Muslagg i Metro 2033, hjälp!

Medlem
Muslagg i Metro 2033, hjälp!

Har precis tänkt börja lira Metro 2033 då det va rea på steam för ett tag sen.
Har inte lirat det förut och det verkar bra.

Dock stöter jag på ett problem jag inte blir av med. Oavsett inställningar så är det enorm inputlag från musen. Helt ospelbart.

Rör jag musen lite å ett håll, tar det cirka 2 sekunder innan spelet rör sig, men då rör det sig inte lite utan enormt mycket och sen studsar tillbaka.

T.ex. en rörelse på musen som ska motsvara 45 grader, blir i spelet först 180 grader och sen tillbaka 120 grader.

Har inte ens lyckats ta mig förbi första dörren i kampanjen då jag inte kan fokusera på att öppna ventilen...

Har provat att ominstallera, byta drivers, ändra och sänka inställningar i spelet, men inget verkar hjälpa och jag har googlat runt utan att hitta något bra förslag på lösning.

Någon som har några idéer?

Tack på förhand


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Om du har någon extra skärm hemma så testa den.
Spelade metro på min 40tum, och fick liknande problem som du har, men kör jag på min 20um så funkar det utmärkt.
(Vrf det är så får dock någon annan svara på)


signatur

Rwa?

Medlem

Glömde skriva att jag har samma problem oavsett om jag spelar på 1 skärm eller i surround på tre skärmar.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Kan det ha med Hertz:en att göra? Antar att om du spelar med tre skärmar i surround så är det tre likadana skärmar, så lär inte spela någon roll vilken du spelar på. Så testa ändra bilduppdateringen och se om det hjälper.


signatur

Rwa?

Medlem

Kan bara köra de i 60Hz. Har inte stött på något liknande problem i andra spel förut.
Därav har jag börjat fundera på om det är något i koden eller i någon fil jag kan ändra som rör just metro för att få ordning på det.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Kan bara köra de i 60Hz. Har inte stött på något liknande problem i andra spel förut.
Därav har jag börjat fundera på om det är något i koden eller i någon fil jag kan ändra som rör just metro för att få ordning på det.

Kolla om det finns någon inställning för musfiltrering. I så fall, stäng av det och se om det blir bättre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Kolla även om Vsync är aktiverat och om du kan slå av det i någon fil, gav muslagg för mig i Skyrim (dock inte så grovt som för dig)

Medlem

Vsync hjälpte inte, inte heller har jag hittat något för musfiltrering.
Provade även last light och får exakt samma problem där.

Något i de spelmotorerna verkar inte vara kompatibla med vad jag kör.

Funkar utan problem i alla andra spel, även steamspel som deus ex, hitman osv.

Tror jag hittade problemet, kopplade in en trådlös mus som jag kör med min bärbara, och då försvann lagget om jag kör med den musen.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Använder din mus nån mjukvara för macron och sådant? Testa o stänga av den isåfall.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar