Killzone Mercenary

Robot
Killzone Mercenary

Kan man göra en bärbar förstapersonsskjutare som till fullo tar vara på styrning med två spakar, och som känns relevant för sitt sammanhang, utan att den känns kompromissad och komprimerad? Vår skribent Rickard Olsson har spelat Killzone Mercenary, och verkar tycka att det lyckas.

#call-of-duty-black-ops-declassified, #killzone-mercenary-1, #killzone-2


Inaktiv
Killzone Mercenary

Jag hade redan förbokat det här ljuvliga spelet om jag inte skulle flytta inom en månad men är osäker på exakt datum.

Det ser otroligt grymt ut från alla previews, det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Medlem
Skrivet av anon_98854:

...det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Om du kollar noga ser det ut som att han har ett magasin som ligger längst med pipan.

Inaktiv

Jag skäms för min nördighet nu men...
Vapnet som han håller i är en automatkarbin modell M-82 som används av UCA. Här är en stor bild på den:
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20091122162833/killzone...
Som du ser så använder vapnet magasin som i princip ser ut som Natos STANAG-modell. Helghast-vapen har däremot sådana magasin som du beskriver, inspirerade av den ryska k-pisten PP-90M1:
http://world.guns.ru/smg/rus/pp-90m1-e.html

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag hade redan förbokat det här ljuvliga spelet om jag inte skulle flytta inom en månad men är osäker på exakt datum.

Det ser otroligt grymt ut från alla previews, det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Kan man inte bära med sig vitan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mjauv:

Jag hade redan förbokat det här ljuvliga spelet om jag inte skulle flytta inom en månad men är osäker på exakt datum.

Det ser otroligt grymt ut från alla previews, det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Kan man inte bära med sig vitan?

jo men jag vet ju inte till vilken adress jag ska beställa

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av anon_98854:

Jag hade redan förbokat det här ljuvliga spelet om jag inte skulle flytta inom en månad men är osäker på exakt datum.

Det ser otroligt grymt ut från alla previews, det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Kan man inte bära med sig vitan?

jo men jag vet ju inte till vilken adress jag ska beställa

Men kan du inte beställa det dit du bor och sedan bära med dig det?

Trodde ett tag du hade en sådan väggfast Vita som finns på Webhallen (en affär på Sveavägen, Sthlm, som säljer spel och sådant).


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mjauv:

Jag hade redan förbokat det här ljuvliga spelet om jag inte skulle flytta inom en månad men är osäker på exakt datum.

Det ser otroligt grymt ut från alla previews, det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Kan man inte bära med sig vitan?

jo men jag vet ju inte till vilken adress jag ska beställa

Men kan du inte beställa det dit du bor och sedan bära med dig det?

Trodde ett tag du hade en sådan väggfast Vita som finns på Webhallen (en affär på Sveavägen, Sthlm, som säljer spel och sådant).

Gå till en spelbutik och få spelet i hand


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Mjauv:

Jag hade redan förbokat det här ljuvliga spelet om jag inte skulle flytta inom en månad men är osäker på exakt datum.

Det ser otroligt grymt ut från alla previews, det enda jag stör mig på är spelets box-cover. De där legoknektarna ser faktiskt otroligt töntiga ut. Noterar även att killen i mitten inte har något magasin i bössan. Han kanske hellre vrålar åt fienden än skjuter?

Kan man inte bära med sig vitan?

jo men jag vet ju inte till vilken adress jag ska beställa

Men kan du inte beställa det dit du bor och sedan bära med dig det?

Trodde ett tag du hade en sådan väggfast Vita som finns på Webhallen (en affär på Sveavägen, Sthlm, som säljer spel och sådant).

Gå till en spelbutik och få spelet i hand

jag tror inte det finns någon butik i stockholm som säljer det för 300 kr, det gör dock amazon

Medlem

Gör så att all post som kommer till din gammla adress skickas till din nya har glömt vad det heter

Tyvärr täcker UI:et säkert 45% av skärmen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker att Killzone-serien är överskattad. Blir så snabbt långtråkigt med en massa upprepningar blandat med onödigt mycket övervåld. Annars kul att det verkar välgjort på Vitan.

Skrivet av walter_iego:

Tyvärr täcker UI:et säkert 45% av skärmen

45% var kanske att ta i. Nyfikna kan avgöra själva genom skärmdumpen jag tog nyss.

http://i.imgur.com/XMBBztK.jpg

Inaktiv
Skrivet av Rickard Olsson:
Skrivet av walter_iego:

Tyvärr täcker UI:et säkert 45% av skärmen

45% var kanske att ta i. Nyfikna kan avgöra själva genom skärmdumpen jag tog nyss.

http://i.imgur.com/XMBBztK.jpg

Vilken funktion har styrkorset om man byter vapen via skärmen?

Till Alienshade och övriga: tack för ert engagemang men jag är osäker på vilket datum jag flyttar och då Amazon kan vara lite långsamma med leveranser så avvaktar jag hellre med att köpa och beställer då Tearaway, Killzone, Persona 4 Golden och Metal Gear-kollektionen samtidigt. Har redan ett lager Vita-titlar som ligger och väntar på att spelas så jag har inte så bråttom

Skrivet av anon_98854:

Vilken funktion har styrkorset om man byter vapen via skärmen?

Det går att byta vapen och kasta granater med det också, om man skulle föredra det.

1
Skriv svar