Naughty Dog bekräftar censur av The Last of Us

Robot
Medlem

Vill nån ha censur så kan denne flytta till Nord Korea.

Medlem

Censur är bara för diktaturländer.

Medlem

Tja det är väl inte första gången Tyskland har en "bra idé" som drabbat resten av Europa.

Medlem
Skrivet av Securion:

Vill nån ha censur så kan denne flytta till Nord Korea.

Ja, eller Sverige..

Medlem
Skrivet av Helghast:
Skrivet av Securion:

Vill nån ha censur så kan denne flytta till Nord Korea.

Ja, eller Sverige..

Censur finns överallt, mer än vad man tror.

Medlem
Skrivet av Helghast:
Skrivet av Securion:

Vill nån ha censur så kan denne flytta till Nord Korea.

Ja, eller Sverige..

Ehm vi slipper censur för det mesta och är inte i närheten av lika utsatta som Australien, Tyskland m.fl .

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Helghast:
Skrivet av Securion:

Vill nån ha censur så kan denne flytta till Nord Korea.

Ja, eller Sverige..

Ehm vi slipper censur för det mesta och är inte i närheten av lika utsatta som Australien, Tyskland m.fl .

Nej nej, absolut inte lika illa som dem..

Något vi har i Sverige är där emot Mirrorism..

"
Filtering infromation for the public eye, designed for profiting or profit shareing, overbearing advertising"

Medlem

NORDISK FUCKING FILM DÖ!!!!!!!!!!!!

Medlem

Måste bara älska USA. Det är fritt fram att visa avslitna kroppsdelar, så länge kroppsdelarna har kläder på och den som sliter av dom inte svär.

Medlem

Tycker inte om sådana översittarfasoner där någon ska bestämma vad jag får och inte får göra.

Varför inte bara lägga till en funktion för den känsliga gamern så denne själv kan aktivera censureringen via spelets inställningar?

Eller kanske tom göra en censurerings-dlc om de vill tjäna lite mer slantar?


signatur
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tja det är väl inte första gången Tyskland har en "bra idé" som drabbat resten av Europa.

Jag vill bara citera det här så det kan få fler tummar upp.

Offtopic men blev besviken när Spartacus var censurerat i sverige


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Offtopic men blev besviken när Spartacus var censurerat i sverige

Har bara kollat den amerikanska releasen men vad censurerades i den svenska versionen?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

hade varit mer humant av dom att göra så tyskarna fick den censurerade versionen istället för att låta oss alla lida för deras korkade lagar.

Inte för det påverkat mig nämnvärt, tycker nämligen mp'n är lite si sådär, hade varit betydligt mycket roligare ifall dom hade slängt in lite infected i fighterna.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Offtopic men blev besviken när Spartacus var censurerat i sverige

Har bara kollat den amerikanska releasen men vad censurerades i den svenska versionen?

Mycket blod och mycket naket..såg att en del huvuden som flög av inte var med i svensk tv...dock sprutades blod överallt

Den är ju bra blodig ändå så reflekterade inte förrns jag råkade se ett amerikanskt avsnitt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Vet inte om spelet skulle va sämre pga det heller

Medlem

Tyskarna förstörde den europeiska verisionen av Medal of Honor Airborne för några år sedan men sin knäppa censur.

Medlem

vafan ska det drabba oss för? jag är vuxen jag vill inte ha nåt jävla censurerat spel.. blir så jävla trött på dessa fasoner..

Spelet blir inte sämre för det är mindre grafiskt våld, men vi blir sura för att den artistiska friheten blir kränkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tja det är väl inte första gången Tyskland har en "bra idé" som drabbat resten av Europa.

Det är på grund av just den idén som Tyskland har så hårda lagar när det gäller våld i media. Det är lätt att peka finger, men landet fick betala med att bli totalt sönderbombat och få sitt folk tvångsdelat.

Det är synd att det drabbar hela Europa i sådana här sammanhang men skulden ligger på utgivaren som hellre ändrar spelen än nobbar den tyska marknaden.

Medlem

Då kan ju Tyskland få en egen version, varför ska vi här i Skandinavien drabba?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Tja det är väl inte första gången Tyskland har en "bra idé" som drabbat resten av Europa.

Det är på grund av just den idén som Tyskland har så hårda lagar när det gäller våld i media. Det är lätt att peka finger, men landet fick betala med att bli totalt sönderbombat och få sitt folk tvångsdelat.

Det är synd att det drabbar hela Europa i sådana här sammanhang men skulden ligger på utgivaren som hellre ändrar spelen än nobbar den tyska marknaden.

Medlem
Skrivet av Syahin:

Då kan ju Tyskland få en egen version, varför ska vi här i Skandinavien drabba?

Antagligen för att de bara gör en version för hela europa.

Medlem

Men censureringen gäller enbart multiplayer, inte singelplayer alá story mode?

Medlem

Visa nu att ni är mogna konsumenter....
Köp det inte :)!

Tänker ni köpa det trots censr har ni ingen rätt å gnälla

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Visa nu att ni är mogna konsumenter....
Köp det inte :)!

Tänker ni köpa det trots censr har ni ingen rätt å gnälla

Tror det är försent nu. Jag visste i alla fall inte om att det var censurerat vid release dagen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Visa nu att ni är mogna konsumenter....
Köp det inte :)!

Tänker ni köpa det trots censr har ni ingen rätt å gnälla

Jag spelar inte online

Medlem
Skrivet av Tobblish:

NORDISK FUCKING FILM DÖ!!!!!!!!!!!!

Hmm.. ja, det kanske inte var fel trots allt....


signatur

K9
:.:

12
Skriv svar