Robot
Warcraft III

För mig var Warcraft III inte bara ett spel. Det var en era av besatthet - som tog sin början för nästan exakt tio år sedan idag. Warcraft III gjorde anspråk på flera år av mitt liv - år då jag inget hellre ville än att pimpla överdrivna mängder läsk framför tusentals och åter tusentals sammandrabbningar med och mot nattalver, orcher, odöda och människor.

#warcraft-iii-reign-of-chaos, #warcraft-ii, #starcraft, #starcraft-ii-2, #dota-2, #heroes-of-newerth, #league-of-legends


Medlem
Warcraft III

Trevlig artikel! Man får allt hoppas på att Blizzard tar och gör WarCraft 4 i framtiden. Wc3 är det roligaste RTS spelet jag har spelat i mina dagar iaf!

Medlem

Warcraft IV snälla söta gulle Blizzard?

Moderator | Testpilot

Vet inte om det är "dåligt" men WC3 sitter mig nära hjärtat just för alla "mods/banors" skull


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

WIII är en gammal favorit som jag håller av


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Warcraft-spelen, Total annihilation: Kingdoms, Battle Realms, Warlords Battlecry-spelen samt de flesta av Command & Conquer-spelen...

Japp det var bättre förr.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag satt väldigt mycket med detta spel och ännu mer med alla fun maps till battlenet. Spelar fortfarande detta spel till och från.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Ironiskt, jag skulle snarare säga att War3 var rejält överskattat och delvis sabbade serien med sin halvtaskiga mix av begränsad rts, alldeles för snav foodlimit och påtvingad hero levelup crap som gjorde spelet rätt ointressant i längden för en strategi spelare.

I tex Generals är det en god idé att skaffa en special enhet som Colonel Burton, i War 3 blev det ett måste.
I Generals kunde ens enheter levela upp och bli lite bättre men dem hade fortfarande sten, sax, påse svagheter, i War 3 blev hjältarna till slut näst intill odödliga mot vanliga trupper och torn.

Sen var jag inget stort fan av den cartooniga och highfantasy stilen dem gick med heller. Men men smaken är som baken. Är ytters tacksam dock till att Blizzard inte gick samma väg med SC2.

War 1, bäst stämmning och atmosfär.
War 2, bäst gameplay och skala.
War 3, bäst på dota och towerdefence :/
WoW, bäst på att sabba folks liv x)

Medlem

Fyfasen vad gammal jag känner mig när wc3 är "ett av de gamla". Spelar fortfarande UMS:er varje månad åtminstone.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Bästa artikeln jag läst på länge. Kunde inte instämma mer.


signatur

They tried to bury their sins, but instead planted the seeds of their doom.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ironiskt, jag skulle snarare säga att War3 var rejält överskattat och delvis sabbade serien med sin halvtaskiga mix av begränsad rts, alldeles för snav foodlimit och påtvingad hero levelup crap som gjorde spelet rätt ointressant i längden för en strategi spelare.

I tex Generals är det en god idé att skaffa en special enhet som Colonel Burton, i War 3 blev det ett måste.
I Generals kunde ens enheter levela upp och bli lite bättre men dem hade fortfarande sten, sax, påse svagheter, i War 3 blev hjältarna till slut näst intill odödliga mot vanliga trupper och torn.

Sen var jag inget stort fan av den cartooniga och highfantasy stilen dem gick med heller. Men men smaken är som baken. Är ytters tacksam dock till att Blizzard inte gick samma väg med SC2.

Håller helt med att hjältarna har way för stort utrymme. Men gillar skarpt hui varje enhet är svinviktig, därav att micrandet blir så sinnesstört bra.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Sänkt säkert 3000 timmar i Warcraft 3, slutade när Custom Games blev fyllt med bottar. Saknar verkligen kreativiteten som det spelet erbjöd.

Medlem

Warcraft 1 och 2 var mina favoriter.
Och ja, det var bättre förr

Medlem

Warcraft 3 är fortfarande - mycket tack vare motorns och editorns design - ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.

Om någon är sugen på något annat än vare sig RTS eller DotA i Warcraft 3 och istället vill testa ett riktigt kompetent multiplayer-RPG, testa då följande; The Kingdom of Kaliron. Ni kommer inte att bli besvikna, jag lovar.

Medlem

Warcraft III är det absolut bästa RTS spelet som nånsin gjorts. Utan konkurrens. Varje RTS man spelar jämför man med WC3 och man blir alltid lite besviken.

Youtuber

Kommer ihåg mina Warcraft3 lan. Skapade kontot BlizzBot, där vi (totalt sex personer) loggade in samtidigt, och sedan simultant joinade FFA-games mitt i natten. Vissa blev roade när BlizzBot(1) ... BlizBot(6) var i samma games och hade strategier som PeonAll in, Moonwell rush etc.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Varför gör inte blizzard warcraft4 skullu ju bli en storsucce

Medlem

Riktigt bra spel!

Dock så måste jag påpeka att jag tyckte även Wc3 kunde bli monotont ibland i jämförelse med exempelvis Age of Empires 2.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag gillade artikeln, bortsett från de två sista paragraferna. Det kändes konstigt att en genre jämförs med en annan genre, varvid det sen dras slutsatsen att det saknades saker från ena genren i den andra som därmed gör det sämre.

Medlem

Spel var bättre för bara kolla system shock 2, dues ex, FF7-8, Halo 1(pc) osv.

Medlem

Jag köpte W3 för att spela genom SP delen i första hand.
Det slutade med att jag laddade ner replays och tittade på när proffsen spelade i ~1 års tid varje morgon i ca 2-3 timmar, (som att ha nåt o göra till kaffet o frukosten)

Ett så otroligt underhållande spel i replay läget. Dock har jag inte äns provat spela online mot människor.

Nu gäller SC2, och fast jag inte äns har spelet installerat på datorn längre, så tittar jag gärna på replays med kommentatorer på youtube/twitch som underhållning när man äter eller bara softar.

Blizzard har stulit säkert ~3 år sammanlagd tid av mitt liv och pengar!!! Damn you!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

wc4 på gamescom victor =P

Medlem

"Woek, woek!", "Joubs döne!" Love it.

Medlem

Håller med leijonhuvfud Warcraft 3 var i min mening förmodligen tillsammans med de två första Diablo spelen det bästa dom har gjort. Visst Starcraft och Warcraft 2 var också nice, men dom är en smula överskattade.
I warcraft 3 införde dom en massa nya ideer, älskade de olika lagen och de hjältar man hade.
Håller också med att Dota bleknar i jämnförelse. När defence of the Ancients kom så började dom flesta jag kände som inte var så bra på Warcraft 3 att lira det. Tror just att det är så lätt att komma in i gör MoBa så populärt.
Warcraft 3s strider kunde vara rätt kaotiska och en stor fight som var över på några sekunder avgjorde hela matchen, just det tror jag skrämde iväg spelare.

I överlag så tycker jag det är synd hur opopulär RTS genern har blivit. Och majoriteten av RTS spelen som kommer tillför väldigt lite nytt till genern. Istället lever c&c serien och Starcraft på sin gamla bedrifter istället för att tillföra något nytt som Warcraft 3 gjorde 2003.

Medlem

Jag (LeGGe) och min 2vs2 kamrat (Whoola) spelar fortfarande. Vi har spelat ända sen betan och tycker det är lika roligt. Folk har blivit sjukt duktiga men spelet har ju funnits ett tag nu också. Vi ligger på plats 45 i Europa och stampar upp och ner men siktar in på förstasidan inom en snart framtid.

Medlem

wtb warcraft 4 NAOOOW!

Medlem

Hoppas att dem tar arvet från Warcraft 3 och gör en ordentlig 4:a istället för att göra som dem gjorde med Diablo 3.

Medlem

Satt på internetcafe för tio år sedan och körde WC3 jag min bror och min kusin, medans alla andra var inne på CS..

Ooh.. Im old..

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Jag (LeGGe) och min 2vs2 kamrat (Whoola) spelar fortfarande. Vi har spelat ända sen betan och tycker det är lika roligt. Folk har blivit sjukt duktiga men spelet har ju funnits ett tag nu också. Vi ligger på plats 45 i Europa och stampar upp och ner men siktar in på förstasidan inom en snart framtid.

Kul att se faktiskt, har svårare i WC3 Laddern än på SC2 laddern av ngn anledning!

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Trevlig artikel! Man får allt hoppas på att Blizzard tar och gör WarCraft 4 i framtiden. Wc3 är det roligaste RTS spelet jag har spelat i mina dagar iaf!

Får inte glöma Red Alert 2 också men håller med dig om Warcraft 3 även Warcraft 2 var riktigt kul för sin tid

123
Skriv svar