Så jag utökade mitt samlande lite...

Skribent
Så jag utökade mitt samlande lite...

Först och främst: HELVETE.

Förr i tiden, ni vet för någon vecka sedan när jag skrev om mitt NES-samlande. Då var det just Nintendo Entertainment System som gällde. Sedan blev det mer och mer semesterlunk, det ena ledde till det andra och de andra konsolerna åkte fram. Testade lite Mega Drive och satt med hakan i golvet när tjejen hittade hemlighet, efter hemlighet i Donkey Kong Country till SNES.

Ovanstående händelser ledde till att jag bad mamma ta med sig alla mina konsoler hem från den guldgruva till garderob jag har hemma hos föräldrarna. Samtidigt gick jag in på en auktionssida och köpte lite spel till mitt SNES. Det tog väl ungefär två timmar innan jag kom på att det skulle vara kul att äga ett Nintendo 64.Hittade ett paket med 39 spel och köpte det efter någon timmes eftertanke.

Problemet var att jag inte hade en konsol att spela spelen på, något som det blev ändring på idag. Tanken var att vi skulle sälja av lite schysta med överflödiga grejer på bagageluckeloppisen i Slottskogen. Vi hann knappt komma dit innan uppköparna var som hökar runt vårt bord, vilket ledde till att jag slet av varenda prislapp från våra prylar och höjde priset till det tredubbla. En bekant till min svåger kom förbi rätt tidigt och min gamer-radar gick igång. Visst hade han ett Nintendo 64, vilket blev mitt. Tre kontroller, en konsol och tre spel för 600 kronor. Inget superfynd, men väldigt ok.

Efter några timmar hittade jag även ett chockrosa Gameboy Color med Battletoads och det kunde jag inte unna någon annan.

Än en gång har jag blivit en nostalgisk fanboy, en sådan som tyckte Nintendo var bäst innan Gamecube kom ut. Tyvärr har jag varken viljan eller orkan att bli modern fanboy. Det var trots allt lite mysigare förr.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Så jag utökade mitt samlande lite...

Även om nya spel också är väldigt roliga så finns det mycket glädje att hämta i de gamla fortfarande


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Gamecuben har grymma spel också :'( ... Btw, Donkey Kong Returns till SNES? Har jag missat nått?

Skribent
Skrivet av Parzec:

Även om nya spel också är väldigt roliga så finns det mycket glädje att hämta i de gamla fortfarande

Ja, nya spel är oftast väldigt roliga

Skrivet av Luftman:

Gamecuben har grymma spel också :'( ... Btw, Donkey Kong Returns till SNES? Har jag missat nått?

Nej, det är mitt huvud som strular till det. Klart Gamecuben inte är befriad från godbitar hellre, men den kändes som en mindre relevant konsol.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Luftman:

Gamecuben har grymma spel också :'( ... Btw, Donkey Kong Returns till SNES? Har jag missat nått?

Nej, det är mitt huvud som strular till det. Klart Gamecuben inte är befriad från godbitar hellre, men den kändes som en mindre relevant konsol.

Melee med 3 polare är ALLTID relevant!

Skribent
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Luftman:

Gamecuben har grymma spel också :'( ... Btw, Donkey Kong Returns till SNES? Har jag missat nått?

Nej, det är mitt huvud som strular till det. Klart Gamecuben inte är befriad från godbitar hellre, men den kändes som en mindre relevant konsol.

Melee med 3 polare är ALLTID relevant!

Du har en liten poäng där. Måste skaffa det och extra kontroller.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Luftman:

Gamecuben har grymma spel också :'( ... Btw, Donkey Kong Returns till SNES? Har jag missat nått?

Nej, det är mitt huvud som strular till det. Klart Gamecuben inte är befriad från godbitar hellre, men den kändes som en mindre relevant konsol.

Melee med 3 polare är ALLTID relevant!

Du har en liten poäng där. Måste skaffa det och extra kontroller.

Några backup-vänner också, man brukar bli av med dom när SSB-spel är med i leken.

Medlem

Jag som pluggade in mitt gamla Meda Drive, fast fick det inte att fungera. Kom ingen bild, även om man kan se att det händer ngt då bilden blinkar till när man trycker på power-knappen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Jag som pluggade in mitt gamla Meda Drive, fast fick det inte att fungera. Kom ingen bild, även om man kan se att det händer ngt då bilden blinkar till när man trycker på power-knappen.

Rätt inställningar på antennkabeln?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Rätt inställningar på antennkabeln?

Finns bara "I" och "G" eller ngt i den stilen, testade båda och starta om mellanåt utan resultat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar