xbox one + tv-boxen

Medlem
xbox one + tv-boxen

Xbox one har ju en HDMI input. Om man skulle koppla in sin tv-box där, skulle man kunna använda en likvärdig "tv-funktion" som USA folket kommer kunna använda (live tv). Fast vi svenskar får använda våran vanliga tvkontroll, och kunna få våra gameinvites så att vi kan hoppa in i spel med ett knapptryck?

Skägg.
10 Chambers

Du kommer med största sannolikhet att kunna se på tv genom att koppla in boxen, som du säger, men mer avancerade funktioner än invites kommer nog inte att vara tillgängligt från start är i Sverige.


signatur
Medlem

Vad tror du om 'snapmode' eller vad det hette? Kolla på tv å spela samtidigt? På konferansen så sa dom 'Xbox snap to TV' kommer vi behöva säg t.e.x 'Xbox snap to INPUT' eller om vi bara vill byta från ett spel till tv säger vi då 'Xbox switch to Input' antar att 'switch to TV' är uteslutet. Hoooas ni förstår vad jag menar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av rotmos:

Vad tror du om 'snapmode' eller vad det hette? Kolla på tv å spela samtidigt? På konferansen så sa dom 'Xbox snap to TV' kommer vi behöva säg t.e.x 'Xbox snap to INPUT' eller om vi bara vill byta från ett spel till tv säger vi då 'Xbox switch to Input' antar att 'switch to TV' är uteslutet. Hoooas ni förstår vad jag menar.

Jag ser inga problem med det, då det i princip är en picture in picture-lösning som till och med din tv har stöd för.


signatur
Medlem

Finns det ingen chans att Microsoft redan kollar med olika kanaler och nätoperatörer i Sverige? Tänkte på Viaplay osv.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av rotmos:

Vad tror du om 'snapmode' eller vad det hette? Kolla på tv å spela samtidigt? På konferansen så sa dom 'Xbox snap to TV' kommer vi behöva säg t.e.x 'Xbox snap to INPUT' eller om vi bara vill byta från ett spel till tv säger vi då 'Xbox switch to Input' antar att 'switch to TV' är uteslutet. Hoooas ni förstår vad jag menar.

Jag ser inga problem med det, då det i princip är en picture in picture-lösning som till och med din tv har stöd för.

Alla tv-apparater har ju inte stöd för PiP Calle.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Under Major Nelsons unboxing av Xbox One så visar han in- och utgångarna på baksidan. Tror a
Han nämner en HDMI-ingång för en TV-box där.

1
Skriv svar