Medlem
Everquest Next!

Tjo nån som såg presentationen nyss på Twich?
Jag måste säga att om dom klarar att leverera är det MÄKTA imponerande, MMORPG 2.0 for REalz yo.

Kolla presentationen här http://www.twitch.tv/everquestnext/b/439794859 (spola typ 25 minuter om du vill komma direkt till "the Goods")

Kortfattat: Dynamisk värld, dynamiska quests, dynamiska klasser, DESTRUCTIBLE Allting , Voxlar!! (inte mincraft 1x1m block, utan små).

Edit: Oh, och världen är uppbyggd som minecrafts värld, man kan börja gräva o greja tills man hittar en grotta osv.

+massa annat

SHUT UP AND TAKE MY MONEY..!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag gillar "parkour" movement, är NÅGOT trött på statiska fighter och buttonmashing så det blir perfekt. Multiclassing blir nog kul och rally calls kan bli kul, fast att bygga upp samma stad 79 gånger är jag inte med på, det få finnas lite reson i destroyable world - oavsett hur mycket platinum jag kan tjäna...

Medlem

Har väntat länge på att MMO-genren ska ta detta kliv in i den nya generationen. Det här kommer bli så jävla EPIC!

Medlem

Goodness! Får de till detta blir det som sagt ovan MMORPG 2.0 på riktigt. Håller tummar och tår för att de lyckas med tanke på hur fega många MMO utvecklare har blivit.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Väldigt svagt av FZ att inte ha en enda nyhet om revealen igår kl 21, inte ens nu på morgonen dagen efter. Orkade inte tipsa dem heller, sånt här bör de ha koll på själva om de ska kalla sig speljournalister.

Artikel på PC Gamer:
http://www.pcgamer.com/2013/08/03/everquest-next-interview/

Spelet har inga levels! Ett rätt intressant val, men inte alls dumt på flera sätt. Istället för att dela upp leveling/endgame så börjar endgame direkt.

Medlem

Inget om detta från FZ? wow..


signatur

K9
:.:

Medlem

Såg trevligt ut.. så skrev upp mig.

Har tyvärr inte spelat originalet.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Buio:

Väldigt svagt av FZ att inte ha en enda nyhet om revealen igår kl 21, inte ens nu på morgonen dagen efter. Orkade inte tipsa dem heller, sånt här bör de ha koll på själva om de ska kalla sig speljournalister.

Har tipsat dem. De har dessutom missat att Bethesda gjorde en 30 minuters demo på TES Online på Quakecon som streamades 30 minuter efter att EQ Next började, också den på Twitch..

Medlem

Även jag tipsade FZ:a då jag skapade tråden igår..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Någon på Blizzard passade på att prata lite Titan = alla andra MMO-nyheter (även för spel som är 127563671253 gånger längre fram i utvecklingen) får vänta.

Medlem

Det här blir nice

Inaktiv

Väldigt intressant. EQ2 är dock fortfarande populärt och de har en av de bästa community forum jag sett inom mmorpg.

Medlem

Jag såg också streamen live, men eftersom jag inte har spelat någon av de tidigare Everquest spelen så undrar jag om det finns eller kommer finnas PvP i everquest?

phi
Medlem
Skrivet av raxogox:

Jag såg också streamen live, men eftersom jag inte har spelat någon av de tidigare Everquest spelen så undrar jag om det finns eller kommer finnas PvP i everquest?

Kollade du på streamen utan ljud och har du glömt bort hur man gör en googlesökning?

PvP nämndes ett par gånger under presentationen och här har jag googlat fram det åt dig.

Medlem
Skrivet av raxogox:

Jag såg också streamen live, men eftersom jag inte har spelat någon av de tidigare Everquest spelen så undrar jag om det finns eller kommer finnas PvP i everquest?

Kan berätta hur det fungerar idag i EQ2: en PvP och en RP server finns - och MÅNGA PvE servrar. De två specialinriktade servrarna är mycket lågpopulerade servrar (Rp servern Antonia bayle har dock något som liknar en befolkning), de flesta spelar på PvE servrar typ Freeport, Everfrost eller andra PvE servrar. Det finns battleground och dueller på alla servrar om du vill spela det, men om du vill ganka så får du räkna med att du bara har 7 andra på den enda servern som tillåter det.

SoE har över åren varit ganska noga med att begränsa ganking och PvP till en isolerad värld.

Medlem

verkar ganska nice...

men vad är det för kvinna som sitter med gråten i halsen och säger att tack vare everquest fick hon tillbaka sin syn efter en stroke...

lägger till att det ser inte bara nice ut, ser faktiskt riktigt riktigt bra ut!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

låter väldigt intressant hur det kommer att funkar detta mmo, men jag måste säga jag hatar den estetiska biten som spelet har, för mycket tecknat stil vilket är synd för det verkar förekomma ofta nyförtiden

1
Skriv svar