Packad men inte riktigt klar

Flakmonkey
Packad men inte riktigt klar

Imorgon eftermiddag bär det av mot varmare och högre breddgrader. Då ska jag och flickvännen borda ett flyg på Arlanda för färd mot Südtirol i norra Italien. Väl där är det tänkt att vi ska överraska (framtida?) svärfar som fyller 60 samt njuta av den fantastiska naturen, vandra i alperna, köpa lederhosen och jag ska även försöka passa på att lära mig att dansa Schuhplattler. Ska inte vara där några längre tid, flyger hem redan nästa onsdag, men skönt att komma iväg ändå. Har ju trots semestern i sommar hållit mig hemma arbetandes med stugan så har inte fått den där ledigheten där man enbart laddar batterierna.

Schuhplattler

Hursom så har jag i varje fall spenderat en del av kvällen med att packa det som packas kan och anser mig vara nöjd så långt. Imorgon får jag komplettera med handbagaget men jag ska också hinna göra lite annat. Förhoppningsvis ska jag hinna klippa mig då hårmanen börjat bli för tok för stor och jag bara måste köpa mig ett par nya hörlurar. Jag hade också tänkt se om det inte finns några nya roliga spel till paddan som jag kan roa mig med under resan. Förhoppningsvis ska jag ju snart bli klar med evighetsprojektet #Puzzle Quest 2, det börjar bli riktigt svårt att hitta motivationen där nu...

Får helt enkelt se hur det blir med det, allra helst hade jag ju velat ta en sväng förbi spelbutiken och köpa en 3DS, men nu är det hög tid att lägga sig och få sig lite skönhetssömn. Det kommer ju vara en händelserik dag imorgon.

Hoppas förresten att "svärfar" inte läser det här. Vore ju lite trist med tanke på att det hela ska vara en överraskning...

#blogg

Medlem
Packad men inte riktigt klar

Packad men ändå inte riktigt klar? Skål tänkte jag!

Medlem

Varför ligger Südtirol i norra Italien?

(Ok, det var bara fånigt.)

Hade gött där nere, skriv gärna en matrecension sedan när ni kommit tilbaka


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

För att det inte alltid har varit en del av Italien conthox.

Medlem
Skrivet av Vonyx:

För att det inte alltid har varit en del av Italien conthox.

Jovisst, men det svaret är inte speciellt roligt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey
Skrivet av conthox:
Skrivet av Vonyx:

För att det inte alltid har varit en del av Italien conthox.

Jovisst, men det svaret är inte speciellt roligt

Uppenbarligen så står det något i stil med "Sudtirol ist nicht Italy" när man åker in där så de anser nog själva att de fortfarande är fria från Italien

Medlem

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar