Det nya Star Wars: Battlefront släpps 2015

Robot
Det nya Star Wars: Battlefront släpps 2015

Bra att de tar sin tid för att göra ett battlefront spel som vi förtjänar!


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Bara dem inte under tiden lägger för mycket resurser på BF5 Modern Fightwarer och BF6 Warmodern Fighter så blir det nog bra.

...eller snarare, bara dem inte gör om spelet till ett Modern Warfighter så blir det nog bra.

Medlem

Har man väntat så länge på en uppföljare, har jag inte problem med att vänta två år till.

Medlem

2 år är inte så lång tid om dom börjat från scratch.

Medlem

If you only KNEW the POWER of the DARK SIDE


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Får hoppas de inte låter filmen påverka spelet för mycket, livensspel brukar suga och med EA som utgivare är sannolikheten för ett bra (SW) BF minimal i vanliga fall, än mindre nu. Men den som lever får se, i bästa fall är det inte en ren klon av cod/bf packad med day 1 dlc, preorder bonus, unlocks och obalanserat gameplay.

Medlem

I samband med filmen då. Surprise, surprise!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bara dem inte under tiden lägger för mycket resurser på BF5 Modern Fightwarer och BF6 Warmodern Fighter så blir det nog bra.

...eller snarare, bara dem inte gör om spelet till ett Modern Warfighter så blir det nog bra.

glöm inte BF7: Warring Modern-fighter

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Uppenbart att detta endast är en strategi

Battlefield 3 Release 25 Oktober 2011
Battlefield 4 Release 29 Oktober 2013 (2 år)
Battlefront Release Oktober 2015 (2 år)

No shit? Vem kunde förutspå det?

Battlefield är redan dött, BF3 var ett stort kliv bakåt för DICE, jag kunde inte bry mig mindre om BF4, så det är mycket möjligt att gamla Battlefield serien som vi minns dör ut, och blir ersatt av t.ex. Battlefront, tänk att Battlefront är som Battlefield 2142, nytt tema bara, och det är precis vad det är. Star Wars: Battlefront är Battlefield 5, uppenbart

Kommer köras på Frostbite 3 precis som Battlefield 4, använda Battlelog, ta mig fan förkortningen är ju till och med BF (B)attle(F)ront

Det kommer även garanterat vara en kopia av BF4, reskinnat med nytt tema bara, det som kan rädda spelet är att det kommer vara så fruktansvärt coolt med Star Wars tema, X-Wing starfighters ovanför huvudet som pepprar ut laser med det bästa ljudet av alla spelmotorer, Frostbite 3

Kommer tycka det är kul även fast det är buggigt och extremt obalanserat precis som BF3 är idag, skillnaden är att på BF3 har man tröttnat för många år sedan, samma gamla Modern tema utan backstory

OH nej! de utvecklar spel.. som är deras levebröd vilka skummpåsar, ris på dem..:(

Varför skulle de inte använda en helt ny grym motor allt annat vore helt ologiskt. Och det där med obalanserat pskt... verkligen.. det handlar om lag taktik, att alla spelar solo på ett teambaserat mp spel är fortfarande helt ologiskt i mina öron

Men behöver du verkligen en backstory på ett sådant spel som BF? Och sen får du ju automatiskt en backstory eftersom det är SW inte nöjd?
Men du sa ju att de skulle vara en kopia av bf4 som inte är släppt ännu hur vet du hur buggigt och obalanserat det kommer vara? du kan inte helt plötsligt börja jämnföra med bf3 som har en annan motor efter du sagt före att de kommer vara en kopia av BF4.

sen behöver du inte spela något av dem ingen som håller en pistol i ryggen på dig och tvingar dig precis.

Haters always gonna hate, sad but true

Vågar man ens spekulera om "eventuella" mikrotransaktioner?

Medlem

Intressant, då kommer vi troligtvis få se militära enheter från de nya filmerna alltså.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Uppenbart att detta endast är en strategi

Battlefield 3 Release 25 Oktober 2011
Battlefield 4 Release 29 Oktober 2013 (2 år)
Battlefront Release Oktober 2015 (2 år)

No shit? Vem kunde förutspå det?

