Lightning Returns ska "klå Skyrim"

Robot
Medlem
Lightning Returns ska "klå Skyrim"

Lycka till!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gör ett skyrim, i asiatisk anda, med mycket tuttar, över dimensionerade vapen och rustningar. Sandbox lir. Så köper jag det, och gör en hel folie rustning till det !!!!!

GIF

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Om dom menar att dom vill försöka klå det grafiska så är det ju inte alls omöjligt, vanilla Skyrim är inte så jätteimponerande.

Skyrim med HD textures och ENB mod dock.. det kan bli svårt och klå.

Om dom släpper det till PC och tillåter mods som till Skyrim så har spelet en chans.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alltså, varje gång ett utvecklare säger att dom ska klå Skyrim så har dom nästan alltid misslyckats. Dom enda som kommer lyckas är Bethesda själva när dom gör TES6.

Medlem

Hoppas att Gaikai eller vad det nu är till PS4 kommer fungera relativt bra. Köper inte fler spel till mitt PS3, så jag kommer gå miste om ett bra antal spel ifall det inte blir tillängligt på något vis till PS4.

Medlem

Hybris kanske?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Luftman:

Alltså, varje gång ett utvecklare säger att dom ska klå Skyrim så har dom nästan alltid misslyckats. Dom enda som kommer lyckas är Bethesda själva när dom gör TES6.

Övertygad om att The Witcher 3 kommer bli ett betydligt bättre spel än Skyrim. Hur modscenen ser ut är desto mer oklart.

Medlem

Hahahahahaha. Final Fantasy bättre än Elder Scrolls? Inte i det här universumet i alla fall.


signatur

// Bacon <3

Medlem

ja vi vet inte hur det ska gå till och jag tror det inte kommer lyckas slå skyrim, men det kan fortfarande bli ett ok lir.
Problemet jag ser är väl bara att förutom lite armor så är lightning alltid lightning, men visst dragonborn är inte så sjukt olika heller om man spelar igenom skyrim enbart förstaperson.

Men men lycka till och hoppas att det blir grymt.

Medlem

Släpp spelet till PC och ge det modstöd, sen kanske.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hahahahahaha. Final Fantasy bättre än Elder Scrolls? Inte i det här universumet i alla fall.

Jag tar Final Fantasy VII eller IX över Skyrim vilken dag som helst.

Medlem

När FFXIII var under utveckling så sa dom att det var inspirerat av Call of Duty, och det märkte man ganska snabbt med alla linjära korridorer. Och nu säger dom att FFXIII-3 är inspirerat av Skyrim, snark.

Varför dom inte göra ett FF-spel som är inspirerat av FF?

Inte konstigt att FF-serien har gått åt skogen dom senaste åren, vilket jag för övrigt tycker är väldigt synd då jag under 90-talet var ett extremt stort fan av FFVI, FFVII och FFIX (och senare även till en viss del av FFXII).

Men det verkar inte vara något ovanligt nu för tiden, Bioware sa ju för ett tag sedan att Dragon Age III skulle vara Skyrim-aktigt också.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

När FFXIII var under utveckling så sa dom att det var inspirerat av Call of Duty, och det märkte man ganska snabbt med alla linjära korridorer. Och nu säger dom att FFXIII-3 är inspirerat av Skyrim, snark.

Varför dom inte göra ett FF-spel som är inspirerat av FF?

Inte konstigt att FF-serien har gått åt skogen dom senaste åren, vilket jag för övrigt tycker är väldigt synd då jag under 90-talet var ett extremt stort fan av FFVI, FFVII och FFIX (och senare även till en viss del av FFXII).

Men det verkar inte vara något ovanligt nu för tiden, Bioware sa ju för ett tag sedan att Dragon Age III skulle vara Skyrim-aktigt också.

Ja, alltså, sen när ville man eftersträva att likna alla andra spel? Trodde som dig att man ville att ens spel skulle utmärka sig själva.

Sen folk, det handlar om KARTAN, inte om försäljningssiffror, grafik eller något annat. Men lite synd att dom inte bara efterssträvar ett open world i en storlek dom själva tycker är bra, utan nej dom ska eftersträva storleken på Skyrims karta. Varför? Enda som Skyrim och FF har gemensamt är att dom båda är rpg's, men där går gränsen.

Medlem

För att citera en viss utvecklare. "Japanese games are a joy-less husk." Nuff said.

Medlem
Skrivet av Natrium:

ja vi vet inte hur det ska gå till och jag tror det inte kommer lyckas slå skyrim, men det kan fortfarande bli ett ok lir.
Problemet jag ser är väl bara att förutom lite armor så är lightning alltid lightning, men visst dragonborn är inte så sjukt olika heller om man spelar igenom skyrim enbart förstaperson.

Men men lycka till och hoppas att det blir grymt.

http://mindooy.com/gta-5-bigger-than-red-dead-iv-and-san-andr... kolla på siffrorna där så ser du att det inte är så svårt att klå Skyrim

Medlem

Come on brothers! We got big breasted ladies at our side! FORWARD!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Får hon tillräckligt stora tuttar så.....

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Luftman:

Alltså, varje gång ett utvecklare säger att dom ska klå Skyrim så har dom nästan alltid misslyckats. Dom enda som kommer lyckas är Bethesda själva när dom gör TES6.

Övertygad om att The Witcher 3 kommer bli ett betydligt bättre spel än Skyrim. Hur modscenen ser ut är desto mer oklart.

Att "klå Skyrim" handlar inte om att göra ett bättre spel (Då finns det massor av spel som är bättre en skyrim) utan om att göra ett spel som är mer casual och simplifierat en skyrim, som kan dra till sig den stora massan.


signatur

Rwa?

Medlem

Hoppas de försöker utveckla det spelmekaniska och inte bara genom lättklädda minderåriga tjejer.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror jag mycket jag vill på. Jag har aldrig gillat japanskt, så det blir nog inte bättre denna gång. En sak jag avskyr med Skyrim är slarvjobbet att täppa till alla hål i grafiken. Inte ens Oblivion hade så mycket hål


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Så det ska bli ett pc spel med epic grafik?
Eller få bra en bra story? Som jag inte har sett i FF serien på väldigt länge....ca 14 år typ...

Medlem

Är det modvänligt? Om inte så lycka till.

Inaktiv
Skrivet av LordOfTerror:

Tror jag mycket jag vill på. Jag har aldrig gillat japanskt, så det blir nog inte bättre denna gång. En sak jag avskyr med Skyrim är slarvjobbet att täppa till alla hål i grafiken. Inte ens Oblivion hade så mycket hål

Jag gillar verkligen skyrim och har lagt många timmar på det, men jag avskyr motorn de använder. Den är buggig och värdelös! Plus att det är i princip samma motor som de har använt sedan Morrowind med några förbättringar. Om de släpper ett spel till med samma motor då kommer jag lacka rejält!

Medlem

- "Hur ska vi klå Skyrim? Några idéer?"
- "Ge Lightning större tuttar, och bröstfysik!"
- "Skitbra! Det tar vi, nu är vi fan på god väg grabbar!"

...

Medlem

Om jag hade varit den där stora saken på bilden där, så hade jag tagit min nagel och knäppt bort hon/han bruden/liraren som kommer springandes där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelar ju inte ens i samma liga.

Medlem

OMg vad jag hatar asiatiska spel.. allt ser likadant ut.. WTF

Usch och åh fy. Jag hoppas att Final Fantasy XV gör om och gör rätt.

Medlem

Avskyr ju verkligen den asiatiska stilen vilket jag tror väldigt många andra också gör.. så mjaaa


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar