Ouya-backarna får 13,37 dollar att köpa spel för

Robot
Ouya-backarna får 13,37 dollar att köpa spel för
Medlem
Ouya-backarna får 13,37 dollar att köpa spel för

Flopp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Flopp.

Dopp.

Medlem

Leet dollars kommer väl säkert innebära köp om de är öronmärkta men räddar väl ingen framtid hos android konserven.

Ouya är väl ingen revolution, så kanske utvecklarna gjort en höna av en fjäder.

Undrar dock hur bra emuleringen är på den. Med rätt pris kan jag tänka mig en för NES, SNES, Mega Drive och MAME klassiker. Och tänker alla som jag så förstår jag det går dåligt för dem.

Medlem

Det går väl bra för konsolen? Är väl spelförsäljningen som är åt fanders bara?

ZF
Medlem

snarare en desperat ploj för att få folk att börja använda butiken istället för att pirata.

inte för att det är nått fel med den sortens markansdsföring men..

Inaktiv
Skrivet av pillveke:

Leet dollars kommer väl säkert innebära köp om de är öronmärkta men räddar väl ingen framtid hos android konserven.

Ouya är väl ingen revolution, så kanske utvecklarna gjort en höna av en fjäder.

Undrar dock hur bra emuleringen är på den. Med rätt pris kan jag tänka mig en för NES, SNES, Mega Drive och MAME klassiker. Och tänker alla som jag så förstår jag det går dåligt för dem.

Emuleringen borde väl funka bra med tanke på hårdvaran? Ps1 funkar säkert med.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Leet dollars kommer väl säkert innebära köp om de är öronmärkta men räddar väl ingen framtid hos android konserven.

Ouya är väl ingen revolution, så kanske utvecklarna gjort en höna av en fjäder.

Undrar dock hur bra emuleringen är på den. Med rätt pris kan jag tänka mig en för NES, SNES, Mega Drive och MAME klassiker. Och tänker alla som jag så förstår jag det går dåligt för dem.

Den borde ha tillräckligt med kräm för att emulera PS1 och N64, det finns tydligen en PSP emulator(PPSSPP) som också ska fungera rätt så bra

Medlem

Ouya har sålt bra, men den typen av spelare som köper Ouya är inte direkt samma p12:a som köper varje CoD-spel varje år.

Med andra ord: de gillar att hacka sina saker, vilket Ouya's spelbutik lidit av.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Neatherblade:

Flopp.

Dopp.

snopp thihihi

Medlem
Skrivet av Lilljak:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Neatherblade:

Flopp.

Dopp.

snopp thihihi

i kropp ^_^

Medlem

Kan den köra Mame emulator? köper en isf vill gärna ha goa spel att lira med vänner etc

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Kan den köra Mame emulator? köper en isf vill gärna ha goa spel att lira med vänner etc

En snabb sökning gav:
http://dayoftheouya.com/a-list-of-all-known-emulators-for-ouy...

Citat:

Nintendo(DS, Game Boy, Game Boy Advance, Gamecube, N64, NES, SNES)
SEGA (Mega Drive, Game Gear, Master System, Dreamcast, Saturn)
SNK Playmore (Neo Geo, Neo Geo Pocket)
SONY (PSX, PSP)
OTHER (Amiga 1200, Atari 2600, Atari ST, C64, Lua-3D, MAME, MSX, PC-Games streaming, RetroArch, Scumm, Turbografx-16, x86)

Medlem

13.37 = leet hahaha

Medlem

Åhh, leet-speak, vad originellt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Varför sådant hat mot Oyua? Bättre om Apple släppt en konsol?

Medlem

Jag har Oyua, jag var lite besviken innan jag fick den men nu är det min lilla älskling. Plus att barnen älskar den!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Om jag hade fått de $20 som jag betalade extra för att de skulle skicka OUYA:n internationellt... (Alla skickades från Hong Kong) så hade jag varit mer nöjd.

$13.37 är ju bara irriterande... När ska jag kunna göra mig av med $0.37 ???

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av pillveke:

Leet dollars kommer väl säkert innebära köp om de är öronmärkta men räddar väl ingen framtid hos android konserven.

Ouya är väl ingen revolution, så kanske utvecklarna gjort en höna av en fjäder.

Undrar dock hur bra emuleringen är på den. Med rätt pris kan jag tänka mig en för NES, SNES, Mega Drive och MAME klassiker. Och tänker alla som jag så förstår jag det går dåligt för dem.

Den borde ha tillräckligt med kräm för att emulera PS1 och N64, det finns tydligen en PSP emulator(PPSSPP) som också ska fungera rätt så bra

Aha! Blev genast lite mer intressant!

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Grimley:

Varför sådant hat mot Oyua? Bättre om Apple släppt en konsol?

Ja?

Med samma hårdvara hade den väl kostat 6000 och varit låst så att man inte kan röra annat än bara butiken och gå sönder om man försökte pirata till sig. Apple är så fantastiska att dom inte har gjort en enda bra produkt om man bortser från iPod som var helt ok.

Medlem

skulle nog fixa denna endast för emualtorerna! då kan man ju spela dom framför tven :). och slippa datan ^_^.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Varför sådant hat mot Oyua? Bättre om Apple släppt en konsol?

Räcker det inte med att apple redan släppt en?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Grimley:

Varför sådant hat mot Oyua? Bättre om Apple släppt en konsol?

Räcker det inte med att apple redan släppt en?

http://www.geek-blog.it/download/images/pipin.jpg

"Oh snap! O_O!"

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Kan den köra Mame emulator? köper en isf vill gärna ha goa spel att lira med vänner etc

Ofc! Super Puzzle Fighter 2 Turbo är det jag använt min Ouya mest till!;)

Funkar även utmärkt att koppla in en Xbox Wireless receiver och köra med Xbox360 kontroller om man känner att Ouya kontrollerna är lite budget

1
Skriv svar