Nya Ace Combat är free to play

Robot
Medlem
Nya Ace Combat är free to play

Som vanligt är jag glad över att FZ är free to read

Ej menat som en diss! (Kom på att det kunde uppfattas på det sättet) Skönt att slippa betala helt enkelt.

Medlem

Enda nackdelen med free to play är att det ofta är dyrt.

Medlem

Varför måste så många spel bli f2p?

phi
Medlem
Skrivet av Satheus:

Varför måste så många spel bli f2p?

Pengar.

Skribent
Skrivet av phi:
Skrivet av Satheus:

Varför måste så många spel bli f2p?

Pengar.

Precis, det är svårt att övertyga folk om att lägga ut en sjuhelsikes massa pengar på ett spel. Istället gör man sitt spel gratis att spela, men ser till att de som verkligen gillar spelet kan överösa spelskaparen med en massa pengar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om de gör ett spel som är gratis som du älskar att spela så.. är det väll inte mer än rätt att supporta utvecklarna av spelet?

Man lägger väll inte pengar på ett dåligt spel man inte gillar att spela.. eller?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av phi:
Skrivet av Satheus:

Varför måste så många spel bli f2p?

Pengar.

Precis, det är svårt att övertyga folk om att lägga ut en sjuhelsikes massa pengar på ett spel. Istället gör man sitt spel gratis att spela, men ser till att de som verkligen gillar spelet kan överösa spelskaparen med en massa pengar.

Kan de inte typ ge ut ett demo istället?

Nej men allvarligt, grejen med F2P är ju att dels fånga in, dels hålla kvar. Många kan nog få andra att prova ett spel, men den där andra lilla detaljen, att behålla de spelare som nappat på kroken tillräckligt länge för att de ska vilja köpa fördelar eller speltid eller vad det nu kan vara i spelet, det förutsätter nästan en speldesign som är avsiktligt beroendeframkallande, orättvis eller ologisk. Jag menar, vissa spel kan man ju klara med fusk, och att köpa sig till fördelar (fusk) redan från början känns ju fel.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Varför måste så många spel bli f2p?

För att människor har olika stora plånböcker och man försöker få de som har mycket pengar betala mer än de som har mindre.

Medlem

Ace combat 6 verkare vara det sista ace combaten för mig.

1
Skriv svar