Letar Grymma Äventyrs Spel!

Medlem
Letar Grymma Äventyrs Spel!

Tjena fz, har tråkigt och vill kassera in ett nytt spel till kollektionen! Någon som har bra tips på Äventyrs spel/fantasy (typ witcher 2,skyrim,assassins creed osv) PS Kan vara till 360 också!

Tack på förhand!


signatur

biltemakörv

Medlem

Du kan ju kolla på Dishonored eller kanske Tomb Raider (inte så mycket fantasy dock)

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Du kan ju kolla på Dishonored eller kanske Tomb Raider (inte så mycket fantasy dock)

Tråkigt nog har jag spelat dom redan men tack endå!


signatur

biltemakörv

Medlem

Mitt standardsvar är då: Dark Messiah of might and magic!

annars kanske Gothic 4 - Arcania ?

Medlem

Dark Messiah of Might and Magic är väldigt bra.

Dark Messiah är gjort av Arcane Studios (de som gjorde Dishonored) - och i Source Engine.

http://store.steampowered.com/app/2100/

Medlem
Skrivet av spelaren123:

Dark Messiah of Might and Magic är väldigt bra.

Dark Messiah är gjort av Arcane Studios (de som gjorde Dishonored) - och i Source Engine.

http://store.steampowered.com/app/2100/

http://bestrepack.net/forum/pictures/0e6c90147932665c8b20a407...

http://img.photobucket.com/albums/v30/Kottke/Muir%20Woods/Dar...

Åhh, var du tvungen att posta med bra bilder med, nu fick man ju spelabstinens...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Mitt standardsvar är då: Dark Messiah of might and magic!

annars kanske Gothic 4 - Arcania ?

Det där spelet kan inte anses värdigt att kallas ett Gothic spel. Det var inte ens Pihrana Bytes som gjorde det. Det enda spel i Gothic serien som jag inte spelat genom.

Mitt favorit fantasy RPG of all times är Gothic 3. Enormt sandlådespel, grafik som står sig än idag, bra story. Folk klagade mycket på buggar men den enda bugg som jag stötte på var en minnesläcka, och den fixade dom.

Jag kan inte rekommendera detta spel nog. Det är helt enormt, 3 världsdelar och de delarna är STORA. 3+ olika slut. Jag har klarat det 4 ggr och jag hittar något nytt jag missade varenda gång, och då vill jag inbilla mig att jag utforskar mycket.

Gothic 3 ftw!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av skogsvilden:

Mitt standardsvar är då: Dark Messiah of might and magic!

annars kanske Gothic 4 - Arcania ?

Det där spelet kan inte anses värdigt att kallas ett Gothic spel. Det var inte ens Pihrana Bytes som gjorde det. Det enda spel i Gothic serien som jag inte spelat genom.

Mitt favorit fantasy RPG of all times är Gothic 3. Enormt sandlådespel, grafik som står sig än idag, bra story. Folk klagade mycket på buggar men den enda bugg som jag stötte på var en minnesläcka, och den fixade dom.

Jag kan inte rekommendera detta spel nog. Det är helt enormt, 3 världsdelar och de delarna är STORA. 3+ olika slut. Jag har klarat det 4 ggr och jag hittar något nytt jag missade varenda gång, och då vill jag inbilla mig att jag utforskar mycket.

Gothic 3 ftw!

Ja Gothic 3 är ett fantastiskt spel OM man sitter på rätt kombination av hårdvara i datorn. Har nog spelat genom halva spelet som mest en gång när jag råkade ha rätt hårdvara så det fungerade, sedan så uppgraderade jag datorn rejält och det vart ospelbart. Har efter det provat det lite ibland för att se om det fungerar (med patchar och pillande i inställningar) men hela tiden fått lägga det på hyllan då något gjorde det ospelbart eller instabilt.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av skogsvilden:

Mitt standardsvar är då: Dark Messiah of might and magic!

annars kanske Gothic 4 - Arcania ?

Det där spelet kan inte anses värdigt att kallas ett Gothic spel. Det var inte ens Pihrana Bytes som gjorde det. Det enda spel i Gothic serien som jag inte spelat genom.

Mitt favorit fantasy RPG of all times är Gothic 3. Enormt sandlådespel, grafik som står sig än idag, bra story. Folk klagade mycket på buggar men den enda bugg som jag stötte på var en minnesläcka, och den fixade dom.

Jag kan inte rekommendera detta spel nog. Det är helt enormt, 3 världsdelar och de delarna är STORA. 3+ olika slut. Jag har klarat det 4 ggr och jag hittar något nytt jag missade varenda gång, och då vill jag inbilla mig att jag utforskar mycket.

Gothic 3 ftw!

Ja Gothic 3 är ett fantastiskt spel OM man sitter på rätt kombination av hårdvara i datorn. Har nog spelat genom halva spelet som mest en gång när jag råkade ha rätt hårdvara så det fungerade, sedan så uppgraderade jag datorn rejält och det vart ospelbart. Har efter det provat det lite ibland för att se om det fungerar (med patchar och pillande i inställningar) men hela tiden fått lägga det på hyllan då något gjorde det ospelbart eller instabilt.

Märkligt, jag har spelat det på 3 olika datorer med olik hårdvara i allihop, utan några som helst problem. Antingen hade du otur, eller jag tur.

Hur som helst, skönt att se att någon annan håller med mig, folk brukar bara hacka på spelet annars.


signatur

I drank what?

ELF
Medlem

Divinity 2
Började spela det för första gången nu i veckan. Kontrollerna är lite lätt motbjudande, men det vänjer man sig vid efter ett litet tag.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av skogsvilden:

Mitt standardsvar är då: Dark Messiah of might and magic!

annars kanske Gothic 4 - Arcania ?

Det där spelet kan inte anses värdigt att kallas ett Gothic spel. Det var inte ens Pihrana Bytes som gjorde det. Det enda spel i Gothic serien som jag inte spelat genom.

Mitt favorit fantasy RPG of all times är Gothic 3. Enormt sandlådespel, grafik som står sig än idag, bra story. Folk klagade mycket på buggar men den enda bugg som jag stötte på var en minnesläcka, och den fixade dom.

Jag kan inte rekommendera detta spel nog. Det är helt enormt, 3 världsdelar och de delarna är STORA. 3+ olika slut. Jag har klarat det 4 ggr och jag hittar något nytt jag missade varenda gång, och då vill jag inbilla mig att jag utforskar mycket.

Gothic 3 ftw!

Ja Gothic 3 är ett fantastiskt spel OM man sitter på rätt kombination av hårdvara i datorn. Har nog spelat genom halva spelet som mest en gång när jag råkade ha rätt hårdvara så det fungerade, sedan så uppgraderade jag datorn rejält och det vart ospelbart. Har efter det provat det lite ibland för att se om det fungerar (med patchar och pillande i inställningar) men hela tiden fått lägga det på hyllan då något gjorde det ospelbart eller instabilt.

Märkligt, jag har spelat det på 3 olika datorer med olik hårdvara i allihop, utan några som helst problem. Antingen hade du otur, eller jag tur.

Hur som helst, skönt att se att någon annan håller med mig, folk brukar bara hacka på spelet annars.

Anledningen till att spelet fick massiv kritik och att det inte blev något officiellt Gothic 4 och att många missat det var ju dess usla kodning. Visst när det fungerar så är det underbart och unikt, men chanserna för det är inte så goda. Visst har man ett grafikkort från Nvidia och rätt processor och inte spelar på flera skärmar så kanske det fungerar nu med alla patchar som släppts.

Medlem

http://forums.epicgames.com/threads/942267-CONTINUUM-Free-Gam...

Detta är ett gratisspel utvecklat utav några studenter i Kanada.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av skogsvilden:

Mitt standardsvar är då: Dark Messiah of might and magic!

annars kanske Gothic 4 - Arcania ?

Det där spelet kan inte anses värdigt att kallas ett Gothic spel. Det var inte ens Pihrana Bytes som gjorde det. Det enda spel i Gothic serien som jag inte spelat genom.

Mitt favorit fantasy RPG of all times är Gothic 3. Enormt sandlådespel, grafik som står sig än idag, bra story. Folk klagade mycket på buggar men den enda bugg som jag stötte på var en minnesläcka, och den fixade dom.

Jag kan inte rekommendera detta spel nog. Det är helt enormt, 3 världsdelar och de delarna är STORA. 3+ olika slut. Jag har klarat det 4 ggr och jag hittar något nytt jag missade varenda gång, och då vill jag inbilla mig att jag utforskar mycket.

Gothic 3 ftw!

Ja Gothic 3 är ett fantastiskt spel OM man sitter på rätt kombination av hårdvara i datorn. Har nog spelat genom halva spelet som mest en gång när jag råkade ha rätt hårdvara så det fungerade, sedan så uppgraderade jag datorn rejält och det vart ospelbart. Har efter det provat det lite ibland för att se om det fungerar (med patchar och pillande i inställningar) men hela tiden fått lägga det på hyllan då något gjorde det ospelbart eller instabilt.

Märkligt, jag har spelat det på 3 olika datorer med olik hårdvara i allihop, utan några som helst problem. Antingen hade du otur, eller jag tur.

Hur som helst, skönt att se att någon annan håller med mig, folk brukar bara hacka på spelet annars.

Anledningen till att spelet fick massiv kritik och att det inte blev något officiellt Gothic 4 och att många missat det var ju dess usla kodning. Visst när det fungerar så är det underbart och unikt, men chanserna för det är inte så goda. Visst har man ett grafikkort från Nvidia och rätt processor och inte spelar på flera skärmar så kanske det fungerar nu med alla patchar som släppts.

Pratar du om G3 eller G4 nu? För G4 var ett officiellt Gothic spel, JoWood (som konkade tack o lov) ägde licensen och gjorde det som ett officiellt Gothic spel. Det funkade perfa för mig också, synd spelet var så sjukt dåligt bara.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Wacka:

Tjena fz, har tråkigt och vill kassera in ett nytt spel till kollektionen! Någon som har bra tips på Äventyrs spel/fantasy (typ witcher 2,skyrim,assassins creed osv) PS Kan vara till 360 också!

Tack på förhand!

Köp Playstation 3 - billigt.
Skaffa Uncharted: Drake's Fortune, Uncharted 2: Among Thieves & Uncharted 3: Drake's Deception.
Efter du gått igenom den serien så sparar du den bästa till sist: Last of Us.

Är då kåt på äventyrsaction (som Assassins Creed) så kommer du definitivt att att älska dessa.

Nya Tomb Raider till PC är också riktigt bra.

Sen håller jag med om föregående som rekommenderar Gothic 3. Ett riktigt härligt spel.

Medlem

... och jag som tycker Gothic3 är så himla dåligt. Jag ångrar att jag köpte det. Som tur är så var det på rea. Nåväl, smaken är olika.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Redan kört Might & Magic, men kanske tar o prövar gothic samt divinity då! fortsätt gärna posta lite mer tips!


signatur

biltemakörv

Inaktiv

Dark Messiah var helt underbart. Älskade "combat" systemet.

Medlem

The Witcher 1 och 2 är bra äventyrsspel också.


signatur

I drank what?

Medlem

Final Fantasy X
Final Fantasy X-2

Inte alla som gillar de senate final fantasy men jag tycker de är ritktigt bra.

Annars kan jag bara hålla med Amelek och skaffa en PS3 för att få köra igenom Uncharted serien och The Last of Us.
På PS3 har du även Ni no Kuni

Medlem

Dragon Age: Origins rekommenderar jag, om du inte har spelat det redan. Har hört att Dragon's Dogma ska va bra med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag skulle nog ta och skaffa Dishonored


signatur

DET LAGGADE!

Medlem
Skrivet av swedisharmy73:

Jag skulle nog ta och skaffa Dishonored

Vettefan om jag hade klassat det som äventyrsspel...


signatur

I drank what?

1
Skriv svar