Total War: Rome II

Robot
Total War: Rome II

Vi skickade vår krigsstrateg Mats till dagens faktiska Rom för att dricka rom - eller om det var för att spela Total War: Rome II. Vi minns ärligt talat inte.

#total-war-rome-ii


Medlem

"Paratus est corpus meum"

Medlem
Skrivet av Traxad:

Verkar mäktigt!
Vill påpeka dock att det var Titus Pullo som spikade upp Ciceros händer, såg avsnittet igår xD

Får ta och installera första spelet igen. Är en lång väntan till september.

Tänkte precis skriva detta Iaf så sjukt taggad för detta, och denna förhandstitten gör det ju lite jobbigare i väntan...

Medlem

"..förbättrade artificiella intelligensen..."

Har de inte sagt det i tio års tid nu? Jag tror på det när jag ser det med egna ögon.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

CE är bokad för länge sedan

Medlem

Verkar grymt men jag är ändå lite tveksam.

Jag har slutat förboka AAA titlar eller dyrare spel.

Det som jag är mest skeptiskt till är samma som i övriga TW spel senaste tiden.

Trupp rörelsen, förstår inte varför trupperna ska röra sig så satans fort och kunna springa oändligt. Tycker det förstör kännslan och taktiken i striderna

Tex blir man flankad eller en flank faller spelar det ingen roll för man kan springa med en enhet från högra flanken på 5sekunder.

Måste nog vänta tills modar tex Darthmod som ändrade allt detta i Empire och Shogun2 så det blir spelbart.

Synd han inte är aktiv något med vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Salami:

Verkar grymt men jag är ändå lite tveksam.

Jag har slutat förboka AAA titlar eller dyrare spel.

Det som jag är mest skeptiskt till är samma som i övriga TW spel senaste tiden.

Trupp rörelsen, förstår inte varför trupperna ska röra sig så satans fort och kunna springa oändligt. Tycker det förstör kännslan och taktiken i striderna

Tex blir man flankad eller en flank faller spelar det ingen roll för man kan springa med en enhet från högra flanken på 5sekunder.

Måste nog vänta tills modar tex Darthmod som ändrade allt detta i Empire och Shogun2 så det blir spelbart.

Synd han inte är aktiv något med vad jag vet.

Darth gör sitt eget spel nu.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"..förbättrade artificiella intelligensen..."

Har de inte sagt det i tio års tid nu? Jag tror på det när jag ser det med egna ögon.

Fast den har ju blivit bättre för varje spel som kommer, inte lika mycket som man skulle vilja men men...

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"..förbättrade artificiella intelligensen..."

Har de inte sagt det i tio års tid nu? Jag tror på det när jag ser det med egna ögon.

Till och med Empire hade bättre AI än tidigare spel, även om AIn blev sämre på en del aspekter. Men i shogun 2 så är ju AIn riktigt bra. Jag har fått däng ett antal gånger på legendary svårighetsgrad.

Medlem
Skrivet av Salami:

Verkar grymt men jag är ändå lite tveksam.

Jag har slutat förboka AAA titlar eller dyrare spel.

Det som jag är mest skeptiskt till är samma som i övriga TW spel senaste tiden.

Trupp rörelsen, förstår inte varför trupperna ska röra sig så satans fort och kunna springa oändligt. Tycker det förstör kännslan och taktiken i striderna

Tex blir man flankad eller en flank faller spelar det ingen roll för man kan springa med en enhet från högra flanken på 5sekunder.

Måste nog vänta tills modar tex Darthmod som ändrade allt detta i Empire och Shogun2 så det blir spelbart.

Synd han inte är aktiv något med vad jag vet.

Trupprörelserna ska tydligen fått sig en enorm overhaul. I jämförelse med tidigare spel så kan inte trupperna passera genom viss terräng. Bla. kan de inte gå bergskammar. Dessutom ska du vara medveten om att varje turn är ett X antal månader och marschen ska simuleras under hela denna tid. Alltså är det inte så konstigt att de kan gå hyfsad långt. Angående flankeringen är det väl inte så konstigt? Tom. dåvarande armer kunde snabbt motstå en flankeringsmanöver om den uppfattades nog snabbt. Kom ihåg att du inte lider av den sortens problem som dåvarande generaler gjorde med dålig kommunikation och dålig överblick av slagfältet.

Skrivet av Tybalt:

"..förbättrade artificiella intelligensen..."

Har de inte sagt det i tio års tid nu? Jag tror på det när jag ser det med egna ögon.

