Därför dröjer Tekken X Street Fighter

Robot
Medlem
Därför dröjer Tekken X Street Fighter

Kan det ha att göra med vilken jävla flopp SFxT va? Hur PC fick vänta ett halvår på 2013 patchen, hur alla DLC chars var ute vid release men inte sålda, hur online var (och är till viss del) ospelbart pga gummiband lagg och hur spelet helt enkelt var trasigt vid release (jab presure och timeover delux)?

Dom behöver göra ett mycket bättre spel om dom förväntar sig att folk ska köpa deras nya hopkok.

Sen är ju uSF4 på väg så det känns inte logiskt att det ska komma innan. Som är annonserat till 2014.

Som tur är börjar det komma fler fighting spel till PC så vi slipper trams som SFxT. SkullGirls kom nyligen och kommer patchas samt så slipper vi cancer (GFWL). Hoppas också på Injustice eftersom NR släppt MK9 (lite sent kanske?!), så verkar det finnas intresse hos DC att få ut sitt lir till fler. Roligt spel dessutom!

Medlem

Tycker det känns som fighting-eran stagnerat lite. Jag är väl lekman på området så ta med en nypa salt, men t ex Injustice (jag köpte till WiiU) är grymt kul och känns fresh.
Dock är jag så trött på alla tag team spel och massa magic kort och helveten. Jag vill ha rent jävla slagsmål med enkla kontroller som och utan massa power-ups.

Förtår att de som kör jävligt hardcore kanske glädjs åt alla extra finesser men jag längtar tillbaka till enkelheten och våldet. Har SF4 arcade ed., Tekken 6, SFxT och Injustice. Men nu är det bara Injustice som dammas av och SF4 emellanåt.

Saknar dock Killer Instict, och tråkigt det blir X1 exklusivt. Dessa mashups klarar jag mig utan.

Inaktiv

Nja Street Fighter X Tekken var ingen höjdare, ett halvkul partyspel som bäst kanske... Så Tekken X Street Fighter lär väl tyvärr vara lika b, varken hackat eller malet så att säga.

Tacka vet jag Super Street Fighter IV Ser fram emot Ultra-utgåvan nästa år.

Medlem

Tror att SFxT är en bättre mix än vad TxSF kommer att bli.
Känns lite som att det är svårare att porta SF-gubbar till Tekken än tvärt om, med tanke på hur spelen är designade från början.

Inget är väl omöjligt, men jag ser isf hellre fram emot ett Tekken 7 till PS4.

Det är den nya tidens visa; ständiga väntetider.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar