crysis är det bra

Medlem
crysis är det bra

jag vill köpa crysis men mitt grafikkort pallar det inte vilket gör


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

Det är mer än bara bra;) beror på vad du gillar för spel, men eftersom du har dåligt grafikkort så har du nog antagligen en dålig burk. Så uppgradera datorn sen är det bara att köpa och skjuta:)

Medlem

Det beror på vilken budget du har för grafikkort...har du pengar så skaffa ett 8800gt. Har du lite mindre så skaffa ett 8600gt, är i stort sätt lika bra. Jag kör själv 8600gt och det klarar crysis hur bra som helst!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jämföra 8800GT med ett 8600GT funkar inte riktigt. Mycket mycket stor skillnad på de 2 korten..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Alltså spelet har blivit mer av en TECH demo än ett riktigt spel. Det är otroligt snyggt med mera men samtidigt extremt dåligt optimerat osv.(kört de med amd 4200+,5600+,Core2Quad).

För gameplayet är min personliga åsikt att det är lite buggat mycket extremt knepiga saker som händer från gång till gång speciellt med AI'n.

Medlem

Inte dåligt optimerat.. krävande däremot. Crysis är jävligt fint optimerat, lirar det på min andra burk med ett x1950xt på high. Brorsan lirar på medium-high med ett geforce 6 kort. Crysis är bra optimerat. Dessutom borde du fatta att det är grafikkortet allt hänger på, olika CPUer gör ingen större skillnad, har du ett sugigt graffe så är det klart du inte kan lira på högre inställningar även om du har 5600+ eller quadcore. Du måste begripa att crysis använder den mest krävande grafikmotorn idag, det är anledningen till att det är krävande, inte för att det är dåligt optimerat.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Inte dåligt optimerat.. krävande däremot. Crysis är jävligt fint optimerat, lirar det på min andra burk med ett x1950xt på high. Brorsan lirar på medium-high med ett geforce 6 kort. Crysis är bra optimerat. Dessutom borde du fatta att det är grafikkortet allt hänger på, olika CPUer gör ingen större skillnad, har du ett sugigt graffe så är det klart du inte kan lira på högre inställningar även om du har 5600+ eller quadcore. Du måste begripa att crysis använder den mest krävande grafikmotorn idag, det är anledningen till att det är krävande, inte för att det är dåligt optimerat.

Begriper de nog bättre än dej.
Kört crysis på följande : 1900GT , 8800GTS 320,
8800 GTS V2 512mb.

Spelet är dåligt optimerat och skalar illa , ingen fanboyism behövs grabben. Det är fakta.. ja spelet kräver mycket ingen har sagt att det inte gör det men å andra sidan är det dåligt optimerat.

Half life 2 är ett av de största exemplen på väl optimerat på en stor skala av datorer.

Call of Duty 2 = Väldigt dåligt optimerat medans Call of Duty 4 piffade till motorn rejält och gjorde den riktigt väl optimerad för dx9 spelare på alla rigs.

Medlem

Du är patetisk... Ställ ner inställningarna om du vill spela utan lagg på 1900gt, medium eller så. Det är inte dåligt optimerat, försök att få in det i din tröga skalle. Spelets val av grafikmotor är på både gott och ont. Du kan ju inte jämföra Crysis med spel som HL2 och Cod, det har långt ifrån samma ytor och miljöer att rendera. Hl2 och cod har ganska små ytor om man jämför med crysis, små och trånga och linjära. Dessotom har crysis betydligt högre upplösta texturer, avancerade skuggor och HDR ljus och och många andra tekniker vilket hl2 inte har, och sedan är typen av miljöer mycket mer krävande än det i hl2, all växtlighet, alla träd och allt gräs och buskar som kastar och tar emot skuggor äter framerates ska du veta. Ska du jämföra crysis ska du jämföra med ett spel som har ungefär samma miljöer. Ta Oblivion är ett bra exempel, du vet ju att det var jävligt krävande när det kom speciellt i skogen och är fortfarande ganska krävande på högre inställningar. Crysis är ännu mer krävande vilket är helt förståeligt. Skulle du göra om half-life 2 i cryengine2 motorn skulle det inte alls vara samma sak, då hade det inte laggat på högre inställningar.

Spelet skalar väldigt bra, har en kompis som kan spela det på ett radeon 9800 och pentium 4 och en annan som spelar det på ett geforce 6600 med en gammal athlon xp utan problem. Där har du bra optimering. Sänk inställningarna och sluta gnäll... Tror du att ägarna till en McLaren F1 klagar över att bilen drar nästan 4 liter milen?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Du är patetisk... Ställ ner inställningarna om du vill spela utan lagg på 1900gt, medium eller så. Det är inte dåligt optimerat, försök att få in det i din tröga skalle. Spelets val av grafikmotor är på både gott och ont. Du kan ju inte jämföra Crysis med spel som HL2 och Cod, det har långt ifrån samma ytor och miljöer att rendera. Hl2 och cod har ganska små ytor om man jämför med crysis, små och trånga och linjära. Dessotom har crysis betydligt högre upplösta texturer, avancerade skuggor och HDR ljus och och många andra tekniker vilket hl2 inte har, och sedan är typen av miljöer mycket mer krävande än det i hl2, all växtlighet, alla träd och allt gräs och buskar som kastar och tar emot skuggor äter framerates ska du veta. Ska du jämföra crysis ska du jämföra med ett spel som har ungefär samma miljöer. Ta Oblivion är ett bra exempel, du vet ju att det var jävligt krävande när det kom speciellt i skogen och är fortfarande ganska krävande på högre inställningar. Crysis är ännu mer krävande vilket är helt förståeligt. Skulle du göra om half-life 2 i cryengine2 motorn skulle det inte alls vara samma sak, då hade det inte laggat på högre inställningar.

Spelet skalar väldigt bra, har en kompis som kan spela det på ett radeon 9800 och pentium 4 och en annan som spelar det på ett geforce 6600 med en gammal athlon xp utan problem. Där har du bra optimering. Sänk inställningarna och sluta gnäll... Tror du att ägarna till en McLaren F1 klagar över att bilen drar nästan 4 liter milen?

Brukar faktiskt aldrig jämnföra dessa spel speciellt då det är extremt olika jag vet cod vs bf eller liknande helt olika historier i gameplay & vad dem siktar på och krävs.

Men optimeringsvis i säg är de fan jämnförbart ändå. De har lyckats , crysis har det inte.. det rullar extremt dåligt i vilket fall och det är ingen lögn..

Har du ens varit aktiv inom några av dessa spel's communitys?

Själv varit del av crysis-online, incrysis sedan länge och lirad cod sedan 2003 i clan och kört hl serien en del när den kom m.m.

Half life flöt på extremt bra redan 04 då de kom på en dator som idag skulle räknas som en papperskartong med celeron & geforce 2 64mb.

Crysis är snyggt och det kräver mycket men kom inte med något så patetiskt som om att det skalar väl... sen kan du ju se vad andra tycker om ämnet också bara ta dig en titt runt nätet ganska delade åsikter.

Medlem

Fattar du fortfarande inte att det inte är samma miljöer och att djungel/skogsmiljöer med stora ytor är betydligt mer krävande att rita upp? och att det är därför crysis är krävande, inte dåligt optimerat. Vad menar du med att det inte skalar väl? Alla kort från geforce 6600/ Athlon XP och Radeon 9800 / pentium 4 och uppåt går att lira crysis på och flytande... Det skalar ju bra med tanke på vilka miljöer spelet har. Du kan inte jämföra crysis med hl2 och call of duty. Redan i innomhus miljöer är crysis betydligt mindre krävande.

Folk klagar på att spelet är dåligt optimerat när det är krävande, det är bara något nytt ord folk använder. När Far cry släpptes var det samma sak, inte många system som kunde lira det på max grafik, om ens något? klagade man över dålig optimering då? Nej... När det kom hade jag ett 6800gt vilket var bland dom bästa korten då, jag kunde fan inte lira det på särskillt höga inställningar. Det finns inget annat spel som är i närheten av crysis miljöer kombinerat med dess grafik. Oblivion är väl ett av det närmaste, och du vet ju att det var jävligt krävande när det kom, och är fortfarande ganska krävande. Jag får 30 - 40 fps på High i 1280x1024 i crysis vilket är jävligt bra. Spelet är inte dåligt optimerat, bara krävande. Crysis använder den mest avancerade grafikmotorn som finns idag och därför är det krävande.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Fattar du fortfarande inte att det inte är samma miljöer och att djungel/skogsmiljöer med stora ytor är betydligt mer krävande att rita upp? och att det är därför crysis är krävande, inte dåligt optimerat. Vad menar du med att det inte skalar väl? Alla kort från geforce 6600/ Athlon XP och Radeon 9800 / pentium 4 och uppåt går att lira crysis på och flytande... Det skalar ju bra med tanke på vilka miljöer spelet har. Du kan inte jämföra crysis med hl2 och call of duty. Redan i innomhus miljöer är crysis betydligt mindre krävande.

Folk klagar på att spelet är dåligt optimerat när det är krävande, det är bara något nytt ord folk använder. När Far cry släpptes var det samma sak, inte många system som kunde lira det på max grafik, om ens något? klagade man över dålig optimering då? Nej... När det kom hade jag ett 6800gt vilket var bland dom bästa korten då, jag kunde fan inte lira det på särskillt höga inställningar. Det finns inget annat spel som är i närheten av crysis miljöer kombinerat med dess grafik. Oblivion är väl ett av det närmaste, och du vet ju att det var jävligt krävande när det kom, och är fortfarande ganska krävande. Jag får 30 - 40 fps på High i 1280x1024 i crysis vilket är jävligt bra. Spelet är inte dåligt optimerat, bara krävande. Crysis använder den mest avancerade grafikmotorn som finns idag och därför är det krävande.

Sa jag att man måste maxxa det ?
Nej de flyter på ganska illa på medium även för många och inte är de någon som helst boost mellan stora generation grafikkort för crysis.

Att spelet skulle som utlovat skala tebax 2-3 år och FLYTA (FPS) är bullshit.

Jag jämnför med cod och andra spel på optimerings stadiet, de optimerad sig iaf. HL2 var ingen som heller kunde maxxa du vet, det var stor teknologi framgång just då precis som DOOM3.
Men för engång skull hade motorn bra stöd för alla generationer.

Och om crysis måste rita upp så mycket? Är det nåogn ursäkt till att de inte ska vara väl optimerat ..? ens på MEDIUM. pfff

Den här disskutionen leder ingenstans vi har delade åsikter PUNKT.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sa jag att man måste maxxa det ?
Nej de flyter på ganska illa på medium även för många och inte är de någon som helst boost mellan stora generation grafikkort för crysis.

Att spelet skulle som utlovat skala tebax 2-3 år och FLYTA (FPS) är bullshit.

Jag jämnför med cod och andra spel på optimerings stadiet, de optimerad sig iaf. HL2 var ingen som heller kunde maxxa du vet, det var stor teknologi framgång just då precis som DOOM3.
Men för engång skull hade motorn bra stöd för alla generationer.

Och om crysis måste rita upp så mycket? Är det nåogn ursäkt till att de inte ska vara väl optimerat ..? ens på MEDIUM. pfff

Den här disskutionen leder ingenstans vi har delade åsikter PUNKT.

Du är ju blåst, Spelet flyter visst bra på medium, även på äldre kort som geforce 6 och uppåt. Herregud människa.

Och spelet flyter visst på 2 - 3 år gamla datorer om man sänker inställningarna. Både 9800pro och 6600gt är mer än 2 - 3 år gammla, 6600gt från november 2004 det blir 3 år gammalt och 9800pro är snart 5 år gammalt och båda funkar utomordentligt att spela crysis på.

Du fattar fortfarande inte att både half-life 2 och doom3 och mindre omgivningar att rendera samt mindre object och annat, och att i crysis utomhus miljöer är det mycket mycket mer som måste ritas upp av grafikkortet det är det som gör det krävande, inte sämre optimerat. Räcker med att du spawnar in 20 - 30 kroppar i half-life 2 så börjar det lagga, kallar du det bra optimerat? Du verkar inte fattar hur saker och ting fungerar lilla vän, men kaxig är du.

Den här "diskussionen" leder ingenstans för att du är trög och har dåligt med kunskaper och konstiga åsikter som är helt befängda.

Nu får du ge dig!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Vila i frid

Laxen, detta är din sista varning. Om du inte slutar med personangreppen kommer du bli permanent bannad från sidan.

Väljer att skriva detta öppet som ett sista försök då du inte verkar lyssna annars.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av zauii89:

Sa jag att man måste maxxa det ?
Nej de flyter på ganska illa på medium även för många och inte är de någon som helst boost mellan stora generation grafikkort för crysis.

Att spelet skulle som utlovat skala tebax 2-3 år och FLYTA (FPS) är bullshit.

Jag jämnför med cod och andra spel på optimerings stadiet, de optimerad sig iaf. HL2 var ingen som heller kunde maxxa du vet, det var stor teknologi framgång just då precis som DOOM3.
Men för engång skull hade motorn bra stöd för alla generationer.

Och om crysis måste rita upp så mycket? Är det nåogn ursäkt till att de inte ska vara väl optimerat ..? ens på MEDIUM. pfff

Den här disskutionen leder ingenstans vi har delade åsikter PUNKT.

Du är ju blåst, Spelet flyter visst bra på medium, även på äldre kort som geforce 6 och uppåt. Herregud människa.

Och spelet flyter visst på 2 - 3 år gamla datorer om man sänker inställningarna. Både 9800pro och 6600gt är mer än 2 - 3 år gammla, 6600gt från november 2004 det blir 3 år gammalt och 9800pro är snart 5 år gammalt och båda funkar utomordentligt att spela crysis på.

Du fattar fortfarande inte att både half-life 2 och doom3 och mindre omgivningar att rendera samt mindre object och annat, och att i crysis utomhus miljöer är det mycket mycket mer som måste ritas upp av grafikkortet det är det som gör det krävande, inte sämre optimerat. Räcker med att du spawnar in 20 - 30 kroppar i half-life 2 så börjar det lagga, kallar du det bra optimerat? Du verkar inte fattar hur saker och ting fungerar lilla vän, men kaxig är du.

Den här "diskussionen" leder ingenstans för att du är trög och har dåligt med kunskaper och konstiga åsikter som är helt befängda.

Nu får du ge dig!

Du får ta och knipa igen näbben serru, trögfan till fanboy.
Orka lyssna på dej ens patetiskt.

Crysis ritar upp massa mer SO WHAT? bac in the
days vare inte så lätt heller även om det var mindre , idag har kortet stöd för det och spelet borde klarats av bättre.

Du ska se att inom en snar framtid kommer liknande titlar som crysis som lär klara av det hela mycket bättre på optimeringsstadiet & vad ska du då skylla på? Lolita!

Herre gud lägg ner... eller gå och jobba på Crytek.

Medlem

"Crysis ritar upp massa mer so what?" What är att det blir väldigt mycket mer krävande och att spelet flyter sämre på äldre datorer än vad det hade gjort om det hade haft samma bandesign som call of duty och half-life. Får jag fråga vad du menar med "stöd för"? Vad är det som inte fanns stöd till "bac in the days" som finns nu? Menar du dx10 så gäller det inte för min del då jag spelar över dx9 vilket det flesta andra också gör.

Du kallar mig trög och patetisk när jag bara bevisat att du har fel. Du har ju inte ens några riktiga motargument, du kan inte styrka dina argument på något plan vilket gör det ganska svårt att tolka vad du pratar om, med andra ord är det som du skriver skitsnack. Sedan talar du mot dig själv, du säger att spelet inte går att spela bra på 2 - 3 år gamla datorer när det visst gör det, och att spelet skalar dåligt. Du vet inte vad du pratar om och det är det som gör denna diskussion meningslös.

"du ska se att inom en snar framtid kommer liknande titlar som crysis som lär klara av det hela mycket bättre på optimeringsstadiet"

Det är ju vad du tror din teori, en ren gissning med andra ord. Du har inte förstått principen med hur grafik och uppbyggnad av spel grafik fungerar. Jag tycker inte du ska snacka så mycket när du inte är så insatt i frågan.

Varför ska jag lägga ner? Ska jag lägga ner så att du vinner? Varför ska du vinna när det som du säger är osanning och skitsnack? De andra som läser här på fz i crysis tråden ska alltså bli lurad av en person som inte vet så mycket om frågan och som kommer med felaktig information? Så tycker inte jag att det ska vara, därför rättar jag till det. Det mesta som du sagt i denna tråd är nämligen inkorrekt.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Shit vad ni båda tar i!
Men jag måste hålla med Laxen, Crysis är VÄLDIGT VÄLDIGT väl optimerat.. till skillnad från spel som inte kräver något i grunden, se t.ex. CoD4.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag kan klart rekommendera Crysis.

Jag har både spelat igenom Crysis och CoD4(som bra jämförelse på fps just nu).

Utan att nämna hur väl optimerat spelen är så fick jag ut mycket mer av crysis, som i stort var det av spelen som erbjöd något som kändes nytt och skapade en bättre inlevelse även om känslan av "verkligehet" var klart starkare i Cod.

CoD hade jag mycket större förväntningar på, även fast jag hört hur linjärt det är så trodde jag inte att det skulle vara så rakt igenom hela spelet. Det är visserligen meningen att man skall uppfatta hur en krigsmiljö fungerar och att man inte har tid med att tänka igenom allt när man är på plats, och det lyckas ju utmärkt. Dessutom är berättandet och storyn mycket trevlig trots det klichéaktiga sättet det läggs fram på.

Men som underhållning så var Crysis klart bättre då man kände att man hade många fler möjligheter och bättre kontroll, plus att det man ville göra gick att göra.

Jag rekommenderar Crysis.

Medlem

Vi får väl se hur Far Cry 2 presterar när det kommer ut som har minst lika bra grafik vad jag har sett som crysis. Enligt showdemon så verkar det flyta bra, undra bara på vilken hårdvara dem spelade det?

