Funkar Crysis på denna datorn?

Medlem
Funkar Crysis på denna datorn?

Jag funderar på att köpa Crysis, men vill först veta hur bra det kan tänkas flyta på mitt system nu när den första patchen har släppts, som sägs ha ökat fps'en.

Dator:

Athlon64 3000+
1.5 gig RAM, 1x 512MG 266Mhz, 1x 1024MB 400Mhz
ATi Radeon x1650 pro 256MB AGP

Jag tackar för alla seriösa svar. Om ni behöver mer info om systemet så säg bara till så ska jag se vad jag kan gräva fram.

Medlem

japp det funkar:) men dock bara på low om du vill att det ska flyta på.

Medlem

Ungefär hur stor prestandaskilnad tror du att det är mellan original versionen + patchen i jämförelse med demo versionen på mitt system?

Medlem

Vissa har tappat 5-10 fps efter patchningen vissa har vunnit samma. Jag har själv inte märkt någon större skillnad...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Jag har tjänat ganska mkt. Tror inte det ändrar så mkt på lowend system, tror du kräver minst något 8800 kort för att det ska märkas.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Enligt Laxen hade man nog kunnat köra allt på medium med avarage av 60fps plus.

Men jag är skeptisk... 8)

Medlem

Medium inställningar, någon på low (till exempel shadows, då jag vet att ATI hanterar skuggor sämre än NV och att shadows inställningarna har betydligt större inverkan på prestandan på ATI kort än på NV kort) så får du runt mellan 25 - 30 fps vilket är helt godtagbart. Med tanke på att kortet bara har 256mb ram så kan du nog inte köra på så höga upplösningar. Jag skulle rekommendera 1024x768.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Alltså allt du behöver ha på high för att få känsla är Physics igentligen.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Om man har 4g ram en 4* 2.33 quad qore oc ett ASUS HD3850X2 1GB PCI-E grafikkort hur höga instälnningar kan man köra på?


signatur

Jonas

Medlem
Skrivet av jws:

Om man har 4g ram en 4* 2.33 quad qore oc ett ASUS HD3850X2 1GB PCI-E grafikkort hur höga instälnningar kan man köra på?

Medium / High


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av jws:

Om man har 4g ram en 4* 2.33 quad qore oc ett ASUS HD3850X2 1GB PCI-E grafikkort hur höga instälnningar kan man köra på?

Medium / High

Fel, jag kör ungefär samma system med vissa mindre förbättringar och lirar utan problem på high/very high, vilket är stor skillnad.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

ok tack


signatur

Jonas

1
Skriv svar