EverQuest Next låter spelarna förändra världen

Robot
EverQuest Next låter spelarna förändra världen
Medlem
EverQuest Next låter spelarna förändra världen

Haha, de sade precis samma sak om EQ2 när det var under utveckling.

Medlem

Everquest, spelet som var bland det första (om inte det första) där folk köpte virtuella saker för riktiga pengar.

Medlem

Ser lovande ut. Gillar att man kan förstöra byggnader och liknande

Medlem

Inte för att jag klagar, men har någon annan reflekterat över att detta inte är annonserat till PS4? I ett tidevarv där allt verkar röra sig mot mer exklusivitet så är det ett intressant drag.

Kanske inte fungerar så bra med MMO på konsolerna, men å andra sidan så är ju nästa generation mer eller mindre bara förklädda PC-system i väldigt kantiga lådor.

gnu
Medlem
Skrivet av Ahris:

Haha, de sade precis samma sak om EQ2 när det var under utveckling.

nej

Medlem

Shit vad nice!!! När förväntas spelet släppas? Hinner man spela The Elder Scrolls någonting eller är det lika bra att vänta på det här?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Blev riktigt glad när jag såg att det utspelar sig i EQ1 lore och inte EQ2. Dvs Vah Shir är tillbaka Har reggat mig för beta och hoppas man får prova på det innan det släpps.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Inte för att jag klagar, men har någon annan reflekterat över att detta inte är annonserat till PS4? I ett tidevarv där allt verkar röra sig mot mer exklusivitet så är det ett intressant drag.

Kanske inte fungerar så bra med MMO på konsolerna, men å andra sidan så är ju nästa generation mer eller mindre bara förklädda PC-system i väldigt kantiga lådor.

Dom riktar sig nog mest mot oss som lirade Everquest för 15år sedan. Jag tror inte att dom utesluter en PS4-version, men det känns som att dom vill göra det så perfekt som möjligt till PC innan dom påbörjar en portning.

Själv så är jag helt såld. Hoppas bara att det inte blir förstört med ett F2P-system. Dock så tycker jag att dom har lyckats bra med Planetside 2, så jag tror inte att det kommer bli några större problem. Riktigt skoj att dom lanserar EQN Landmark redan nu i vinter så man kan sätta igång och bygga lite. Känns som en direkt konkurrent till Minecraft

Inaktiv

Bra tanke, men helt fel sorts spel för det! Tacka vetja Battlefield: Bad Company-serien och Battlefield 3 och det kommande 4. Där kan striderna verkligen bli episka!

EverQuests "epic battle" var verkligen inte episk i mina ögon -.-

Medlem

Jag ser fram emot hur det blir. Hoppas det blir bra, annars förblir jag kvar i Neverwinter. Trivs rätt bra där.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Känns som en direkt konkurrent till Minecraft

Förrutom att Minecraft har ett bättre och mer interaktivt stridssystem.

Medlem

Verkar väldigt nice!

Medlem

Jajävlar du, håller de vad som de pratade om här så säger jag bara,,,,,,,


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ska man ansöka om amerikanska eller euro betan? Kan tänka mig att den amerikanska kommer först men orkar man hålla på med proxy och sånt?

Inaktiv

Mycket intressant, vi har hört detta förut men ingen ha lyckats hittills så hoppas att detta kommer fungera bra.

Medlem

Såg artikeln på IGN häromdan, verkar riktigt lovande

Medlem

Lite nyfiken på en sak, då det är SOE som utvecklar spelet(om jag inte misstar mig). Lär detta någon dag dyka upp på PS4 också? Kanske vore något...

Medlem
Skrivet av Sillage:

Jajävlar du, håller de vad som de pratade om här så säger jag bara,,,,,,,

http://fanboygaming.com/wp-content/uploads/2013/06/shut-up-an...

Men det är free-to-play(tror jag?)
Behåll stålarna, spela ändå!

(Jag vet, jag vet. Jag tolkar det för bokstavligt. )

Medlem

*Plockar upp hakan*

Det här är den första MMO-titeln sedan forntiden som verkligen verkar kunna bli 'next-gen'.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Så många intressanta MMO på gång nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trodde man skulle få cred för att ha tipsat, men antar att artikeln redan var skriven och bara skulle läggas ut

Medlem

Kommer troligtvis att bli F2P *OCH* Subscription modell, precis som EQ1 och EQ2.

Om du inte vill betala varje månad = Räkna med begränsningar (t.ex. Broker kan du bara köpa från, sälja går men med broker credits). Hostar du upp några dollar i månaden = Inga begränsningar (t.ex. XP vs AA gain är inte låst till 50/50), fler charslots etc.

F2P i EQ2 fungerar skitbra. Du kan låsa upp saker och du kan INTE köpa saker som gör spelet obalanserat. Det går att nå lvl 90 i EQ2 och expansioner kan du också köpa utan att behöva gold sub. Har kört sedan feb 2012 med Silver membership och det funkar bra. Gold går att fixa via Krono (Typ som PLEX i Eve) och lite platinum grind.

Fattar för övrigt inte vad folk är så negativa mot F2P. Det är skillnad på F2P och Pay2Win. Visst, det kan bli dyrare, men det är upp till var och en att hålla i kreditkortet. Självdisciplin kallas det för.

Medlem
Skrivet av Domitianus:

Inte för att jag klagar, men har någon annan reflekterat över att detta inte är annonserat till PS4? I ett tidevarv där allt verkar röra sig mot mer exklusivitet så är det ett intressant drag.

Kanske inte fungerar så bra med MMO på konsolerna, men å andra sidan så är ju nästa generation mer eller mindre bara förklädda PC-system i väldigt kantiga lådor.

En kvalificerad gissning är att de inte är helt blinda mot TES Online som kommer till varenda platform som existerar. Det vore väldigt dumt av Sony att begränsa sig och utesluta konsumenter (speciellt sina EGNA) när Zenimax går på bredden och tänker dammsuga hela marknaden på konsumenter.

Hittills har de inte sagt någonting om vilka plattformar det kommer till - men PC är givet.

Medlem

Jag tappade hakan!

Medlem
Skrivet av v1ctory:

*Plockar upp hakan*

Det här är den första MMO-titeln sedan forntiden som verkligen verkar kunna bli 'next-gen'.

ser ju fint ut på bilderna, men hur blir openworld känslan?
kommer man kunna knata runt lite som man vill utan laddnings skärmar?
kommer dom dra nytta av next gen burkar och flerkärniga processorer ?
Hur blir det med mounts?
Endgame content?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Ser ohyggligt konsolligt ut. Blir antagligen lika nerdummat som allt annat som släpps nuförtiden. Mycket skeptisk till att de ska kunna återuppväcka den gamla EQ-känslan.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Bra tanke, men helt fel sorts spel för det! Tacka vetja Battlefield: Bad Company-serien och Battlefield 3 och det kommande 4. Där kan striderna verkligen bli episka!

EverQuests "epic battle" var verkligen inte episk i mina ögon -.-

Nu jämför du väl Äpplen med Päron!

Du kan ju inte jämföra fps spel och deras battle med MMO, jag tror nog inte BF4 battles skulle vara så episk om ca 2000 personer va inne samtidigt i samma game på BFS fjutt kartor, i jämförelse med EQ next områdena där gigantiska slag kan utspelas!

MEG
Medlem

Tja känner av dåliga vibbar av detta, men jag kanske målar fan på väggen.
Slå sönder väggar och träd, är de då alltid förstörda eller kommer de tillbaka efter ett tag (låter som en gimmick)?
Jag hoppas dock att det blir bra...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Tja känner av dåliga vibbar av detta, men jag kanske målar fan på väggen.
Slå sönder väggar och träd, är de då alltid förstörda eller kommer de tillbaka efter ett tag (låter som en gimmick)?
Jag hoppas dock att det blir bra...

De sa i presentationen att världen "läker" sig själv efter ett tag. Men även att jordbävningar etc sker vilket kollapsar tunnlar och grottor etc.

12
Skriv svar