Medlem

Jag håller också med Laxen

zauii89 har rätt.

det är dåligt optimerat, sen att det är sjukt mycket större en vanliga linjära spel är en annan sak.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

zauii89 har inte rätt. Det är en fotbollskille som inte är särskillt insatt i frågan, eller hur grafikmotorer, leveldesign och hårdvara fungerar i övrigt heller för den delen.

"Stolpskott" jo jag tackar ja...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av Laxen:

Du är ju blåst, Spelet flyter visst bra på medium, även på äldre kort som geforce 6 och uppåt. Herregud människa.

Ehh.. nej.
Har ett 7600GT kort på en p4 och nej det flyter inte ens på 800*600 riktigt vid explosioner eller 5-6 fiender samtidigt:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Propy:

Det beror på vilken budget du har för grafikkort...har du pengar så skaffa ett 8800gt. Har du lite mindre så skaffa ett 8600gt, är i stort sätt lika bra. Jag kör själv 8600gt och det klarar crysis hur bra som helst!

Haha, 8800GT krossar 8600GT med hästlängder

Medlem
Skrivet av mr speed:

Ehh.. nej.
Har ett 7600GT kort på en p4 och nej det flyter inte ens på 800*600 riktigt vid explosioner eller 5-6 fiender samtidigt:P

Geforce 7600 är mellansegment och inte mycket snabbare än 6800 ultra som jag hade. Sedan beror det helt klart på vilken Cpu du har eftersom att fysiken i crysis nu får bearbetas av din cpu i stället för till skillnad grafikkortet så som geforce 8 serien gör. Sedan är det alltid generellt mer krävande i strider och vid explotioner. Jag kan spela på veryhigh i 1024x med ganska bra flyt men i strider och vid explotioner så droppar fps'en markant. Hur mycket ram minne har du? Om du har mindre än 1024 kommer du få sämre prestanda.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Skrivet av Laxen:
Skrivet av mr speed:

Ehh.. nej.
Har ett 7600GT kort på en p4 och nej det flyter inte ens på 800*600 riktigt vid explosioner eller 5-6 fiender samtidigt:P

Geforce 7600 är mellansegment och inte mycket snabbare än 6800 ultra som jag hade. Sedan beror det helt klart på vilken Cpu du har eftersom att fysiken i crysis nu får bearbetas av din cpu i stället för till skillnad grafikkortet så som geforce 8 serien gör. Sedan är det alltid generellt mer krävande i strider och vid explotioner. Jag kan spela på veryhigh i 1024x med ganska bra flyt men i strider och vid explotioner så droppar fps'en markant. Hur mycket ram minne har du? Om du har mindre än 1024 kommer du få sämre prestanda.

Har 2 gig ram men har sedan länge konstaterat att jag väntar med crysis tills jag köper ny dator:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

min väntan är snart över. jag har liksom flera andra tjurat och vägrat knappt titta på ingame filmer på nätet förrän man själv har dator stark nog att köra det på bra grafik.
jag får nu inte en dator med lite godis här innan helgen (e8400, 3870x2, etc...som ska vrålklockas) och nu %#¤"&%# ska det köras crysis för mig med!
har i väntan på mina grejer örjat våga titta på ingame filmer och och nu tycker jag min väntan vart bara jobbigare!:) vill ha det nu!
Alltså sjukt vad det ser snyggt ut?!
"Very high"filmerna jag sett ser snuskigt bra ut.

Medlem

Hehe, det låter bra. Första timmen i spelet är den allra roligaste. Testa på nanodräkten, testa fysiken, kasta saker och koreaner, spränga hus och skjuta av träd xD


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hehe, det låter bra. Första timmen i spelet är den allra roligaste. Testa på nanodräkten, testa fysiken, kasta saker och koreaner, spränga hus och skjuta av träd xD

Du menar precis som vilken annan verkligen dag i livet som helst?

Cant wait!

Inaktiv

Jag tycker att Crysis var sådär faktiskt, inte mycket för FPS där du får en dräkt med massa olika styrkor och dylikt. Men ett bra spel är det ju, ingen tvekan. Jag kör det förövrigt på High med min burk (5000+ 2gig 880Mhz, 3850 256mb, allt överklockat) med upplösningen 1280x1024.
Sen angåene om det är optimerat eller ej, svårt att säga, det ser ju faktiskt fruktansvärt bra ut. Kan vara att det är extremt krävande eller att det inte är särsklit optimerat. Tänkte icke ge mig in i den striden.

Medlem

hmm, inte för att det spelar sådan stor roll, men varför kan jag inte välja upplösning högre än 1600x1200 ?

12
Skriv svar