Id Software satsar allt på Doom 4

Robot
Medlem
Id Software satsar allt på Doom 4

"Doom hade inte anden"
Det är just därför ni inte borde översätta engelska citat.
Det var inget fel på översättningen, det fungerar helt enkelt inte på svenska.

Medlem

iD får ta och skärpa sig nu, bara gör som i Doom 1 och Doom 2 och se till att ha coop i det med! _Då_ kan jag köpa ett nytt grafikkort.

Skrivet av Krejsy:

"Doom hade inte anden"
Det är just därför ni inte borde översätta engelska citat.
Det var inget fel på översättningen, det fungerar helt enkelt inte på svenska.

Haha, tänkte verkligen på detta: "När du spelade Rage fick du anden. "

Låter ju helt knasigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"ger Id tillbaka mästartiteln"
Halleluja amen och allat annat påhitt...
Sedan Rage som var ett totalt misslyckande med buggar så in i H-Vte kommer dom aldrig att bli några mästare...

Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst..

Medlem

Ser ju bra ut så här långt, men det är svårt att bedömma från en enda skärmdump.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Äsch. Ge mig ett nytt Unreal Tournament istället.

(Inte Id då, men ni fattar.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av onliner72:

"ger Id tillbaka mästartiteln"
Halleluja amen och allat annat påhitt...
Sedan Rage som var ett totalt misslyckande med buggar så in i H-Vte kommer dom aldrig att bli några mästare...

Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst..

Så du anser alltså att medan man inte kan leva på gamla meriter någon längre tid, så ska ett misslyckande ligga en i fatet för all framtid?

Wow, det var ju verkligen logiskt. ( Obs. sarkasm.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

De borde satsa på ett riktigt quake igen. Ingen realism och sådant strössel, det ska vara snabbt som Q1 med strafe jumps och hela kittet där bara skills och reflexer räknas. Det har inte kommit ett riktigt bra sådant fps sedan Q3.

Medlem

Rage var ju helt okej till 2:a disken då skiten abrupt tog slut.
är tveksam om ID kan komma tillbaka till toppen med D4


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Man tycker ju inte att det borde vara så svårt att biffa upp Doom 1- och 2-konceptet med dagens teknik. Jag får känslan att id överanalyserar sina spel idag istället för att fokusera på det som i grunden gör deras äldre spel till klassiker. Rage, Doom 3 och Quake 4 led alla av det som han beskriver om identitskris och brist på känsla.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

"Doom hade inte anden"
Det är just därför ni inte borde översätta engelska citat.
Det var inget fel på översättningen, det fungerar helt enkelt inte på svenska.

Google Translate FTW!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

iD får ta och skärpa sig nu, bara gör som i Doom 1 och Doom 2 och se till att ha coop i det med! _Då_ kan jag köpa ett nytt grafikkort.

Skrivet av Krejsy:

"Doom hade inte anden"
Det är just därför ni inte borde översätta engelska citat.
Det var inget fel på översättningen, det fungerar helt enkelt inte på svenska.

Haha, tänkte verkligen på detta: "När du spelade Rage fick du anden. "

Låter ju helt knasigt.

JA svenska är ibland ett väldigt fult språk! XD

Medlem

Köpte Ultimate Doom, Final Doom och Doom II på Steam härom dagen, grymt bra med modden Brutal Doom som ger bättre grafik, effekter och gore


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv

Bara jag som tror på en stor flopp? DLC och mycket annat kommer förstöra spelet.

Skrivet av showerguy:

Bara jag som tror på en stor flopp? DLC och mycket annat kommer förstöra spelet.

Så kan det mycket väl bli, men ett bra originalspel är alltid ett bra originalspel. Vi får se, men ett nytt Doom får vi nog inte se på minst 3 år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att säga att Rage sålde dåligt känns märkligt. Vad jag kan se så har det sålts i ca 3 miljoner ex. Vilket ju spontant känns som en rätt så ok volym Men om man jämför detta med senaste Tomb Raider som snabbt sålde 3,7 miljoner ex där SquareEnix meddelar att spelet sålt under förväntan.... Något är fel när spel inte gör tillräckligt med pengar om de säljs i 3 miljoner ex...

Medlem
Skrivet av Krejsy:

"Doom hade inte anden"
Det är just därför ni inte borde översätta engelska citat.
Det var inget fel på översättningen, det fungerar helt enkelt inte på svenska.

Anden är ju helt fel ord att använda.
Andan låter mer korrekt. Annars själ. Bättre tur nästa gång..

Medlem

tro mig när Id Software lägger ner allt dem har på ett spel så läre bli något riktigt coolt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Bara jag som tror på en stor flopp? DLC och mycket annat kommer förstöra spelet.

räkna inte ut ännu, Id Software har en tendens att lyckas också, trots allt har vi dem att tacka för att FPS genern har gått framåt så pass mycket som den har gjort.

Inaktiv

är det någon som vet om Doom 4 kommer att släppas till Mac också?

Medlem

En fråga, hur stor del av ID's fanbase längtar efter en ny singleplayer-upplevelse gentemot en nyanserad kompetitiv multiplayer?

Jag blir lite ledsen när jag tänker på hur låg standard FPS-spelen har fått i e-sportsammanhang.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

iD får ta och skärpa sig nu, bara gör som i Doom 1 och Doom 2 och se till att ha coop i det med! _Då_ kan jag köpa ett nytt grafikkort.

Skrivet av Krejsy:

"Doom hade inte anden"
Det är just därför ni inte borde översätta engelska citat.
Det var inget fel på översättningen, det fungerar helt enkelt inte på svenska.

Haha, tänkte verkligen på detta: "När du spelade Rage fick du anden. "

Låter ju helt knasigt.

Det är de som är problemet med ID dom kan inte hålla sig till sitt old school koncept med modern grafik och hoppas på ett bra spel. Det måste bli mer open world eller ha nått nytt litet extra som kmr förvåna oss.
Jag hoppas framförallt på att Multiplayer delen, dom är känd för sina spels multiplayer än i dag och att fucka upp det så i exempelvis Doom 3 och Rage är ju bara tragiskt.

Medlem

Errrh... va? Känner man igen ett Doom-spel för att de har en anda? Doom 1 och 2 är väl inte ens i närheten av att ha samma anda som Doom 3?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Känslan av Doom?
1&2 var ju något helt annat jämfört med 3 så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här fyllot?
De hade väl inte skapat något som tilltalade dagens Casuals förmodligen..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"thats one doomed spacemarine" - duke nukem.

Medlem

Jag är väl en av de få som tycker att doom3 var riktig bra. Det var inte samma snabba spel som d1/d2 men när det släpptes så stod det endå ut i mängden som ett spel som tog ett steg tillbaks till den gamla skolan. Vissa hade hoppats på ett större steg, men jag tycker det var helt lämpligt!

Men ist för ett doom4 hade jag hellre sett ett nytt quake.
Bara för multiplayerspel, ingen story ", inget SP-trams, bara rent skärt onlinevansinne!

"Quake V Arena" hade suttit så JÄVLA gott!

Jag törs påstå att om quake4 hade följt samma upplägg som quake3, dvs endast för MP-spel, bara träning o bottar SP, så hade det sålt betydligt mycket bättre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av dotque:

Känslan av Doom?
1&2 var ju något helt annat jämfört med 3 så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det här fyllot?
De hade väl inte skapat något som tilltalade dagens Casuals förmodligen..

Förstår heller inte riktigt vad som menas, jag tror det hade varit bättre att låta google translate vara och bara skriva in hela citatet på engelska istället.

Tycker Doom3 var riktigt bra singleplayerspel, skulle inte ha något emot något liknande i Doom4.

Men helst skulle jag ju klart vilja se ett mutliplayer som blir lika bra som quake2 och quake3 istället.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Akronym:
Skrivet av onliner72:

"ger Id tillbaka mästartiteln"
Halleluja amen och allat annat påhitt...
Sedan Rage som var ett totalt misslyckande med buggar så in i H-Vte kommer dom aldrig att bli några mästare...

Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst..

Så du anser alltså att medan man inte kan leva på gamla meriter någon längre tid, så ska ett misslyckande ligga en i fatet för all framtid?

Wow, det var ju verkligen logiskt. ( Obs. sarkasm.)

Så länge som deras senaste spel blev en total flopp så kommer det att ligga i fatet. Och med rätta..

Medlem

Jag gillade doom3 och ser gärna ett doom4 med en likande sp stil. Mp? Läma det åt UT och Quake


signatur

R.I.P The_maxx

phi
Medlem

Har inga större förhoppningar på att det blir ett bra spel.

Vad jag tycker att id egentligen borde göra är att lägga ner allt vad singleplayer heter och istället anställa arqon m.fl, ta hjälp av gamla quakeproffs och utveckla ett nytt spel som är fokuserat till 100% på esport och pumpa i pengar och sponsorer för att marknadsföra skiten som det nästa stora FPS-spelet för esport. Tänk er Shitmania fast med ett bra gameplay istället.

Om det är några som skulle kunna fixa det så är det id software.

12
Skriv svar