Och den har förbättrats något enormt. Går inte att jämföra den tafatta AIn i tex. Medieval II med den i Shogun.

Medlem

Shit vad jag längtar

Medlem

(Inb4 all downvotes)

Oetiskt att hajpa ett spel så här. Det finns många exempel på spel som blev sjukt hajpade, inklusive av FZ, men sedan floppade (inte försäljningsmässigt med kvalitémässigt). Diablo 3, Simcity etc.

Den sista meningen var bara onödig. Vi vet inte förrän vi har spelat spelet ordentligt.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

(Inb4 all downvotes)

Oetiskt att hajpa ett spel så här. Det finns många exempel på spel som blev sjukt hajpade, inklusive av FZ, men sedan floppade (inte försäljningsmässigt med kvalitémässigt). Diablo 3, Simcity etc.

Den sista meningen var bara onödig. Vi vet inte förrän vi har spelat spelet ordentligt.

Total War serien har alltid levererat TROTS Hype. Att kalla det Oetiskt är bara idiotiskt eftersom det inte har något med etik att göra i huvudtaget.

Medlem

Det jag undrar är om varje ny general man skaffar kommer ge de andra "upstart general" som i Shogun? Det var en av de mest irriterande sakerna med shogun 2 så jag hoppas man skippat den biten.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Sethernis:

(Inb4 all downvotes)

Oetiskt att hajpa ett spel så här. Det finns många exempel på spel som blev sjukt hajpade, inklusive av FZ, men sedan floppade (inte försäljningsmässigt med kvalitémässigt). Diablo 3, Simcity etc.

Den sista meningen var bara onödig. Vi vet inte förrän vi har spelat spelet ordentligt.

Total War serien har alltid levererat TROTS Hype. Att kalla det Oetiskt är bara idiotiskt eftersom det inte har något med etik att göra i huvudtaget.

Naturligtvis har det med etik att göra. FZ är en stor sida och har därför ett ansvar att ge råd till sina läsare som är balanserade. Att överdrivet hajpa ett spel, baserat på bara en preview, är om något idiotiskt.

Om du hade varit smartare så hade du skrivit: det är inte FZ's ansvar huruvida deras läsare blir påverkade av ogrundad hype ("BÄSTA SPELET EVAR!!1"), vilket naturligtvis stämmer, men samtidigt är det också ett ofrånkomligt faktum att många spelsidor, FZ inräknat, har hajpat spel och hjälpt till förbokningar, som sedan floppat(Diablo 3, Simcity etc).

Om Nylund fick ett positivt intryck så ska han naturligtvis skriva det, men att på rak arm påstå att spelet kommer bli bäst i hela serien, innan vi har fått tag i själva spelet under en längre period, är oansvarigt (och oetiskt) för en seriös hemsida.

Men som du ser så är jag tvingad att argumentera mot mig själv för annars kommer inga intelligenta motangrepp.

Medlem
Skrivet av Zarree:
Skrivet av Tybalt:

"..förbättrade artificiella intelligensen..."

Har de inte sagt det i tio års tid nu? Jag tror på det när jag ser det med egna ögon.

Till och med Empire hade bättre AI än tidigare spel, även om AIn blev sämre på en del aspekter. Men i shogun 2 så är ju AIn riktigt bra. Jag har fått däng ett antal gånger på legendary svårighetsgrad.

Svår AI ≠ Bra AI. Jag bryr mig helt ärligt inte om AI:n är korkad så länge den känns relativt mänsklig.


signatur

Have a good time!

Kommer detta med en level editor av något slag vore det kungligt.

Medlem
Skrivet av Mjölner:

Kommer detta med en level editor av något slag vore det kungligt.

Vad jag vet så ska den level editorn för shogun 2 ska göras om så att den kan användas till rome 2

Medlem

Kommer alla fraktioner att låta som inbitna britter som man hört i de senaste klippen, eller kan man hoppas på relativt rätt språk/dialekt för rätt land? (Tänker på danskarna med rysk dialekt i Medieval 2)

Medlem
Skrivet av Holstmeister:

Kommer alla fraktioner att låta som inbitna britter som man hört i de senaste klippen, eller kan man hoppas på relativt rätt språk/dialekt för rätt land? (Tänker på danskarna med rysk dialekt i Medieval 2)

hur var det i Rome1 egentligen? Jag har kört så mycket EB så jag minns faktiskt inte. Pratade de engelska med brytning som i MW?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar