Att flytta

Redaktör
Ponny
Att flytta

Alltså. Näe. Om exakt en vecka flyttar vi till Mariefred (”staden där du får vara ifred”. OBS! Ny slogan!). Och det känns ju naturligtvis jätteläskigt. Ibland. Och jätteroligt. Ibland. Har de bra pizza? Kommer Henning kissa överallt? Dör man av att pendla? Har de bra pizza? Sådana frågor har man.

Men vi vet hur vi ska möblera. Typ. Resten får vi skrika om. Eller slåss. Jag är starkast.

Nåja, jag har ritat. Och då blev det så här. Hade jag haft någon fuskkod (tänk #Sims) hade det blivit jacuzzi och en kattlåda i guld. Men nu blev det så här.

[ia=818946; large]
Men... har de bra pizza?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Att flytta

Om jag ska hälsa på, då vill jag ha på papper huruvida pizzan är bra eller ej. Kville har grymt goda pizzor och fin sushi. Det var därför vi flyttade hit.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Men du? Har dom god pizza?

Jag har ingen aning om hur Mariefred är, jag har aldrig varit där, men hoppas att ni kommer trivas

// edit

Skrivet av Johan Olander:

Om jag ska hälsa på, då vill jag ha på papper huruvida pizzan är bra eller ej. Kville har grymt goda pizzor och fin sushi. Det var därför vi flyttade hit.

Heh. Du fick det att låta som om ni flyttade dit endast för maten. Måste vara riktiga entusiaster


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Man dör av att pendla. Men man kan hinna se en del serier på tåget, dock är det aldrig värt det i slutändan.


signatur

Tempus fugit.

Skribent
Skrivet av conthox:

Men du? Har dom god pizza?

Jag har ingen aning om hur Mariefred är, jag har aldrig varit där, men hoppas att ni kommer trivas

// edit

Skrivet av Johan Olander:

Om jag ska hälsa på, då vill jag ha på papper huruvida pizzan är bra eller ej. Kville har grymt goda pizzor och fin sushi. Det var därför vi flyttade hit.

Heh. Du fick det att låta som om ni flyttade dit endast för maten. Måste vara riktiga entusiaster

Det gjorde vi naturligtvis inte, men goda pizzor är inte något negativt. Dessutom finns ett ställe som säljer svingoda falafelrullar för 30 spänn, men då måste vi gå 200 meter.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av conthox:

Men du? Har dom god pizza?

Jag har ingen aning om hur Mariefred är, jag har aldrig varit där, men hoppas att ni kommer trivas

// edit

Skrivet av Johan Olander:

Om jag ska hälsa på, då vill jag ha på papper huruvida pizzan är bra eller ej. Kville har grymt goda pizzor och fin sushi. Det var därför vi flyttade hit.

Heh. Du fick det att låta som om ni flyttade dit endast för maten. Måste vara riktiga entusiaster

Det gjorde vi naturligtvis inte, men goda pizzor är inte något negativt. Dessutom finns ett ställe som säljer svingoda falafelrullar för 30 spänn, men då måste vi gå 200 meter.

Du skulle kunna tipsa dem om hemkörning. Så slipper du promenaden.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Johan Olander:

Dessutom finns ett ställe som säljer svingoda falafelrullar för 30 spänn, men då måste vi gå 200 meter.

Du skulle kunna tipsa dem om hemkörning. Så slipper du promenaden.

Hemkörning 200 m


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Mariefred! Nepp, för långt bort för att besöka, det är bäst vi säger upp vänskapen nu.

Jag kan däremot vinka av dig och Simon på perrongen, i regnet.

Jag kommer vänta utanför pizzerian, och med tårögd blick spana mot horisonten efter en Fredrik och Simon formad silhuett.

Hejdå Fredrik och Simon, this is it. Remember you always.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det finns jäkligt goda hamburgare på golfklubben.
Annars så får du besöka Leila...hennes bak & bullar går inte av för hackor...

Nice, lycka till på nya stället


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kolla in kom ihåg listan för flytt på http//:www.moveria.se de har dock inte nämnt något om att kolla in den lokala pizzerian. Det måste läggas till där. Lycka till med flytten!

Medlem

Lycka till med flytten hörni.

Medlem

Famous Swedish actor Dolph Lundgren has a summer home in Mariefred, så det är ju alltid nåt.

1
Skriv svar