The Dream Machine

Medlem
The Dream Machine

THE DREAM MACHINE

Detta Svenska Point'N'Click är helt sjukt bra! Jag har spelat tiotal peka klicka äventyrsspel i mina dagar och har som alla andra Monkey Island som favorit.
Något jag stört mig på vid både gamla och moderna peka klicka är hur random vissa lösningar är. Sätt ihop ALLA items med ALLA och hoppas man kommer någon vart har varit en paniklösning många gånger.

Det problemet finns inte i Dream Machine, nästan allt går logiskt och knepigt fram. Så det är ett stort +.
Min andra favoritsak med spelet är stämningen. Kapitlena kryper sakta fram och man förstår att något är riktigt fel. Det är riktigt fängslande!

Spelet har förutom sin utmärka atmosfär riktigt bra humor, men den kan vara lite dold. Ett roligt exempel är hur Polisen har fullt i sin växel och du får sitta i väntekö med hissmusik liknande Telias timlånga support.

Det två första kapitlena är gratis på STEAM och det 4e (och största) kapitlet hittills kommer släppas på Måndag. (Finns online nu, på steam måndag).

Ge det en chans och stöd Svensk Indie, istället för att ge Chafer fler miljoner att slarva bort. (Besviken är jag :[ )

Köp bundlet på steam och se fram emot kapitel 4 som släpps där imorgon.


signatur

iObject!

1
Skriv svar