Project Titan stöps om - utan månadsavgift

Robot
Project Titan stöps om - utan månadsavgift

F2p då?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Förmodligen B2P om man utgår från de flesta av Blizzards spel.

Geeks Gaming
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

Medlem

Antagligen B2P, Med RMAH och ingame cashshop.
Moooooo.

Tur att main bara spelar gamla blizzard spel numer, de nya är ju helt ...

Inaktiv

Herregud...varför gör Blizzard detta? ÄR det inte bättre att ta en månadskostnad så man slipper....ja ni vet.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Ja inte ens när man får betalt för att spela blizzard spelen är folk nöjda, själv har jag gått + 1300kr på diablo 3 sen release för att spela ett spel. ^^

Inaktiv
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Varför skulle man nöja sig med det när man vet att modellen väldigt sälla fungerar och i de flesta fall utnyttjas av utvecklarna för att tjäna mycket pengar och inte bryr sig om kvalitén. Det är nog du som borde ta ett steg tillbaka och tänka över hur smart det egentligen är.

Plus att om man ska gå in på Blizzard över lag så nej, jag är inte nöjd med deras senaste titlar eftersom att de är skräp när man jämför med deras super titlar tidigare. D3 har börjat fungera nu men är helt förstört p.g.a. RMAH och wow... ja wow är det mest nerdummade MMO som finns på marknaden sedan MoP släpptes.

Kommer hålla ett öga öppet för Titan men om de bestämmer sig att köra F2p med in game shop så kan de glömma det.

Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

Att dom känner behovet att trycka på att de har ett kvalitetsfokus tyder på att de tänker göra något impopulärt

Inaktiv
Skrivet av Dicez:
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Ja inte ens när man får betalt för att spela blizzard spelen är folk nöjda, själv har jag gått + 1300kr på diablo 3 sen release för att spela ett spel. ^^

Hur mycket var timlönen?

Medlem

Timlönen har väl ingen betydelse. Har har fått betalt för att spela istället för tvärtom.

Medlem
Citat:

Han tryckte på att en av grundstenarna hos utvecklarna var deras "engagemang för kvalité"

Det har ju inte varit sant de senaste 5 åren..

Medlem

Fy fan om det blir något med pay to win! fan vad besviken jag skulle vara!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Lär följa deras senaste spel, Hearthstone. Du får grunden av spelet men måste köpa dig till resten för flera gånger vad ett vanligt spel kostar.

Alla spel startar eller slutar så här numera, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Timlönen har väl ingen betydelse. Har har fått betalt för att spela istället för tvärtom.

Im pretty sure it was meant to be a joke.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hey, så länge spelet inte är fullständigt free2play så håller det nog ute de flesta ryssar och tolvåringar.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Herregud...varför gör Blizzard detta? ÄR det inte bättre att ta en månadskostnad så man slipper....ja ni vet.

http://www.steamgames.com/steamworks/images/micro.jpg

Vet inte riktigt vad som är så fel med cosmetics. I dota 2 fungerar det utmärkt!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Dicez:
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Ja inte ens när man får betalt för att spela blizzard spelen är folk nöjda, själv har jag gått + 1300kr på diablo 3 sen release för att spela ett spel. ^^

Hur mycket var timlönen?

Som Zappa sa, timlönen spelar väl ingen roll när man får betalt för nånting som man vanligtvis får betala för för att göra.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av showerguy:

Herregud...varför gör Blizzard detta? ÄR det inte bättre att ta en månadskostnad så man slipper....ja ni vet.

http://www.steamgames.com/steamworks/images/micro.jpg

Vet inte riktigt vad som är så fel med cosmetics. I dota 2 fungerar det utmärkt!

I GW2 med. Så det är ju bevisat att det går bra.

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Hur många gnällde på betalningsmetoden för SC2? Sitt ner i båten. Personligen kan jag känna att jag vill veta vad jag betalar för, och jag vill också hellre ha ett spel som omöjligt kan bli en "money sink", för då finns inga ambitioner att *bara* suga ur pengar ur sina kunder. Sen om det är en månadssub eller ett klassiskt b2p, är ganska irrelevant egentligen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Hur många gnällde på betalningsmetoden för SC2? Sitt ner i båten. Personligen kan jag känna att jag vill veta vad jag betalar för, och jag vill också hellre ha ett spel som omöjligt kan bli en "money sink", för då finns inga ambitioner att *bara* suga ur pengar ur sina kunder. Sen om det är en månadssub eller ett klassiskt b2p, är ganska irrelevant egentligen.

Vänta, B2P? Buy to pay? Borde det inte vara Pay to buy?

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av buadaniel:

Herrejävlar vilka grinpojkar ni är.

Ifall det är månadssubb så kommer ni grina över det, shit, småpojkar är vad ni är.

Lär ju fan grina om det är f2p, b2p, subscribtion, gratis overall.

Ni blir aldrig nöjda när de gäller blizzard spel.

Hur många gnällde på betalningsmetoden för SC2? Sitt ner i båten. Personligen kan jag känna att jag vill veta vad jag betalar för, och jag vill också hellre ha ett spel som omöjligt kan bli en "money sink", för då finns inga ambitioner att *bara* suga ur pengar ur sina kunder. Sen om det är en månadssub eller ett klassiskt b2p, är ganska irrelevant egentligen.

Vänta, B2P? Buy to pay? Borde det inte vara Pay to buy?

Tror han menade buy 2 play.


signatur

Burn in the light.

Medlem

För mig har blizzard blivit mer nostalgi från forna dagar, det de håller på med nu intresserar mig inte det minsta, och känns som det blivit Apple av det hela, namnet säljer snarare än produktens kvalité.

Tror det kommer gå bra för blizzard oavsett, men i min bok har blizzard spelat ut sin roll tills de kan bevisa motsatsen, vilket de ännu inte lyckats göra.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av slartibartfast:

F2p då?

Nej åter nej. Ge oss kvalitet spel i stället.

Jag tycker att Dota2, LoL, smite och planetside är ganska bra exempel på spel som har bra kvalitet även fast de är f2p ...

F2p behöver inte nödvändigtvis betyda att spel är dåliga, så länge det utförs rätt och ingen pay 2 win förekommer

Medlem

F2P MMO är alltid Fail. Man kan säga att Dota2 och LoL funkar men är inte samma sak. Detta är ett MMO inte ett RTS där man behöver srv som klarar 10 personer här pratar vi miljoner spelare.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem
Medlem

Kan ju vara b2p... Guild wars 2 lyckades, enligt mig iaf.

Skrivet av kulaN:

F2P MMO är alltid Fail. Man kan säga att Dota2 och LoL funkar men är inte samma sak. Detta är ett MMO inte ett RTS där man behöver srv som klarar 10 personer här pratar vi miljoner spelare.

dota2 och lol har 10 spelare?

Medlem

blizzard blev irelevanta när de gick ihop med activision.

Inaktiv
Skrivet av lifeisaloop:

Kan ju vara b2p... Guild wars 2 lyckades, enligt mig iaf.

Spelar folk ens det fortfarande?

12
Skriv svar