Very high, 4xAA!

Medlem
Very high, 4xAA!

Tjenixen! Har just fått min nya dator, och spelar nu crysis, jag har allt på very high och 2xAA. Upplösningen har jag på 1224x 1024 ir ngt sådant.
Med de inställningarna har jag 40-50fps, inge lagg alls! Hur kan detta vara möjligt? Menar, är min dator bra nog för så bra inställningar??

Moderkort: P35-DS4

CPU: q6600 med termalright ultra extreme+ fläkt

Grafikkort: Klockad 8800gt

Minnen: 4x 1024 corsair minnen 800mhz

Jag ska klocka allt senare, men nu vill jag bara njuta lite av multitasking;)

OT: Hur får jag minnena att överstiga 5.8 i vistas performance test? de drar ner hela resultatet.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Låter väldigt konstigt. Det är nog omöjligt att få så bra FPS på de inställningarna med någon hårdvara idag. Kan du inte ladda upp en bild där du kör på dessa inställningar? Använd r_displayinfo=1 i consollen för att visa FPS också.

I övrigt ser datorn bra ut, men skaffa en bättre CPU om du verkligen vill ha hastighet. Sedan skulle ju inte ett till 8800gt skada när dom endå är så billiga...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Själv får jag ca 30 fps på DX10 Very High med nvidias senaste drivrutin(169.21 - den är ute nu för er som missat), fast då kör jag inte med 4xAA. Då skulle jag nog få ca 20 Men det är väl bara att gratulera för att det flyter så bra. Tror inte att processorn är någon direkt flaskhals för dig. Jag har också q6600, fast klockad till 3Ghz. Sjukt nöjd med den.


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Det kan ju bero på att han har dubbla 8800 GT.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

w00t 30 fps i crysis på veryhigh? Bra drivisar nvidia, nu börjar det likna nåt... Måste testas.

Elias, hade han haft SLI hade han väl skrivit det?

Tvivlar ändå på att han får så pass hög fps även om han skulle haft det. Kantutjämningen krävar bara för mycket helt enkelt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Det låter sjukt för mycket precis som Laxen säger. Du måste ha sett med dina "vill se" ögon Stealther,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

hehe så var det nog bones...

Upp med bilderna nu då stealther, upp till bevis nu! Låt oss see hur din mirakel dator presterar i crysis, dagens mest krävande spel.. so inte ens 8800gtx lever upp till


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

w00t 30 fps i crysis på veryhigh? Bra drivisar nvidia, nu börjar det likna nåt... Måste testas.

Elias, hade han haft SLI hade han väl skrivit det?

Tvivlar ändå på att han får så pass hög fps även om han skulle haft det. Kantutjämningen krävar bara för mycket helt enkelt...

På hans info står det såhär: http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=1239


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Jag har dubbla GT kort i SLI, båda hårt överklockade och nu har jag även quaden i 3.6, kan säga att jag såg lite fel före, innan klockingen, då hade jag bara 2xAA. Bilder kommer så fort jag innstallerat om datorn.;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Inaktiv

Oj.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Förlåt om mitt inlägg var lite vilseledande.. Jag kör alltså spelet i 1024x768. Men det är rätt ok med min 19' crt skärm.

Här finns "bildbevis" (eftersom det brukar efterfrågas ):
http://good-times.webshots.com/album/561771754QEpHYu


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Men 30 fps får typ jag också på veryhigh i dx10 om man kör i 1024x768 och ingen AF eller AA efter lite närmare granskning. Nvidia har ju släppt nya drivrutiner som ökar SLI prestanda så jag kan tänka mig att han får ganska bra resultat på very high i 1280x med AA, men inte 40 - 50 fps.. bildbevis tack och inget photoshop fusk!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Du kör ju Veryhigh DX10 utan AA på 1024x768 och ligger på 30 fps, inte på 40-50. Vafn!


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Nu refererade jag till jakobharder, inte till stealther... som jag sa, bildbevis tack


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Laxen: vadå.. photoshopfusk??
DarthZ: Va? Du måste blanda ihop vem som skriver vad


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem
Skrivet av Laxen:

Låter väldigt konstigt. Det är nog omöjligt att få så bra FPS på de inställningarna med någon hårdvara idag. Kan du inte ladda upp en bild där du kör på dessa inställningar? Använd r_displayinfo=1 i consollen för att visa FPS också.

I övrigt ser datorn bra ut, men skaffa en bättre CPU om du verkligen vill ha hastighet. Sedan skulle ju inte ett till 8800gt skada när dom endå är så billiga...

Finns ju en chans att han lirar på DX9 också, inget nämnt om han kör DX9 eller DX10 vad jag såg.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Ja, jag blandade ihop er.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

att köra i dx9 vinner man enbart lite på. För att få 40 - 50 fps på de inställningar han nämner måste man ha 3 stycken 8800ultras i tri-SLI...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

att köra i dx9 vinner man enbart lite på. För att få 40 - 50 fps på de inställningar han nämner måste man ha 3 stycken 8800ultras i tri-SLI...

Hade jag ingen aning om, bara spelat på DX10 Bra att veta, tackar.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Vi har en mytoman mitt bland oss! ;D

Medlem

Jag förstår inte riktigt all skepsis här. Om han själv är förvånad över resultatet så får man väl anta att det han säger stämmer. Dessutom så är det fullt möjligt att få det resultatet med dagens hårdvara.

"8800Ultra ?> the best video card in the world, with a hefty price tag. With this card you should expect to be able to max out Crysis @ 1280 x 1024 4x/8x AA (good FPS), up to a resolution of 1920 x 1200 (very good FPS)" samt: "Official Statement - An 8800GTX can max out Crysis including full AA."

Medlem

Vad skriver man i console för att se fpsen?


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av pcigre.wordpress.com:

8800Ultra —> the best video card in the world, with a hefty price tag. With this card you should expect to be able to max out Crysis @ 1280 x 1024 4x/8x AA (good FPS), up to a resolution of 1920 x 1200 (very good FPS)

Ja det var ju dagens skitsnack. Inte en chans att man får bra fps på de inställningarna med ett ultra. Vilka idioter. Det där var dåligt...

Silenz@ r_displayinfo 1 tror jag det är


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jo, det är en omöjlighet.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Specifikationerna på den datorn talar emot er.

När erat ord står mot ett "official statement" så väljer jag att lita på det sistnämnda.:up:

Medlem

Vadå official statement? Han gissar ju bara!!!

"8800GTX ?> probably the best high-end card up to date price wise, beaten only by the 8800 Ultra by a tiny fraction in most cases. With this monster you should expect to be able to max out Crysis @ 1280 x 1024 8xAA (good FPS), up to a maximum resolution of 1920 x 1200 (good -> very good FPS)."

Största skitsnacket jag läst, jag äger exakt samma kort och jag får ca 15 - 20 fps i 1280x1024 med maxade inställningar (ingen AA)

Med 8xAA dessutom får jag 10 - 15 fps... Det är ju bara rent skitsnack och gissningar som står där...

ANVÄND LOGIK KEBBE!, trodde fan du var smartare än så. Den där sidan är ett skämt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av pcigre.wordpress.com:

8800Ultra ?> the best video card in the world, with a hefty price tag. With this card you should expect to be able to max out Crysis @ 1280 x 1024 4x/8x AA (good FPS), up to a resolution of 1920 x 1200 (very good FPS)

Ja det var ju dagens skitsnack. Inte en chans att man får bra fps på de inställningarna med ett ultra. Vilka idioter. Det där var dåligt...

Silenz@ r_displayinfo 1 tror jag det är

Tackar:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Haha, ja logiken säger ju faktiskt att du har rätt. Och att jag aldrig hört talas om sidan förut hjälper ju inte direkt. Men om sanningen skall fram så litar jag på sidan eftersom jag vill att det skall stämma, detta eftersom min kommande dator har just det kortet.

Men du har antagligen rätt.

Edit:

Oj, det var visst en blogg.:$ Glöm det jag tidigare sade, trovärdigheten på texten försvann just.:\

Medlem

Tro mig, jag vet vad jag pratar om

Du tror väl på sweclockers?

Där ser du vad respektive kort presterar på max grafik i 1680x1050, inga (good fps) där inte, pfff


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Tro mig, jag vet vad jag pratar om

Du tror väl på sweclockers?

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200712/Crysisdx1002...

Där ser du vad respektive kort presterar på max grafik i 1680x1050, inga (good fps) där inte, pfff

Jo jag tror dig nu. Dessutom så är Sweclockers åtminstone trovärdiga då min länk tydligen var en blogg.:( Men jag får spela det i 16fps på den kommande datorn då, det blir iallafall en förbättring från mina nuvarande 7fps med allt på low.;)

Skriv svar