Battlefield är redan dött, BF3 var ett stort kliv bakåt för DICE, jag kunde inte bry mig mindre om BF4, så det är mycket möjligt att gamla Battlefield serien som vi minns dör ut, och blir ersatt av t.ex. Battlefront, tänk att Battlefront är som Battlefield 2142, nytt tema bara, och det är precis vad det är. Star Wars: Battlefront är Battlefield 5, uppenbart

Kommer köras på Frostbite 3 precis som Battlefield 4, använda Battlelog, ta mig fan förkortningen är ju till och med BF (B)attle(F)ront

Det kommer även garanterat vara en kopia av BF4, reskinnat med nytt tema bara, det som kan rädda spelet är att det kommer vara så fruktansvärt coolt med Star Wars tema, X-Wing starfighters ovanför huvudet som pepprar ut laser med det bästa ljudet av alla spelmotorer, Frostbite 3

Kommer tycka det är kul även fast det är buggigt och extremt obalanserat precis som BF3 är idag, skillnaden är att på BF3 har man tröttnat för många år sedan, samma gamla Modern tema utan backstory

Zhrooms Jag tror att alla vet att du inte gillar BF3. Varför ens blanda in BF3 i en nyhet om Battlefront?. Du behöver inte gnälla om det i alla nyheter som har med DICE att göra.

Inaktiv

Mjölkbilen anländer nu i en galax långt, långt borta..

Medlem

Ni som tror på dlc dag 1. Självklart, precis som 90 procent av alla utgivare (ja dom siffrorna är taget ur arslet). Och sen "kopia" av bf4? Tar det verkligen så lång tid att reskinna? Har jag väldigt svårt att tro. Detta blir förhoppningsvis ett bra spel. Tycker nästan det verkar som EA har börjat gå åt att bli en bra utgivare

Medlem

Skönt att det inte blir någon snabbrelease bara för att tjäna pengar.

Huvudsaken de orkar visa oss hur arbetet fortlöper med jämna mellanrum så kommer dessa 2 år gå snabbt, på ett långsamt vis

Medlem
Medlem

Hoppas att det ej kommer till PC. Vad är det jag säger? En shooter som ej borde komma till PC? Ja, tyvärr. Titta bara på Battlefield 3. PC-spelarna är så bortskämda och tröttnar direkt. Battlefield 3 är praktiskt taget dött och spel på konsol lever längre verkar det som. Och detta är ett spel jag vill njuta av länge och veta att communityn är kvar flera år efter.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

2 år är inte så lång tid om dom börjat från scratch.

nja dom behöver ingen ny motor

Medlem
Skrivet av Marfy:

Hoppas att det ej kommer till PC. Vad är det jag säger? En shooter som ej borde komma till PC? Ja, tyvärr. Titta bara på Battlefield 3. PC-spelarna är så bortskämda och tröttnar direkt. Battlefield 3 är praktiskt taget dött och spel på konsol lever längre verkar det som. Och detta är ett spel jag vill njuta av länge och veta att communityn är kvar flera år efter.

hahahhahahahaha
HAHAHHAHAHHAA
HJAHAHHAHAHAHHAHAHAHA

Å HERREGUD HAHAHA OMG HOLY SHIT!

Nej du måste fan få en medalj, inte skrattat så mycket pga en kommentar på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av SuperRetard:
Skrivet av zhrooms:

Uppenbart att detta endast är en strategi

Battlefield 3 Release 25 Oktober 2011
Battlefield 4 Release 29 Oktober 2013 (2 år)
Battlefront Release Oktober 2015 (2 år)

No shit? Vem kunde förutspå det?

Battlefield är redan dött, BF3 var ett stort kliv bakåt för DICE, jag kunde inte bry mig mindre om BF4, så det är mycket möjligt att gamla Battlefield serien som vi minns dör ut, och blir ersatt av t.ex. Battlefront, tänk att Battlefront är som Battlefield 2142, nytt tema bara, och det är precis vad det är. Star Wars: Battlefront är Battlefield 5, uppenbart

Kommer köras på Frostbite 3 precis som Battlefield 4, använda Battlelog, ta mig fan förkortningen är ju till och med BF (B)attle(F)ront

Det kommer även garanterat vara en kopia av BF4, reskinnat med nytt tema bara, det som kan rädda spelet är att det kommer vara så fruktansvärt coolt med Star Wars tema, X-Wing starfighters ovanför huvudet som pepprar ut laser med det bästa ljudet av alla spelmotorer, Frostbite 3

Kommer tycka det är kul även fast det är buggigt och extremt obalanserat precis som BF3 är idag, skillnaden är att på BF3 har man tröttnat för många år sedan, samma gamla Modern tema utan backstory

Zhrooms Jag tror att alla vet att du inte gillar BF3. Varför ens blanda in BF3 i en nyhet om Battlefront?. Du behöver inte gnälla om det i alla nyheter som har med DICE att göra.

Vad är DICE's största varumärke?
....

Juste!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Mjölkbilen anländer nu i en galax långt, långt borta..

Mjölskepp för fan..

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av SuperRetard:
Skrivet av zhrooms:

Uppenbart att detta endast är en strategi

Battlefield 3 Release 25 Oktober 2011
Battlefield 4 Release 29 Oktober 2013 (2 år)
Battlefront Release Oktober 2015 (2 år)

No shit? Vem kunde förutspå det?

