Frågor ang. 3ds

Medlem
Frågor ang. 3ds

Jag har funderat på att skaffa ett 3ds ett tag främst eftersom att dom nya pokemon spelen kommer ut snart och dom ser grymt bra ut, men då är den största frågan är det värt att plocka in 3ds samt spel från USA? och om det är värt vart ifrån är det bäst att köpa?

Medlem

Nu finns ju tyvärr inte Axelmusic längre. Annars handlade jag mina spel därifrån. Dock var ju Ds regionfri. Det är ju inte 3ds.

Jag hade nog köpt ett svenskt 3ds och beställt spel från zavvi


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skribent

När det kommer till att importera spel från USA/Kanada är gamla hederliga videogamesplus.ca alltid att lita på. Där kan du dra hem en XL-maskin för 1300, men som sagt är den regionslåst vilket innebär att spel köpta i Sverige inte kommer att fungera.

Men VG+ skickar grejer till Sverige på en vecka och ibland snabbare än så. Många Atlus RPG ser ut att förbli exklusiva för USA, så det lönar sig ju i längden om man är intresserad av den typen av spel.

Medlem

Ursäkta om jag snor tråden, men jag har också en fråga angående 3DS. Om jag köper en vanlig 3DS, dvs inte XL, finns det några nackdelar förutom storleken på skärmarna? Jag kommer att kunna spela alla kommande spel även på den lilla versionen?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ursäkta om jag snor tråden, men jag har också en fråga angående 3DS. Om jag köper en vanlig 3DS, dvs inte XL, finns det några nackdelar förutom storleken på skärmarna? Jag kommer att kunna spela alla kommande spel även på den lilla versionen?

Ja, du kommer att kunna spela alla kommande spel. Nackdelar med vanliga 3DS är kortare batteri tid och mindre lagringsplats(2GB jämfört med XLs 4GB SD-kort), dessa går dock att byta ut mot 8, 16 eller 32GB. Sen är start, select och home knapparna omdesignade på XL.

Medlem
Skrivet av raiiga:
Skrivet av Jozo:

Ursäkta om jag snor tråden, men jag har också en fråga angående 3DS. Om jag köper en vanlig 3DS, dvs inte XL, finns det några nackdelar förutom storleken på skärmarna? Jag kommer att kunna spela alla kommande spel även på den lilla versionen?

Ja, du kommer att kunna spela alla kommande spel. Nackdelar med vanliga 3DS är kortare batteri tid och mindre lagringsplats(2GB jämfört med XLs 4GB SD-kort), dessa går dock att byta ut mot 8, 16 eller 32GB. Sen är start, select och home knapparna omdesignade på XL.

Okej, det kanske är vettigare att lägga några extra hundralappar och skaffa XL istället med andra ord

1
Skriv svar