dom om det.

Så du får nog tänka över dina argument.

Ok, så vi ska börja förolämpa varandra nu för vi har olika åsikter? Att folk alltid måste sjunka så lågt, varför inte bara respektera varandras åsikter och diskutera?

Jag tror att för att få vissa typer av spel att gå att spela smidigt på alla platformar så får man tyvärr ta bort vissa saker. En gedigen ge och ta process som sker under design och utveckling. Mus och tangentbord tillåter lite mer än en gamepad i vissa spel medans det är helt tvärt om i andra (exempelvis sportspel osv).

Jag tänkte samma sak när du valde att börja förolämpa med att skriva "skitsnack" istället för att komma med ett vettigt motargument.

Visst finns det fördelar med olika typer av sätt att styra. Men design valen och förenklibgar i spel ligger nog inte i grunden på kontrollen utan den ligger nog närmare vad spelarna vill ha. Annars skulle förenklade exklusiva pc spel som just counter strike, Diablo 3 och starcraft vara så populära.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av Farris:

"Jag undrar också hur det egentligen ligger till med forskning, basbygge och strategi på ett övergripande plan."

Ja det undrar jag med, var "review copy'n" Ni fick bara några enstaka utvalda uppdrag, eller var det en riktig, "Review copy"?
Dvs, hela spelet med alla features som finns vid release.

Hittar verkligen noll information angående om Research/Beslagta alien tech, fortfarande finns i denna iteration utav spelet.

Ursäkta för supersent svar, men den version jag fick testa tog slut efter intro, två timmeslånga uppdrag och ett par korta uppdrag. Jag fick känslan av att det hela skulle dra igång på allvar när jag fick sluta spela.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Farris:

"Jag undrar också hur det egentligen ligger till med forskning, basbygge och strategi på ett övergripande plan."

Ja det undrar jag med, var "review copy'n" Ni fick bara några enstaka utvalda uppdrag, eller var det en riktig, "Review copy"?
Dvs, hela spelet med alla features som finns vid release.

Hittar verkligen noll information angående om Research/Beslagta alien tech, fortfarande finns i denna iteration utav spelet.

Ursäkta för supersent svar, men den version jag fick testa tog slut efter intro, två timmeslånga uppdrag och ett par korta uppdrag. Jag fick känslan av att det hela skulle dra igång på allvar när jag fick sluta spela.

Haha ingen fara du!

Ah jag misstänkte detta, att ni bara fick testa på lite i början så att säga.
Jaja, det är release-dags snart så vi får väl se om Research osv är med när man lägger vantarna på det
Basbyggande kan vi ju nästan vara 100% säkra på att det är icke-existerande, men som sagt research får vi hoppas på att det är med!

1
Skriv svar