Battlefield är redan dött, BF3 var ett stort kliv bakåt för DICE, jag kunde inte bry mig mindre om BF4, så det är mycket möjligt att gamla Battlefield serien som vi minns dör ut, och blir ersatt av t.ex. Battlefront, tänk att Battlefront är som Battlefield 2142, nytt tema bara, och det är precis vad det är. Star Wars: Battlefront är Battlefield 5, uppenbart

Kommer köras på Frostbite 3 precis som Battlefield 4, använda Battlelog, ta mig fan förkortningen är ju till och med BF (B)attle(F)ront

Det kommer även garanterat vara en kopia av BF4, reskinnat med nytt tema bara, det som kan rädda spelet är att det kommer vara så fruktansvärt coolt med Star Wars tema, X-Wing starfighters ovanför huvudet som pepprar ut laser med det bästa ljudet av alla spelmotorer, Frostbite 3

Kommer tycka det är kul även fast det är buggigt och extremt obalanserat precis som BF3 är idag, skillnaden är att på BF3 har man tröttnat för många år sedan, samma gamla Modern tema utan backstory

Zhrooms Jag tror att alla vet att du inte gillar BF3. Varför ens blanda in BF3 i en nyhet om Battlefront?. Du behöver inte gnälla om det i alla nyheter som har med DICE att göra.

Vad är DICE's största varumärke?
....

Juste!

Det tror jag alla är medvetna om det. Det är fortfarande en nyhet om en helt annan serie. Hade alla dice spel vart som bf så visst. Men tyvärr så är inte fallet

Medlem
Skrivet av Marfy:

Hoppas att det ej kommer till PC. Vad är det jag säger? En shooter som ej borde komma till PC? Ja, tyvärr. Titta bara på Battlefield 3. PC-spelarna är så bortskämda och tröttnar direkt. Battlefield 3 är praktiskt taget dött och spel på konsol lever längre verkar det som. Och detta är ett spel jag vill njuta av länge och veta att communityn är kvar flera år efter.

Det här är ju typ som att säga att nästa Sonic inte borde komma på konsol för att konsolspelare gnäller så mycket över hur dåligt det är...

Det går att kritisera och inte spela/köpa något man tycker är dåligt, det är så saker och ting ofta förbättras.

Och att BF3 inte kommer ha mycket till en community kvar om ett par år är nog inte pga av bortskämda PC spelare utan snarare av samma anledning som Unreal Tournament 2003 inte blev så populärt efter UT2004.

Medlem
Skrivet av Birchoff:

2 år är inte så lång tid om dom börjat från scratch.

De har ju BF-motorn, allt de behöver tillverka är nya modeller etc.

Medlem

Snacka om lågstadie kommentarer här.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Snacka om lågstadie kommentarer här.

Ja du bidrar ju inte direkt med sofistikerade och mogna kommentarer.

Jag blir nöjd så länge Dice inte vräker ur sig DLC som dem gjort med Bf3.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av DragonPuffer:

Snacka om lågstadie kommentarer här.

Ja du bidrar ju inte direkt med sofistikerade och mogna kommentarer.

Jag blir nöjd så länge Dice inte vräker ur sig DLC som dem gjort med Bf3.

Hehe sofistikerat och moget? Har du läst kommentarerna ens?

"Mjölkbilen anländer nu i en galax långt, långt borta.."

"Åh nej hoppas de inte lägger allt krut på bfr: Warfare modern tactics" bla bal

Nöjd... hmm. Att folk fortfarande inte inser att DLC är här för att stanna är för mig obegripligt, det har funnits länge i otaliga spel och spelföretag.

Ja det var bättre förr,men nu är det som det är. Vad är det som gör spelen sämre?

DLC kallades för längesedan expansioner, vad är skillnaden?

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av DragonPuffer:

Snacka om lågstadie kommentarer här.

Ja du bidrar ju inte direkt med sofistikerade och mogna kommentarer.

Jag blir nöjd så länge Dice inte vräker ur sig DLC som dem gjort med Bf3.

Hehe sofistikerat och moget? Har du läst kommentarerna ens?

"Mjölkbilen anländer nu i en galax långt, långt borta.."

"Åh nej hoppas de inte lägger allt krut på bfr: Warfare modern tactics" bla bal

Nöjd... hmm. Att folk fortfarande inte inser att DLC är här för att stanna är för mig obegripligt, det har funnits länge i otaliga spel och spelföretag.

Ja det var bättre förr,men nu är det som det är. Vad är det som gör spelen sämre?

DLC kallades för längesedan expansioner, vad är skillnaden?

Slösa inte din tid på dom det är inte värt det


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Vet att COD ofta framstår som "P12spelsomäromtycktblandendelmenändåsåinte", men det skulle, enligt mig, ändå vara fett värt med en CODkopia på Star Wars!

12
Skriv svar