Det finns ett slut på Assassin's Creed-serien

Robot
Medlem
Det finns ett slut på Assassin's Creed-serien

vad skönt

Medlem

Slutet kommer när utvecklingskostnaderna når en för stor andel av förväntade intäkter.

stn
Medlem
Skrivet av Rainbearer:

Slutet kommer när utvecklingskostnaderna når en för stor andel av förväntade intäkter.

no shit

Medlem
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

*garv* Håller med dig!

Medlem

Det var nog den bästa nyheten om den här spelserien på länge. Då vet man att det fortfarande finns en poäng med att spela serien, för mitt förtroende mattades av rejält med AC III. Men finns det ett slut i sikte, då kan jag hänga med ett tag till.

Jag hoppas på minst fem spel till


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade varit något om de till sista spelet lade ner något år extra och det var ett hopp mellan de sista och näst sista!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Usch, hoppas det slutar efter nästa spel, finns vettigare saker att göra. Kanske jobba lite med innovation? Något nytt? Något spännande? Något fräscht? Något med spelglädje?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag hoppas på minst fem spel till

Absolut, med en ny huvudperson i varje. Japan?? Ninja??


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Jag skiter i vilket.

Deras mjölkning har gynnat mig iallafall, är nöjd med varje spel än så länge.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Jag tycker tyvärr att AC är som du beskriver CoD.

AC2, va ett helt Ok spel imho.
Men AC3 var bedrövligt! Fick tvinga mig igenom spelet bara för att se hur det slutade.

Medlem

Sålänge de behåller kvalitén i spelen så är jag nöjd, än så länge har jag varit nöjd med alla Assassin's Creed spelen trots allt strul med uplay och försenade PC-releaser.

Jag hoppas dock inte att de kommer att byta huvudperson/karaktär vid varje spel i fortsättningen.
Gillade det bättre när man spelade som samma karaktär som blev äldre men samtidigt utvecklades.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Jag kan hålla med båda sidor, gillar själv AC men i och med att de har ett slut på serien men inte så länge folk vill ha mer (vilket är ungefär vad de säger i nyheten) så ökar risken med varje släpp att det skall bli sämre, eller helt enkelt så illa att man tappar intresset innan man kommer fram till det riktiga slutet som serien sägs ha.

Jag vill ha mer, men samtidigt vill jag se slutet på en bra spelserie innan den är förstörd.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Så du menar att AC inte är samma sak med olika skins? Hur är AC1, 2 och 3 revolutionerande olika varandra?


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

När kossan dör föds en annan...

Skrivet av Hurin:
Skrivet av walter_iego:

Jag hoppas på minst fem spel till

Absolut, med en ny huvudperson i varje. Japan?? Ninja??

Ja för tusan; Japan, Ryssland, Paris, London... Island! "Island Horsie Achievement"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

År 2075: Assassins creed: Desmond Returns... The end


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Skrivet av Mirage:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Så du menar att AC inte är samma sak med olika skins? Hur är AC1, 2 och 3 revolutionerande olika varandra?

Går nog inte att förklara för en som inte tycker så själv ;)..(det är en djävulsk skillnad, precis som de flesta 2: or och 3: or på spel)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Så du menar att AC inte är samma sak med olika skins? Hur är AC1, 2 och 3 revolutionerande olika varandra?

Går nog inte att förklara för en som inte tycker så själv ;)..(det är en djävulsk skillnad, precis som de flesta 2:or och 3:or på spel)

Håller med dig, tycker spelen har utvecklas väldigt mycket efter varandra och känns nytt och fräscht.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Så du menar att AC inte är samma sak med olika skins? Hur är AC1, 2 och 3 revolutionerande olika varandra?

Jo gameplayen vart smidigare och smidigare, sen kom 3an och helt plötsligt var det tillbaka till 1ans om inte något sämre . Inte för att jag själv ser det som något negativt (alltså att spelet är "samma" med bättre spelmekanik) . Folk måste ju fortfarande känna igen sig i serien, annars kan dom lika gärna byta namn på serien om dom ska göra ett helt annat spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mirage:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saurfange:

vad skönt

Varför? Jag tycker iallafall Assassins Creed är roligt och det blir bara bättre i varje spel i jämförelse med COD som är samma sak med olika skins osv.

Så du menar att AC inte är samma sak med olika skins? Hur är AC1, 2 och 3 revolutionerande olika varandra?

Om du inte vet skillnaden mellan AC 1 och 2 så hör du inte ens hemma i den där diskussionen. Andra spelet (som för många fans är det bästa i serien) la till många nya saker för att få spelet att kännas fräscht från första spelet, då ganska många saker som förfinades och gjordes bättre (med tidigare spelmekaniker) i varje spel. AC gör inte bara samma saker helatiden utan lägger till nytt som sedan blir bättre för varje spel. Vad vill du dom ska göra för att det ska bli bättre? Antar du bara surar och hatar för att spelet släpps varje år men då får du tänka på att spelen inte bara har ett års arbetsrum då de arbetade på AC3 i FLERA år.

Mitt bästa tips är att spela AC1 sedan 3an för att att se hur LÅNGT spelserien har kommit i jämförelse med dessa "framsteg" Cod gjort under åren. Helst nu när fjärde spelet kommer när du nu har en stor öppen värld som du kan resa runt på via ditt skepp som nu finns ute i världen och du kan använda hur du vill istället för att vara något du bara har i valda uppdrag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag är smått kluven inför det här faktiskt. Å ena sidan har jag älskat vartenda spel i hela serien (förrutom Revelations möjligtvis, vilket utan tvivel var det sämsta hittills), så ifall de fortsätter håller kvaliteten uppe, och gärna tar sig över framför allt trean där den brast lite och gärna tar sig upp till tvåans nivå, då ser jag gärna fem spel till, utan problem.

Men risken är samtidigt stor för att kvaliteten brister efter ett tag. Jag vet inte vad som hände med Revelations och 3an, men nog fan hade de tappat lite. Det största problemet med 3an var nog miljöerna, faktiskt. Fuck jänkarna och deras jävla skogar, jag vill ha enorma städer att klättra runt i!

När ett assassin's creed kommer där man är en ninja i Japan under Sengoku-perioden eller nåt sånt så kommer jag dö lycklig. Hattori Hanzou som huvudkaraktär, KÖÖÖÖR!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xepheros:

Jag är smått kluven inför det här faktiskt. Å ena sidan har jag älskat vartenda spel i hela serien (förrutom Revelations möjligtvis, vilket utan tvivel var det sämsta hittills), så ifall de fortsätter håller kvaliteten uppe, och gärna tar sig över framför allt trean där den brast lite och gärna tar sig upp till tvåans nivå, då ser jag gärna fem spel till, utan problem.

Men risken är samtidigt stor för att kvaliteten brister efter ett tag. Jag vet inte vad som hände med Revelations och 3an, men nog fan hade de tappat lite. Det största problemet med 3an var nog miljöerna, faktiskt. Fuck jänkarna och deras jävla skogar, jag vill ha enorma städer att klättra runt i!

När ett assassin's creed kommer där man är en ninja i Japan under Sengoku-perioden eller nåt sånt så kommer jag dö lycklig. Hattori Hanzou som huvudkaraktär, KÖÖÖÖR!

Något av det positiva i 3an (imo) var att man nu faktiskt kunde klättra runt i miljon. Det är ett stort hopp även om det den gången inte var så särskilt roligt, ser ut att bli mycket bättre i 4an.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Xepheros:

Jag är smått kluven inför det här faktiskt. Å ena sidan har jag älskat vartenda spel i hela serien (förrutom Revelations möjligtvis, vilket utan tvivel var det sämsta hittills), så ifall de fortsätter håller kvaliteten uppe, och gärna tar sig över framför allt trean där den brast lite och gärna tar sig upp till tvåans nivå, då ser jag gärna fem spel till, utan problem.

Men risken är samtidigt stor för att kvaliteten brister efter ett tag. Jag vet inte vad som hände med Revelations och 3an, men nog fan hade de tappat lite. Det största problemet med 3an var nog miljöerna, faktiskt. Fuck jänkarna och deras jävla skogar, jag vill ha enorma städer att klättra runt i!

När ett assassin's creed kommer där man är en ninja i Japan under Sengoku-perioden eller nåt sånt så kommer jag dö lycklig. Hattori Hanzou som huvudkaraktär, KÖÖÖÖR!

Något av det positiva i 3an (imo) var att man nu faktiskt kunde klättra runt i miljon. Det är ett stort hopp även om det den gången inte var så särskilt roligt, ser ut att bli mycket bättre i 4an.

Håller med. Teknologiskt sätt så var trean rätt najs, men det genomfördes inte speciellt bra i praktiken.

Med risk för att göra många besvikna (mig själv med) Men jag såg nån intervju på gametrailers där dom inte verkade sugna alls på att göra ett "ninja" spel i japan

Kommer inte ihåg varför men har för mig att dom hade många andra tidsperioder på G


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Med risk för att göra många besvikna (mig själv med) Men jag såg nån intervju på gametrailers där dom inte verkade sugna alls på att göra ett "ninja" spel i japan

Kommer inte ihåg varför men har för mig att dom hade många andra tidsperioder på G

Synd, men det finns åtminstone gott om andra tidsperioder som hade varit sjukt coola. Om Japan inte är lockande så måste väl ändå Kina övervägas på allvar? Finns rätt mycket historia i det landet som hade kunnat utgöra ett fräscht och intressant AC.

Medlem

Det fanns ett slut på Shenmueserien också...

Medlem

Assassins creed är ett mycket grymt spel från 1an till nu 3an. Älskar verkligen serien. Dock blev jag besviken på slutet av 3an. Hoppas verkligen dom kan rätta upp det nu till 4an. Jag ser inga problem med att det kommer typ 2 till 3 spel till i denna serie så länge dom är bra. Men det får inte dra över tiden för med det mesta om man drar ut på det blir det dessvärre sämre och sämre. Å kan bara säga att jag längtar otroligt mycket på att 4an kommer ut

12
Skriv svar